Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den er ikke videre effektiv med mange tråder, det er rett - men i win 7 kan du kjøre flere profiler parallelt, og da funker det ganske bra. Det er det jeg gjør selv, med unntak av daily driveren (som knoter ivei på Win 10, med ca 40k PPD mens den folder GPUer ved siden av). Så trekker chippene endel mindre strøm enn en 6850k på 4,4GHz, også :)

Skal ikke bedrive salgsreklame her, men om noen har et gammelt X79-kort som ligger og støver så la jeg ut et par tregere 12-kjerners-CPUer på finn før i kveld. Med endel undervolting kan det godt være et økonomisk alternativ også ift strømregningen målt mot en sekskjerner. Pengene som kommer inn går jo ut igjen til F@H, også :p greier ikke stoppe å handle ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min x1800 klarer 43000 på 3600.

 

Jeg får mye dårligere PPD under NaCl ut i fra de tallene jeg får nå.

 

1700x @ 3,5 gir 28-29 000

5820K @ 4.0 gir 23-24 000

7700K @ 4,5 gir 17-18 000

 

Edit: under Windows 10 på alle maskinene*

Edit 2: Så på PPD som på én WU hvor PPD gikk fra 34 000 og ned så den viser sikkert bare høyere i starten

etter det jeg kunne se.

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

Jepp. Så du hadde skrudd dem av. Jeg gjør det motsatte, av med gpu på med ovner, når gpuene er ferdig med jobben de kjører nå.

Jeg slo av NaCL i dag tidlig etter en natts folding med NaCL. Ser GPUene blir jo slaktet av, halverer jo ytelsen. Kunne like godt ha hatt svakere skjermkort da.

 

"på med ovner"? Skal det være CPUene? Det er jo skjermkortet som er "ovnen" mtp varme i PCene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...