Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var brukte hovedkort jeg mente ja, men nå fant jeg et helt nytt et i USA hvor esken aldri har vært åpnet, pris. $499 som vel blir temmelig nøyaktig 3000 NOK. Jeg har konto hos PayPal fra før i tiden hvor jeg handlet mye fra butikker i USA. Er litt usikker på dette med Ebay og kjøp fra private, er dette relativt trygt slik at man ikke får gråstein i pakken?

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hepp

 

Jeg har halvveis startet opp med folding igjen (sist gikk dårlig da belastnignen gav meg både kaputt PC og YLOD på PS3 ganske samtidig etter å ha startet) og jeg folder ikke på sommers tid pga varmeutviklingen/strømforbruket...

 

Men nå på vinterhalvåret er det greit å kjøre PS3 på et soverom for oppvarming samtidig som man folder... (eller i motsatt rekkefølge)

 

Jeg installerte f@h CPU klient 6.23 (som sist ble oppdatert i 2008?) på min Stasjonære core i7..

Men denne belaster CPU med bare ~10% om jeg setter Core Priority på "Slightly Higher", med 100%...

 

Må jeg ha en SMP client for å få belastet mye mer?

Kan jeg i SMP bestemme hvor mange % belastning jeg vil ha?

Lenke til kommentar

Offtopic:

Minhund@ Ante ikke at du var med i et overklokkingteam "Pure"! Dere er sykt gode! Har vel noen gode kontakter også? :cool:

 

Yupp og yupp :D

 

Var brukte hovedkort jeg mente ja, men nå fant jeg et helt nytt et i USA hvor esken aldri har vært åpnet, pris. $499 som vel blir temmelig nøyaktig 3000 NOK. Jeg har konto hos PayPal fra før i tiden hvor jeg handlet mye fra butikker i USA. Er litt usikker på dette med Ebay og kjøp fra private, er dette relativt trygt slik at man ikke får gråstein i pakken?

 

Mener det er mer sikkert å handle på Ebay enn på Finn, knopfler kan svare bedre siden han handler masse der.

Endret av minhund
Lenke til kommentar

Hepp

 

Jeg har halvveis startet opp med folding igjen (sist gikk dårlig da belastnignen gav meg både kaputt PC og YLOD på PS3 ganske samtidig etter å ha startet) og jeg folder ikke på sommers tid pga varmeutviklingen/strømforbruket...

 

Men nå på vinterhalvåret er det greit å kjøre PS3 på et soverom for oppvarming samtidig som man folder... (eller i motsatt rekkefølge)

 

Jeg installerte f@h CPU klient 6.23 (som sist ble oppdatert i 2008?) på min Stasjonære core i7..

Men denne belaster CPU med bare ~10% om jeg setter Core Priority på "Slightly Higher", med 100%...

 

Må jeg ha en SMP client for å få belastet mye mer?

Kan jeg i SMP bestemme hvor mange % belastning jeg vil ha?

 

Det har kommet nyere siden den gang, nyeste nå er v6.34. (http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther) Husk å starte den med -smp flagget.. Og anbefaler deg å ha en passkey. 

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Og sånn forøvrig har hovedmaskina mi nå fått seg en stk Noctua NH-U12P SE2 kjøler, pluss 2 Noctua NF-R8 kabinettvifter. Og skal si det ble forskjell i kjøling! Lå på 70* på stock hastighet med min 2600K, nå ligger jeg på 43*. Så det er forskjell på kjølere :thumbup: (Hadde stock Intel..)

 

edit: Da har jeg starta overklokkinga, oppe i 4.4GHz nå. La den kjøre der litt.. 

