Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Theo

 

Har ikke tenkt på LGA 775 med to PCIe som sjeldent akkurat. Er ikke hele Asus P5 serien slik for det meste ( de jeg har P5K Pro og P5B Deluxe er jo heller ikke så veldig gamle). Edit: Nei, ikke helt ser jeg, men særlig i P5K-serien er det jo mange kort med to PCIe-16 (P35 kontroller), og et P5WDG2WS ser jeg har både 2 PCIe og 2 PCI-X. Men de jeg nylig har vraket P5 LD2 og et par andre lignende kort hadde bare en PCIe-slot hver, men de var jo noen år eldre. Det gamle superkortet P5 AD2E Premium hadde også en PCIe-slot. Kanskje tenkte du mer på 478sokkelen, der var det vel mer AGP, og neppe PCIe. Huffda, jaggu går det fort i denne bransjen, min bror kjører fremdeles en viktig arbeidstasjon på en Pentium 478 sokkel (riktignok extreme utgave) mens jeg har begynt å sikle etter 1366.

 

Alias

Neida ta det med ro, Speedfan har det med å vise noen rare verdier og den på 122 C er definitivt ikke reell. Men ellers er det i et av de gamle Thermaltake XL kabinettene som ikke er egnet for god luftgjennomstrømming, så jeg vill ikke anbefale det til folding forsåvidt.

 

Nikka

 

Queue.dat tar kontakt med server og inneholder opplysninger om prosjekte(t)(-ene?), noe også work-mappa, log og unit-info tildels gjør. Den siste inneholder kun en oppdatering over hvilken WU og hvor langt den er kommet. Noen av loggene bør ikke åpnes under arbeid, men det er litt forskjellig fra versjon til versjon.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei det jeg tenkte på var den tidligste LGA775 sokkelen som kom for 5 år siden og hadde den første DDR2(PC4200). De var beregnet på singlecore P4(Prescott, Netburst ark) og var først ut med PCIe samt var Intels første med EM64T. Slik som dette

http://www.hardocp.com/article.html?art=NjQw

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1790

 

Etter det fikk du LGA775 for Intel sin første dual-core CPU, Pentium D. Denne bestod i utgangspuntet av 2xPrescott.

 

P35 og slik var nyere LGA775 beregnet for Core 2 ( C2D ) osv.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja, på 925 og 925x og 915 var det kun plass til 1 PCIe (det var iallfall det de hadde). 925(x) (hadde begge) var det jo i prestisjekortet P5AD2(-E) premium. Masse kontrollere for raid osv. Eneste gangen jeg virkelig har kjøpt et toppkort, og hvilken skuffelse, kondensatorene rundt CPU var underdimesjonerte og holdt ikke lenge. Første kortet røk allerede etter et halvt år ca.. Trøbbel fikk jeg også med Fire-wire-disker på den, men det kan skyldes annet enn hovedkortet. P5 LD2 med 945 kontroller kunne kjøre D-945, men det var egentlig få valg, enten gammel single core eller D-serien, men ikke alle. Likhetene mellom ICH-kontrollerne og ett par andre PATA gjorde at jeg alltid hadde backupmuligheter for å berge Raidsystemer. Selv om alle kortene P5 AD2 (2 stk) , P5LD2 og P5PG1 er røket for meg har jeg aldri tapt noe raidsystemer. Synes ikke de har hatt noe imponerende holdbarhet og P5AD2 var jo egentlig en katastrofe pga kondensatorene. P5B (965) og P5K (P35) virker litt mer solide foreløbig.

 

EDIT Alt dette var Asus hk ellers blir det vel litt rart.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Er jeg på lista over brukere i teamet? Har ikke gjort annet enn å taste inn team nr. på PS3.

Kan ikke se deg, men det går en stund før du kommer på lista. Først må du vel produsere noen WUs. Har du lagt inn navnet ditt? Jeg sjekket og finner ikke midnight_walker i "Nye brukere"

Lenke til kommentar
Hadde håpet å få igang et nytt X58 system til lett folding, men etter en måned med slit ser det ikke ut som det blir noe av.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1083279&hl=

Minner meg om min sak Asus P5 AD2 premium kortet med PCutstyr. Det gikk et halvt år før jeg fikk avgjort en retur hos dem. Og dum som jeg var sendte jeg CPU med hovedkortet for test etter avtale, fordi jeg ikke var sikker på om det var bare HK det var noe feil med. Verkstedet "rotet" bort CPUen, og med forbehold om husk gikk det vel ca 3/4 år før jeg fikk en erstatnings CPU. Seiner røk også den nye utgaven av kortet på samme måte (de samme kondensatorene), da skulle de by meg et 300-400 kroners kort i erstatning. Ferdig med PCutstyr var jeg glad da jeg fikk ut et ca 1200 kroners Gigabyte med den nye 45 kontrolleren! Gadd ikke krangle mer med dem.

 

Akkurat dette har jeg problemer med å skjønne, når produsenten oppgir 3 års garanti, hvorfor sitter da nettbutikkene og argumenterer med kundene, får de ikke nye kort fra produsentene?

 

I Netshop har jeg opplevd at de trekker for bruken hvis man vil ha pengene igjen. Da glemmer de at det er en ulempe for brukeren at utstyr svikter og man må feilsøke og vente på nytt i beste fall.

 

Jeg handler mer hos Komplett igjen. Der er det ingen knussel med kompensasjoner, i tillegg til at de har rask saksbehandling.

Lenke til kommentar

Nei det er ikke særlig godt å sitte i en slik situasjon med dyrt utstyr kjellms, forstår deg så altfor godt heh. Muligens ordner det seg så jeg endelig får sett hva en 920 rigg er god for heh. Det kortet har også mulighet for 3xGTX 285 som også kanskje kan bli en realitet, men ikke om jeg havner 3500,- bak i budsjettet pga en slik feil. Vi får se :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette må være et knalltilbud på noen jeg tror kan være en god PSU fra SeaSonic.

Seasonic M12-II PSU 430W, 120mm Vifte, -37%

 

Mange foldere ser etter gode PSUer som ikke har for høy effekt og kan drive litt mindre specede maskiner. SeaSonic er kjent for god kvalitet, men jeg kan ikke utelukkende gå god for denne. Men alikevel er dette helgetilbudet såpass interesant at jeg hvertfall informerer om det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...