Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

.ck filene ligger som nr 5 og 6 så jeg setter grub=4 men det funker ikke.

ser dette rett ut?

Det ser riktig ut og dersom du har lagret og oppdatert grub etterpå, så skal -ck varianten velges automatisk ved omstart. Uname -r i terminal gir svaret på det.

Uname -r gir den meg den øverste i grub selv etter oppdatering og omstart.

Lenke til kommentar

Komplett hater EVGa, de sa at de ikke kom til å ta inn SR2 eller SR3 , helst ikke noe fra evga i det hele tatt.

Har spurt flere ganger.

 

Bare jeg alene hadde kjøpt 6 xeon og 3 psu og 3 SR2 hos dem om de hadde, bare der tjener de vel mer en på mange andre produkter.

Lenke til kommentar

Komplett hater EVGa, de sa at de ikke kom til å ta inn SR2 eller SR3 , helst ikke noe fra evga i det hele tatt.

Har spurt flere ganger.

 

Bare jeg alene hadde kjøpt 6 xeon og 3 psu og 3 SR2 hos dem om de hadde, bare der tjener de vel mer en på mange andre produkter.

 

Noen idé om hvorfor komplett ikke liker EVGA? Skulle jo tro at Komplett var ute etter å tjene penger, de selger jo mye annet som kun (for det meste) er forbeholdt proffer/entusiaster.

 

-OEH

Lenke til kommentar

Hvordan setter jeg opp HFM.net i ubuntu? Ser ut som om i3 540 gir fra seg 9k ppd i ubuntu, vanlig smp

 

Sist jeg la inn Ubuntu hadde ikke HFM.net noen versjon for Ubuntu, men jeg fikk til FAHmon etter litt plundring.

Tror det ligger en egen versjon og guide på fahmon sine sider.

 

-OEH

Lenke til kommentar

Komplett hater EVGa, de sa at de ikke kom til å ta inn SR2 eller SR3 , helst ikke noe fra evga i det hele tatt.

Har spurt flere ganger.

 

Bare jeg alene hadde kjøpt 6 xeon og 3 psu og 3 SR2 hos dem om de hadde, bare der tjener de vel mer en på mange andre produkter.

 

Noen idé om hvorfor komplett ikke liker EVGA? Skulle jo tro at Komplett var ute etter å tjene penger, de selger jo mye annet som kun (for det meste) er forbeholdt proffer/entusiaster.

 

-OEH

 

Sikkert hatt mye RMA. Var derfor DFI ble "bannlyst" rundtomkring i sin tid også. Noe annet kan jeg ikke helt se, da EVGA er kjent for å ha god kundeservice målt opp mot andre produsenter.

Lenke til kommentar

Det trengs vel 1000 2600k elns for å få en sånn PPD. Mon tro åssen utstyr vedkommende har tilgang til - det er jo bare en bruker også.

 

Blåser awachs ut av freak-tronen hvertfall :p

Det var noen som mente at det var et datasenter som kjørte burn-in / kjølesystemtest på HPC cluster. På hourly production stats har de ca 4,5M poeng pr oppdatering med ca 800 WU's = ca 5500 poeng pr WU. Det ser da ut som de kjører SMP (Min Phenom II x6 @ ~4GHz drar ca 3-5K poeng pr WU avhengig av størrelse og om jeg gjør andre ting eller pauser den). Om de kjører cluster og deler inn hvert HK i "tiles" der hver SMP klient får så mange kjerner den klarer å benytte effektivt så kan dette stemme greit. Det kan da se ut som de kjører noen tusen kjerner :p

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Hvorfor? Poengene er ikke det viktigste for å kjøre f@h. Det er derfor ikke jeg kjører big enda?

 

Jeg har hverken økonomi eller plass til å kjøre dette for å være snill med forskningen, jeg gjør det for konkurransen sin skyld. Hadde det ikke blitt delt ut poeng hadde jeg neppe begynt i utgangspunktet, da det er bakdeler med foldingen for min del, bl.a. engangsutgifter ved innkjøp - disse pengene kunne jeg brukt til bedre mat, klær eller spart til bolig når jeg er ferdig med studiene, varme (om sommeren), støy (jeg sover i samme rom som disse maskinene). Et system hvor man ikke sitter igjen med noe etter å ha ytt mye i lang tid veier ikke opp for disse ulempene. Hadde jeg hatt meget god lønn og ledige rom hadde saken stilt seg annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...