Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fant en binær kode og en vegviser + min egen kode = XP

 

Jeg utvidet skrivebordet, men får ikke folde på 4 kjerner.

-gpu 1 forcegpu nvidia_g80 osv utgjør ingen forskjell.

Starter jeg 1 får jeg 7500PPD , starter jeg 2 får jeg 5000 på nr 1

 

Det ser ut som om 4 klienter bruker 2 kjerner, en kjerne på hvert kort.

 

Prøvd uten noe tekst, med -gpu og med hele settningen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fornøyd når foldinga går stabilt, kortene slites og kan ikke klokkes like høyt som da de var nye og 511p prosjektene gir mye mindre. Strikern synes å ha satt personlig rekord nå med 3 GS og SMP, omtrent det PCene med to GS kunne toppe før 511 p prosjektene kom. Håper det ikke blir noe Fahcore 14 tull i nær framtid.

post-75424-1235502175_thumb.jpg

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Første gang jeg har sett antydet en lov for kjemi og/el elektronikk hvor effekter av spenning, strøm og energitransport har et viktig referanse eller om man vil 0-punkt ved vannets frysepunkt. Slike lover gjelder bare for økosystemer. At total slitasjesum (for å sette et ord på det) skulle være 120 gr C x 5 år = 60 gr C x 10 år = 600 grC år er selvøflgelig bare svada. Kjør utstyret på 120 gr, det meste vil begynne å fuske lenge før de 5 år og noe tåler ikke engang driftstempepraturer nær 120 gr. Dessuten er det ikke slik at bare man klarer å kjøle ned kan man presse ubegrenet med spenning OC og fart. Anatakelig er spenninga vel så viktig for electromigrasjon som temepraturen. Har dere aldri hatt utstyr som røk lenge før de oppgitte makstemperaturene og før dere engang tenkte på å klokke det.

Lenke til kommentar

Fikk plutselig problemer med maskinen som kjører XP Pro på maskinvare P35, Q6600, 8800 Ultra. Blåskjermer på løpende bånd og OS-et virker rett og slett pill råttent. Manglende filer, feil med filer og masse tull. Ga opp XP og legger inn Vista Ultimate 64 som jeg har god erfaring med så får vi se. Vurderte en stund å ta i bruk Linux, men kjenner ikke at jeg orker å sette meg inn i et nytt OS. Det blir derfor lite PPD fra meg en stund framover.

 

Kan folding fokke opp filsystemet eller er det bare andre uheldige omstendigheter?

 

Venter også på nytt HK som garantert takler 4 skjermkort. Hadde bestilt hos Multicom, men plutselig finner de ut at kortet var utgått. Bestillte så fra ps i går kveld, og i morges kl. 09.37 var sporingsnummeret på nett.

Lenke til kommentar

Har aldri opplevd at foldingprogramvaren direkte har forårsaket dette, men kanskje det heller er noen hardwarekomponenter som har fått mer juling enn det tåler som igjen har ført til korrupsjon. Eks. rambrikker. I tillegg er jo ikke harddisker evigvarende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

PPD varierer veldig med WU. På mitt 8800GT kan jeg få alt fra 3800 til 5500PPD avhengig av hvilket prosjekt og WU den jobber med. Ellers er det mange som "sloss" med GTX 295 om dagen så jeg må nesten henvise til foldingforum.org.

 

Ikke se deg blind på PPD, du må også lære prosjekter og WU å kjenne.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Fikk plutselig problemer med maskinen som kjører XP Pro på maskinvare P35, Q6600, 8800 Ultra. Blåskjermer på løpende bånd og OS-et virker rett og slett pill råttent. Manglende filer, feil med filer og masse tull. Ga opp XP og legger inn Vista Ultimate 64 som jeg har god erfaring med så får vi se. Vurderte en stund å ta i bruk Linux, men kjenner ikke at jeg orker å sette meg inn i et nytt OS. Det blir derfor lite PPD fra meg en stund framover.

 

Kan folding fokke opp filsystemet eller er det bare andre uheldige omstendigheter?

 

Venter også på nytt HK som garantert takler 4 skjermkort. Hadde bestilt hos Multicom, men plutselig finner de ut at kortet var utgått. Bestillte så fra ps i går kveld, og i morges kl. 09.37 var sporingsnummeret på nett.

 

 

Var borti noe lignede. Kjørte memtest og fant ut at den ene av mine 2 2GB minnebrikker var kaputt. Tok ut den og så funket det hele perfekt igjen.

Lenke til kommentar

Jeg har t.o.m. opplevd at memtest ikke finner noen feil, men at den ene minnemodulen allikevel tydeligvis var kaputt, for når jeg tok den ut så funket alt så mye bedre. Dvs. bl.a. ingen random feil ved lesing av cd/dvd eller at "sjekkpunkt-filene" til FAH plutselig var korrupte når jeg skulle fortsette folding...

Lenke til kommentar
Skal jeg i teorien ha 7k PPD x4 med 2x 295?

 

Får maks 2stk 7k og 5k 4k osv.

Temp er også lav på kortene. Virker ikke som alle kjernene kjører 100%

 

Kan noen skrive gpu 1 forcegpu nvidia_g80 kodene dere har på alle kjernene i SLI oppsett?

Kjører egen disk med XP uten SLI for folding på mine to 295. De fire GPUene ligger mellom 6300 og 8300 (shader 1600). Bruker kun -gpu x som opsjon.

Lenke til kommentar

Enig, jeg har opplevd lignende ting, symptomer av den type ender som regel opp med at man erkjenner minnefeil. Enten Memtest påviser det eller ikke. Jeg har også opplevd at minne som har begynt å fuske på ett hovedkort gjerne kan fungere en tid til på et annet hovedkort. Men før eller siden må det vrakes eller reklameres.

 

Det kan også være at et minne tilsynelatende fungerer i en konfigurasjon fordi det er overskudd av minne, men før eller siden får man rare symptomer når mye minne trengs samtidig.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...