Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også noen C2D SMP maskiner som hadde gått helt i stå som jeg ikke har kunnet nå den siste måneden, samt at jeg har måttet styre med mine egne og ikke hatt de i folding. Så det blir vel litt mer poeng på meg nå fremover. Ant. rundt 20-25K PPD, det får være greit hehe. Vel inntil jeg får meg GTX 285 TriSLI.

 

Dagene da jeg jaktet på 50K+ PPD er definitivt over.. det var nærmest som en besettelse å regne som jeg ikke har tid og råd til hehe. Jeg makset på 45K PPD med potensiale for mer om jeg hadde fått alle 11 stk. G92 GPUene jeg hadde i arbeid. Men nå er de solgt og det blir nå andre prioriteringer først så bruker jeg det også til folding om det ikke belaster utstyret for hardt.

 

PS3en skal kun få jobbe om natta eller når jeg ikke er hjemme, det blir for mye elektronisk utstyr som står på full guff i hjemmekontoret når jeg sitter der mye av dagen selv. Luftkvalitet er viktig for meg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Virker som at disse WUene har gitt alle en bra boost, ser total-PPD for laget har fått en grei opptur de siste dagene.

Det har du rett i, og det kommer nok at av at PPD ligger fast på et relativt høyt nivå. Tidligere med FahCore_11 visste man ikke hvilke WU man fikk. Nå får jeg bare 1680 poengere, og blir liggende på 21 - 22K PPD inkl. maskin2 som ikke er med i oversikten her. Tidligere svingte det mellom 15 og 25K hvor snittet som regel ble 17 - 18K. Men det er kjedelig at jobbene tar opptil 11 timer. Jeg har ikke endret klokkingen, men justerte temperaturene ved å senke hastigheten(e) på viftene. Strømforbruket har senket seg fra totalt 900W+ til ca. 800W-.

Håper disse jobbene varer en stund :thumbup:

post-53451-1237223484_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Men nå er de solgt og det blir nå andre prioriteringer først så bruker jeg det også til folding om det ikke belaster utstyret for hardt.

Merker at det koster litt å holde på med dette ja, både i utstyr og strøm, og ikke minst det hav av tid det tar å holde alt tunet og i orden. Er det noen som har tenkt på at man kanskje har rett på skattefradrag for utgiftene? Vi gir jo penger direkte til grunnforskning på alvorlige sykdommer.

Lenke til kommentar

Nå fikk kikket jeg til rett tidspunkt og må si meg fornøyd med PPD hehe.

post-38451-1237225214_thumb.png

Ingen tvil om at det går mye penger og tid på dette, men er redd for at staten må jobbes inn for å akseptere noe slik på skatteseddelen. Dog begynn gjerne dette arbeidet nå :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
....viste seg å gi blåskjerm over natta så jeg må ant. justere litt på 3.8Ghz 24/7 klokken jeg kjører på 920en nå. Samt at jeg kjører med HT:on(8 kjerner) som også kan gi litt bugs med SMP. Men den ga heller ingen PPD å juble over.

 

Årsaken til at CPU går på 2.5GHz nå er fordi jeg har enablet speedstep og C states som gjør at CPUen kun bruker 43Watt mens den folder på GPU. Noe jeg synes er helt topp siden jeg 90% av tiden bare sitter og surfer, ser på video el. som ikke bruker noe CPU kraft.

Og du vet ennå ikke noe om hvorfor det blir blåskjerm? Vi er jo som sagt interessert i om hk holder mål. Klokker du for høyt? Hva med SMP på 2,5 GHz har det ingen hensikt?

Lenke til kommentar

Grattis Hawp!

 

HKet er stabilt som søtten til alt annet og informasjonen man får å en BSOD er ikke akkurat overveldende. Jeg hørte Win7 skulle få en BSOD minnedump analysator som var bedre enn det crappet man fikk til 2003 Server men har ikke sett noe til det.

 

Njei, å kjøre hele PCen ned til 2.5/2.67GHz statisk klokk blir ingen opsjon når den ellers kjører stabilt på 3.8Hz med HT:ON som gir meg 8 logiske kjerner og som jeg har merket gir en overlegen ytelse. Selve kortet klarer opptil 4.7GHz om du investerer i fasekjøling så det er ingen tvil om at kortet leverer. Men pga. en RMA osv pga et tidligere kort med feil i sokkelen har jeg brukt så mye tid allerede at jeg lar SMP på denne ligge død en stund. Det var uansett veldig lite SMP poeng å samle opp, derimot tror jeg det er konge å kjøre mange GPUer på dette kortet til FAH, men man trenger ikke et så dyrt HK for å gjøre det :). Jeg kjøpte det med tanke på TriSLI + Ci7 ytelse til spill og virtualisering(12GB RAM) og en del andre fine funksjoner.

 

Jeg er fornøyd med at den tikker inn opptil 9500 PPD på et singlegpu skjermkort inntil videre.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg begynt å Folde litt, mer lurer på hva som gir best resultat. Skjermkort driverene kom me folding@home, som kjører på gpuene (hd4870x2). Er gpu redringen raskere enn cpu redringen? Har da en E8500 på 3,8 ghz. Det er veldig greit å få gjort så mye som mulig, og bidra med det man kan.

