Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Linux er generelt bedre i alle tilfeller. Skal du lage "juksecores" må du gjøre det i Linux, så da har du ikke noe valg - dette for å få bigadv selv om CPUen din ikke har de 16 trådene som vil kreves etter 16 januar. Dette bør kun gjøres om du likevel greier deadline, ellers blir Stanford sint pluss at du ikke tjener spesielt på det :p - regner med folk vil teste dette så snart de nye WUene er her.

Lenke til kommentar

Hadde ingen planer om å lage juksecores, bare tygge igang med 8 kjerner.. Men er det de samme prosjektene som blir delt ut til windowsklienter og linuxklienter? Har lest så mye at jeg er litt forvirra :)

 

Ser i denne tråden (http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=1400215&mpage=1) at det ser dårlig ut med bigadv's for windows. Kan jo sette igang med en live-USB og prøve litt med linux. Kjører en Core i7 2600K på jobb som jeg slang på -bigadv idag, og den dro ned en 6901 var det vel.. Rundt 30k PPD, TPF på 30 min. Dette er helt stock da det er en Dell, dårlig med overklokking på de :p

 

 

Endret av zyrex
Lenke til kommentar

Hadde ingen planer om å lage juksecores, bare tygge igang med 8 kjerner.. Men er det de samme prosjektene som blir delt ut til windowsklienter og linuxklienter? Har lest så mye at jeg er litt forvirra :)

 

Det sies jo at man får 15-20% høyere PPD i linux, men også større effektforbruk, så om det er samme WUs som foldes mer effektivt i Linux eller om det er andre WUs man får utdelt tør jeg ikke tippe på.

Lenke til kommentar

Under Windows er det kun P6901 igjen. Dette er den siste av de minste BigAdv. Under Linux kan man få ned samme, + 6903 og 6904 som er de store BigAdv (også kalt BigBeta). Disse støttes altså ikke av F@H under Windows. Og så er vi selvsagt spente på hva som skjer om en uke / etter den 16 januar.

 

Forskjellen i PPD for P6901 under henholdsvis Windows og Linux er som foregående taler sier ca. 15 -20% i fordel Linux, mens strømforbruket øker mellom 10 - 15% under Linux.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Da sitter jeg her i linux, men var uheldig.

[20:11:31] Project: 7504 (Run 11, Clone 146, Gen 12)

Kanskje neste WU..

 

Merker også at temperaturene er høyere i linux, kjernene ligger mellom 67 og 75, mens i Windows var tempen rundt 63 grader.

 

Tusler avgårde på 4429 MHz ifølge i7z (Fint verktøy for å følge med på overklokka frekvens i linux, http://code.google.com/p/i7z/)

 

edit: Da er ting oppe og kjører litt ihvertfall. Mangler et par maskiner i HFM, feks en bigadv-tygger, men får ikke den inn her pga. brannmur.

post-24947-0-59209300-1326141625_thumb.png

Endret av zyrex
Lenke til kommentar
Et lite spørsmål, henter dere ned spesifikke prosjekter? Eller kommer de tilfeldig ned?

 

Kommer ned tilfeldig! I den grad de kan styres så går dette på hvilket utstyr man registreres med. Foreks. har man i7 8/9XX , 2XXX, så er syntaksen: -smp -bigadv -verbosity 9 og man får mest sannsynlig ned bigadv. Skriver man -smp -verbosity 9 kan det komme ned standard smp, men også bigadv hvis jeg har forstått det riktig. Har man svakere CPU enn 6 kjerner tviler jeg på at man klarer å folde en 6901 innen fristen. Selv med 4cores + 4 treads må man overklokke. -verbosity 9 har ingen ting med bigadv å gjøre, men gjør at loggen blir lettere å lese (flere opplysninger). ei57 kan nok forklare dette mer korrekt enn jeg kan.

Lenke til kommentar

For cpu-folding (flerkjerne) gjelder følgende:

 

vanlig smp: -smp

big: -bigadv (-bigbeta gjør forsåvidt samme nytten) 6900/6901 krever 8 kjerner, 6903/6904 krever 12 og Linux.

 

-verbosity 9 kan brukes på begge og gir maks detaljer i loggen. Det er en fordel dersom er for ivrig med klokkingen og får EUE (kjæsj). I v7 er denne noe annerledes og maks detaljer oppnås med 3 eller 4 om jeg ikke husker feil.

 

Fikk forøvrig ned en 6900 i Windows for noen timer siden, det er en stund siden sist.

Lenke til kommentar

Da avr en Phenom Ii x6 oppe - 17k PPD ekstra :)

Hvilken klokk kjører du for å få til det?

Min klarer bare rundt 12-15K PPD avhengig av WUs på 4,1GHz (som den står på nå vurderer å prøve den på 4,2 / 4,3 igjen. Den klarer 4,4 om jeg har vinduet på gløtt med minusgrader ute), og det er om jeg lar PCen stå idle hele dagen. Om jeg gamer et par timer detter PPD til ca 10K.

Er det dedikert linux oppsett du kjører?

 

Kjører 3.9GHz, win 7 64bit. Minnet er vel 1600MHz unganged, 8-8-8-24-1T - NB på 2050MHz omtrent. Mulig jeg fikk en noe god WUda jeg skrev, har sett den på 15k også, men nå er den oppe på 16.5k. Den er forøvrig dedikert.

Min x6 kjører på bare 3300 og har nå 18961 på P7504. Jeg kjører fedora 16 64B
Lenke til kommentar

en i7 2600K klarer 6901 som stock ihvertfall.. 30 min TPF, tilsvarer ca 2.08 dager, pref. deadline er 4 dager, final er 6 dager. Så går fint :) Lar ihvertfall den stå som bigadv inntil forandringene skjer. Så lurer jeg på hva min overklokkende 2600K klarer, da.

 

Den klarer fint bigbeta (6903 og 6904) hvis du legger inn Langouste og får den til å late som den har 12 cores inntil datoen kommer. Etter på vet vi ennå ikke hva som er fasiten.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Nei det kan jeg ikke tenke meg har noe å si så lenge kortet ikke folder.

 

Jeg har forresten fått Xigmatek Elysium i hus og det virker enormt stort når jeg setter det ved siden av et alminnelig stort Midi ATX kabinett. Skal montere inn et MSI hovedkort (Amd 9950 X4 og 8GB RAM) som har plass til 4 skjermkort bare for å se hvordan det kvitter seg med varmen. Tenker jeg setter inn 2 stk. 9800GX2 og ditto 2 GTS250 og la det hele folde en stund.

 

Har også solgt unna en del datakomponenter som innbrakte noen kroner, så neste innkjøp nå er EVGA SR2 kortet, men blir å vente til jeg vet hva som er status etter den 16. Man vet jo aldri, kanskje vil alt kjøre som før.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...