Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5903 og 5904 prosjektene tar nå 15 timer å gjennomføre, mot tidligere 11 timer. Eller sagt på en annen måte, PPD er redusert med ca. 700 poeng pr. prosjekt. Jeg har ikke endret noe, så hva skjer? Er det kortene mine som begynner å bli slitne?

 

Slik jeg har forstått det, så har det vært en feil i en beta driver fra Nvidia( 185.20/185.26 trur eg), ført til at noen har fått allt for høy PPD. Årsaken er at GPU'en har ikke gjort jobben og har hoppet over en del beregninger. Dette medførte at de fikk inn masse jobber som måtte skrapes.

 

For å unngå dette er koden forandret litt og det medfører at alle taper litt PPD, men kvaliteten på jobbene blir bedre. Det betyr at vi kan være sikrere på at den maskintiden vi låner bort blir brukt til viktig forskning.

 

For vår del så har vi idag oppnådd målet for denne folde sesongen. 10 mill poeng er i box. :new_woot:

Vi kommer nå til å trappe ned foldingen siden noen maskiner står på rom som blir veldig varme når sola står på. Vi er, en far og to voksne sønner som folder under BrgHW. Undertegnede er da primus motor og teknisk delegert. Motivasjon: Familie sykdom.

 

Så nå er tiden inne for vår rengjøring. 4 stk 9800GX2 kort skal selges(Skal erstattes med 2 stk GTX 295 el. lignedne til høsten). I tillegg skal jeg kvitte meg med 1 stk MSI K9A2 Platinum HK (Det som har plass til 4 GPU kort) med en AMD 8750 Trippel-Core prosessor. HK og CPU skal byttes med nyere i7.

Legger ut på bruktmarkedet i løpet av kvelden hvis noen er interesert.

Lenke til kommentar

Hei. Er på plass 123. på hw.no.

 

Tenkte starte med folding igjen nå som jeg har skaffet enda et 8800GTS.

problemet er at jeg fåt utrolig liten PPD per kort enn hva andre har.

 

FahMon måler en PPD på 2800 per kort. har sett andre få ca 4-5k PPD per kort.

 

Kjører standard oppsett, bare hver av gpuene på machine ID 1 og 2. Noe jeg kan endre for å øke min PPD?

 

Kjører også F@H på playstation også, når ikke ibruk. ;)

Lenke til kommentar
FahMon måler en PPD på 2800 per kort. har sett andre få ca 4-5k PPD per kort. Kjører standard oppsett, bare hver av gpuene på machine ID 1 og 2. Noe jeg kan endre for å øke min PPD?

 

Kjører også F@H på playstation også, når ikke ibruk. ;)

Tror din PPD på 2.8K er temmelig normal med de prosjektene som går nå uten OC av kortene. På mine GS/GTS (2 + 2) varierer PPD nå mellom 3 - 4K, og alle kortene er max overklokkede. Jeg har vært oppe i 4.5K for en tid tilbake, men ikke med de prosjektene man blir tildelt nå. Velkommen tilbake. Klipp:

post-53451-1238187863_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Tror din PPD på 2.8K er temmelig normal med de prosjektene som går nå uten OC av kortene. På mine GS/GTS (2 + 2) varierer PPD nå mellom 3 - 4K, og alle kortene er max overklokkede. Jeg har vært oppe i 4.5K for en tid tilbake, men ikke med de prosjektene man blir tildelt nå. Velkommen tilbake.

 

Okay =) Ser PPD'n min på begge kortene nå ligger på 2900, så det har klatret litt oppover. Men er litt bekymret for temp'en på det ene kortet. max = 79.C. 70.C på det andre. Får nok ikke gjort noe OC på disse nei. :roll:

Lenke til kommentar
brg

Gjør det noe om det blir varmt, jeg kjører også maskiner i ett rom som blir veldig varmt. Kjører de til de stopper.

Jeg øker nå med ett GF GTX 295 som jeg får. Så du må forsette litt til, er jo bare i mars. :yes:

 

Jupp, har hatt et par blåskjermer allerede, og vil ikke utsette utstyret for denne type belastning. Liker meg best når temp er max 90C.

 

Vi hadde satt oss et mål på å nå 10 mill i år, i fjor var målet 1 mill. Så vi er ganske fornøyd med det vi har oppnådd. Det koster jo en del å folde. Selv har jeg hatt en mer strømforbruk på de 2 maskinene mine på 1000 kW pr. mnd.

 

Starter opp igjen for fullt i sep/okt. Og inntil videre folder vi på 2 stk Q6600 CPU'er. 1 GTX 295 og et 8800 kort. Det er nok ikke lenge til vi må redusere videre. Først ryker den ene GPU'en på 295 kortet.

Lenke til kommentar
brg

Gjør det noe om det blir varmt, jeg kjører også maskiner i ett rom som blir veldig varmt. Kjører de til de stopper.

Jeg øker nå med ett GF GTX 295 som jeg får. Så du må forsette litt til, er jo bare i mars. :yes:

 

Jupp, har hatt et par blåskjermer allerede, og vil ikke utsette utstyret for denne type belastning. Liker meg best når temp er max 90C.

 

Vi hadde satt oss et mål på å nå 10 mill i år, i fjor var målet 1 mill. Så vi er ganske fornøyd med det vi har oppnådd. Det koster jo en del å folde. Selv har jeg hatt en mer strømforbruk på de 2 maskinene mine på 1000 kW pr. mnd.

 

Starter opp igjen for fullt i sep/okt. Og inntil videre folder vi på 2 stk Q6600 CPU'er. 1 GTX 295 og et 8800 kort. Det er nok ikke lenge til vi må redusere videre. Først ryker den ene GPU'en på 295 kortet.

Ja, jeg også. Men det var ikke på grunn av tempen, det var bad drivers. Tempen er mellom 55-74C. Strømforbruket er mellom 800-1300W.

Så kommer til å kjøre på fult hele sommeren, gjorde det samme i fjor sommer.

Lenke til kommentar
Ja, jeg også. Men det var ikke på grunn av tempen, det var bad drivers. Tempen er mellom 55-74C. Strømforbruket er mellom 800-1300W.

Så kommer til å kjøre på fult hele sommeren, gjorde det samme i fjor sommer.

 

Mine kom pga. tempen kom over 100C.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...