 

 

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

@Zyrex Noctua er kos ja. Min NH-D14 hadde spist hybelkaniner, men fungerte fortsatt greit nokk. Etter jeg støvsugde den (og flyttet til nytt kabinett) datt temperaturen med 12-13 grader, der støvet kanskje stod for 8-10 av de. (den hadde da ikke vært støvsugd på 2 år)

 

Fikk ny PSU på plass i går etter den gamle døde, ca 50 timer nedetid, men den foldet ferdig og leverte SMP 10133 eller noe sånt, som hadde over dobbelt så høy TPF som jeg har vært vant til å se.

Skal ta ned maskinen nå etter jeg har sendt resultater og putte i Creative X-fi titanium og et Adaptec 5805 :)

 

Vi må ikke glemme den 16 som nærmer seg, da vil PPD for laget falle kraftig, men heldigvis gjelder dette også for de andre lagene. Men med så mange positive meldinger om mulige oppgraderinger så ser det likevel lyst ut. Hadde vi klart å bli nr .14 i løpet av året så ville det vært mer enn fantastisk, for husk at det kommer tre raske lag halsende bak oss, og det første av disse passerer oss i løpet av 2 uker.

 

Tenker jeg legger inn en bestilling på et EVGA SR2 før helga. Hvor er det lurest å kjøpe, dere som har erfaring med disse kortene?

 

SR2 gir jo bra med PPD, men er ikke disse oppsettene ganske energiineffektive målt opp mot f.eks. 3930k?

 

SR2 har nok lenger levetid, men innen den er for gammel til å kjøre de raskeste WUene tipper jeg den har blitt utrangert mot andre dual-socket-oppsett. Siste rykter rundt straps på SR-3 er at det skal gå via software, så da får man overklokking på disse. 4.5GHz + 16c/32t kan godt være verdt prisen, for de som folder veldig seriøst. Så kan evt oss fattigluser kjøpe SR2-riggene til en billig penge, eller hva? :p

 

Når det gjelder SR-2, SR-3 / SR-X, og LGA2011 for nye oppsett og dette med PPD/W.

For dere som vurderer å oppgradere og ser på PPD/W, og andre foldere som sitter på LGA 1366, 1156, eller 1155 og vil utvidde og kanskje ikke bryr seg så mye om PPD/W som PPD/inkjøpskostnad, så er det kanskje aktuelt å selge brukte SR-2 etterhvert om dere skal oppgradere foldeparken. Jeg vet jeg ville vurdert en brukt SR-2 dersom den hadde klart å kjøre nye BigAdv, og kunne fint kjørt den naken og hodeløs på hylla :p (om eier ville beholde kabinett)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Kjøp fra en selger som har mange tilbakemeldinger. Han/hun vil neppe ødelegge ryktet sitt.

Han jeg peilet meg inn på solgte kun innen USA, de jeg fant som solgte til andre land opererte med frakter omkring $225 og det frister ikke. Så det blir nok Iwill på meg selv om prisen er over 6K. Samlet vil da SR2-riggen koste meg 16 - 17.000 som i dag kan synes mye, men alt er relativt.

 

Når jeg tenker tilbake til 1985 - 1986 da jeg kjøpte min første PC med 80286 12MHz CPU og 210MB HD var prisene hinsides over det vi kaller dyrt i dag. Harddisken var den gang enorm og kostet alene 8.000, og samlet kom denne maskinen med fargeskjerm på omlag 22.000 kroner. Hvis jeg husker riktig så hadde den 8 eller 16MB RAM som var ganske mye den gangen. OS kunne såvidt jeg husker kun bruke 640KB, så resten ble benyttet på andre måter, blant annet til hurtiglager. OS var MS-DOS 5.0 tror jeg, som var "lynraskt", ja det var tider det. I dag er dette bare minner, men jeg har faktisk ennå komponentene liggende i esker på loftet over garasjen. Dette er den dyreste datamaskinen jeg noen gang har kjøpt, og jeg betalte på den i 2 - 3 år, så sammenlignet med SR2-riggen (les utviklingen) og pengeverdien tatt i betraktning, har datautstyr aldri vært billigere.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...