Lenke til kommentar
Jeg begynt å Folde litt, mer lurer på hva som gir best resultat. Skjermkort driverene kom me folding@home, som kjører på gpuene (hd4870x2). Er gpu redringen raskere enn cpu redringen? Har da en E8500 på 3,8 ghz. Det er veldig greit å få gjort så mye som mulig, og bidra med det man kan.

GPU gjør generelt en mye raskere jobb med folding enn CPU klarer, men du kan kjøre begge deler. En jobb pr. GPU-core og en pr. CPU-core, totalt 4 klienter (les jobber) vil jeg tro går. Nå kjenner ikke jeg 4870x2 annet enn at jeg vet det er et ATI-kort med 2 x GPU. For CPU så kan du benytte flere forskjellige klienter, som Systray, Consol og SMP. Jeg vil tro at en SMP-klient vil gi mest PPD hvis du får den stabil, noe jeg ikke klarte. På Q6600 i kombinasjon med 8800 Ultra kjører jeg en GPU-klient, 1 x Systray CPU-klient, og 3 x Consol CPU-klient(er). Det gir i snitt ca. 7K PPD med 5K på GPU og resten på CPU. En annen rigg med AMD-X2 5400+ og 4 x 8800GTS/GS bruker jeg kun 4 x GPU-klienter. Dette gir i snitt 15K PPD. Jeg prøvde her med først 2 CPU-klienter, så bare 1, men total PPD ble bare dårligere så jeg sluttet med det. Du må nesten bare prøve deg fram. Oppskrift for flere GPU-klienter på samme maskin finner du her: http://folding.stanford.edu/English/WinGPUGuide#ntoc4 Ellers så er det bare å spørre hvis du ikke får det til selv.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Da vil jeg bare ønske alle gratulerer med top-30 plasseringen. De siste dagers boost har gitt oss et lite hopp på lista. Det har antakligvis også andre lag fått, men team Hardware.no er for tiden i god klatrepososjon. Med dagens aktive kraftfoldere på laget sikter vi faktisk inn top 20 med det 24-timers snittet vi holder nå. Gratulerer alle sammen med dagens milepæl.

Lenke til kommentar

Jeg får nå en rekke 3798 Prosjekter som Consol og Systray CPU-klienter. De oppgir ingen PPD og er relativt raske, ca. 66 sek. pr- prosent, til CPU-klienter å være. Info om prosjekt 3798 fra Fah sier bare, klipp m.m.

post-53451-1237315241_thumb.jpg

Noen guruer her som vet noe mer spesifikt om disse prosjektene? Hos meg går nå 2 slike (som klippet viser, begge som viser 0 PPD.

Lenke til kommentar

Kjører en runde SMP nå med HT avslått i bios for å se hvordan det yter. På en SMP klient ser det ut som jeg får 3717 PPD i P2653 på Ci7 920, men lar den stå å gå litt og sjekker tilbake. Jeg lurer på om BSOD jeg fikk tidligere kan ha vært pga HT.

 

PPDen er ikke noe å juble over og egentlig helt på linje med en Q6600 på samme frekvens, men skal forsøke litt flere ting når den viser seg å være stabil.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Du har vel fått dem igjennom nå, men de er verdt 250 poeng visstnok.

Ja de går løpende unna på 106 minutter og betaler seg veldig godt da. Ser at jeg hadde 24.146 PPD siste 24 timer. Etter hva FahMon sier så skal dette ikke være mulig, men siden 3798 prosjektene gir 250, men FahMon oppfatter dem som 0, så er nok forklaringen der. Uten at jeg har talt etter så tror jeg at det har passert 12 - 15 av disse, og opp til 3 samtidig.

Lenke til kommentar
..

PPDen er ikke noe å juble over og egentlig helt på linje med en Q6600 på samme frekvens, men skal forsøke litt flere ting når den viser seg å være stabil.

hehe, theo. Jo det er nok til jubel. De fleste av oss har verken tid ellers ressurser (kunnskaper særlig) til å fin-tune maskinene som deg.

Lenke til kommentar

Hehe kjellms, takker for det. Den har stabilisert seg på 3840 PPD nå utover dagen. Det er ikke så altfor ille. Tempen ligger på 55-62C på CPU kjernene som heller ikke er så ille.

 

post-38451-1237381009_thumb.png

 

Siden alt ellers ser greit ut kjører jeg igang GTX 285 samtidig på stock klokk.

 

post-38451-1237381493_thumb.png

Det ser jo greit ut, GPU kjører P5902. Avventer og ser hvor stabilt det er.

 

EDIT:

What the h... dette kan ikke være riktig? Den innsisterer på at P5902 nå gjennom flere % arbeid gir 14811 PPD? Forsøkte å endre målemetoden i Fahmon og fikk det samme. Er det noe spess med P5902?

 

post-38451-1237381865_thumb.png

GPU ligger på 71C med vifta på 40%. Disse kortene øker ikke viftehastigheten før 80C og da kun et prosentpoeng av gangen.

 

EDIT2:

lol... I dont get this! Men jeg skal ikke klage hehe. Den holdt seg gjennom hele 5902 Wuen med +-14500 PPD. Så etter 3% på en 5903 WU viser den dette.

post-38451-1237383866_thumb.png

Jeg skal egentlig reinstallere maskinen når jeg får 2x30GB OCZ Vertex SSD, men tør jo ikke det nå om dette fortsetter hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...