Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at folk med 2011 / 3930K på 4.2 har 50% mer PPD en 2600K på 4,6.

Ca 2500kr dyrere en 1155-oppsett , kanskje disse blir den nye 2600K etter 16 jan.

 

Kanskje det lønner seg å rekke big med disse vs kun smp med 2600K

 

2 slike rigger vil i dag yte like mye som 3x 1155-rigger og der har man samme totalpris.

 

 

 

Even though the 3930K was @ 4.0 GHz and the 2600Ks @ 4.5 GHz it scaled perfectly on standard SMP WUs. i.e. 50% increase in PPD. I cannot be certain but I suspect the 4 channel memory controller had a lot to do with it.

 

The 3930K is now crunching its first P6903 with a TPF of 37:26 giving 115642 PPD (HFM) taking 270W from the wall.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------

Har dere flashet biosen på SR2 i ubuntu?

Har ikke sett om man bare kan boote på en USB eller noe.

Det er 3 bioser på den med en 1-2-3-bryter så kan jo ikke ødelegge noe heller og velge gammel bios igjen om det ikke ble noe bra.

 

Skulle nesten laget en win-7 disk til SR2ène som man sjekket klokk, temp og flashet bios i

Endret av War
Lenke til kommentar

Jeg driver og vurderer en oppgradering, etter at deres kloke råd har satt seg i hjernebarken et sted. Problemet er at jeg bli uten særlig foldingkraft et par uker da, siden jeg må få solgt det gamle først til en Ok pris - virker ikke som jeg får studielån, så burde ikke gi meg i kast med et "tapsprosjekt" før jeg har nok inntekt til å greie husleie og mat fram til sommeren. Huff! Hadde jeg fått lånet hadde jeg nok bestilt endel rett etter endringen kommer, såfremt 3930k greier fristen på big. Håper dere som har denne skifter over så snart som råd er, så jeg kan finne ut av det mens disse 1366-chippene fortsatt er verdt noen kroner :p

Lenke til kommentar

Skal legge inn clienter (LAN) i HFM.

 

Browser etter mappene gjennom HFM og finner de i LANet men får bare denne feilmeldingen: "log folder must be a valid local or network (UNC) path"

 

Noen som har vært borti dette?

___________________________________________________________________

 

Prøver også FahMon nå men da viser den bare PPD på noen clienter:

post-112124-0-68631200-1325729355_thumb.png

 

Den har gått minst 40% på alle GPU-ene siden jeg la de til.

 

Tips?

Endret av Erik 850
Lenke til kommentar

Du må velge"Koble til nettverkstasjon" i nettverket. Dette gir deg en stasjonsbokstav som du finner igjen i HFM:NET når du browser deg fram til FAH-mappa.

Takk!

 

Det gjorde susen!

Nå er det bare 6970-korta jeg ikke får inn i HFM.

Får vel satse på at HFM snart kommer i ny versjon som støtter client v7.

Lenke til kommentar

Enig i at man bør vente til 16. januar med å ta noen beslutning om videre CPU strategi. En annen ting er at både Nvidia og AMD nå øker fokuset kraftig på Compute med generasjonene som lanseres nå utover og dermed tror jeg Pande vil se en del potensiale på GPU siden igjen. Er det PPD eller PPD/Strøm man er ute etter ville jeg derfor aventet med for mange store investeringer.

 

Jeg får også vondt i sjela når jeg leser at studenter omtrent bruker matpenga på foldingutstyr men slik er det med ildsjeler hehe. Man skulle ønske slike og andre fikk et saftig skattefradrag fra jensemann men det spørs så lenge det ikke er et initiativ på norsk sokkel.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

668,9 X 2 = 1337,8 MHz. Din RAM støtter egentlig 667 X 2 = 1334 MHz men 1333 er valgt som standard. Konklusjonen er at enten så måler CPU-Z feil, eller så er minnet ditt litt raskere enn standarden.

 

Ok, så det er normalt at det tallet skal *2, trodde at minnet kjørte for halv hastighet.

 

-OEH

Lenke til kommentar

Vi må ikke glemme den 16 som nærmer seg, da vil PPD for laget falle kraftig, men heldigvis gjelder dette også for de andre lagene. Men med så mange positive meldinger om mulige oppgraderinger så ser det likevel lyst ut. Hadde vi klart å bli nr .14 i løpet av året så ville det vært mer enn fantastisk, for husk at det kommer tre raske lag halsende bak oss, og det første av disse passerer oss i løpet av 2 uker.

 

Tenker jeg legger inn en bestilling på et EVGA SR2 før helga. Hvor er det lurest å kjøpe, dere som har erfaring med disse kortene?

Lenke til kommentar

Ser at folk med 2011 / 3930K på 4.2 har 50% mer PPD en 2600K på 4,6.

Ca 2500kr dyrere en 1155-oppsett , kanskje disse blir den nye 2600K etter 16 jan.

 

Kanskje det lønner seg å rekke big med disse vs kun smp med 2600K

 

2 slike rigger vil i dag yte like mye som 3x 1155-rigger og der har man samme totalpris.

 

Har satt opp et par 2011 rigger for venner og div firma i det siste og de er en liten utfordring og kjøle opp på midten av 4Ghz med H60/H70 etc. Det har vist seg at 3930 @ ~4.7Ghz trekker ~60-80W mer enn 2600k @ ~5Ghz.

Lenke til kommentar

Vi må ikke glemme den 16 som nærmer seg, da vil PPD for laget falle kraftig, men heldigvis gjelder dette også for de andre lagene. Men med så mange positive meldinger om mulige oppgraderinger så ser det likevel lyst ut. Hadde vi klart å bli nr .14 i løpet av året så ville det vært mer enn fantastisk, for husk at det kommer tre raske lag halsende bak oss, og det første av disse passerer oss i løpet av 2 uker.

 

Tenker jeg legger inn en bestilling på et EVGA SR2 før helga. Hvor er det lurest å kjøpe, dere som har erfaring med disse kortene?

 

SR2 gir jo bra med PPD, men er ikke disse oppsettene ganske energiineffektive målt opp mot f.eks. 3930k?

 

SR2 har nok lenger levetid, men innen den er for gammel til å kjøre de raskeste WUene tipper jeg den har blitt utrangert mot andre dual-socket-oppsett. Siste rykter rundt straps på SR-3 er at det skal gå via software, så da får man overklokking på disse. 4.5GHz + 16c/32t kan godt være verdt prisen, for de som folder veldig seriøst. Så kan evt oss fattigluser kjøpe SR2-riggene til en billig penge, eller hva? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...