Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en 3770 her, også. Men nå har jeg gått tom for plass, og har kun en suspekt AX860i til PSU. Ble fortalt den hadde drept en GPU :p så usikker på hvilken HW jeg skal teste den på. Kan tenkes nevnte 3770 er en aktuell kandidat, HK koster 300kr og trenger ikke GPU i den. Må kjøpe et par kabinetter til itx-riggene så jeg kan stable dem.

Edit: har mer WU å hente om noen har en 5820k, e5-1620v3 e.l. liggende. Kan isåfall sette en 18 core til win 7 nacl-duty, og heller kjøre 5820k i daily driver/win10/GPU-folder. Ikke at jeg tigger HW, men om noen har sier jeg ikke nei takk til å låne. Har en 1603v3, men fire kjerner uten HT på 2,8GHz lagger systemet.

Kan også booste opp en annen 18-core litt, med hack BIOS. Må bare få lagt inn en AIO-kjøler så ikke den koker over. Har kjøler, mangler mounting gear :p

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

x299 7900x @ 4,4ghz ~52000 nacl pdd 

Kjøler du med Custom vann her eller Kraken kjøler ? eventuelt hva er temp ?

 

kraken 62. Temp akkurat nå er 64 grader. Kjørt nacl noen timer. Vann er 37 grader i følge kraken softwaren.

 

 

Da kjører du vel med sidedøra i kabinettet åpent, eller har Kraken i front som drar kald luft inn? 20C romtemp? Jeg hadde min i topp den gangen i mitt lukket Corsair 780T kabinett, og vann temp under load var vel godt over 40 grader, opp mot 50 hvis jeg husker riktig.

 

Så man kan ikke bare si at "jeg har en Kraken X62 som kjøler 7900X på 100 Ghz" :p

Lenke til kommentar

 

 

 

x299 7900x @ 4,4ghz ~52000 nacl pdd 

Kjøler du med Custom vann her eller Kraken kjøler ? eventuelt hva er temp ?

 

kraken 62. Temp akkurat nå er 64 grader. Kjørt nacl noen timer. Vann er 37 grader i følge kraken softwaren.

 

 

Da kjører du vel med sidedøra i kabinettet åpent, eller har Kraken i front som drar kald luft inn? 20C romtemp? Jeg hadde min i topp den gangen i mitt lukket Corsair 780T kabinett, og vann temp under load var vel godt over 40 grader, opp mot 50 hvis jeg husker riktig.

 

Så man kan ikke bare si at "jeg har en Kraken X62 som kjøler 7900X på 100 Ghz" :p

 

Bruker et Phanteks kabinett, og radiatoren er i front. Spyr inn varm luft inn i kabinettet :p

Lenke til kommentar

 

 

 

x299 7900x @ 4,4ghz ~52000 nacl pdd 

Kjøler du med Custom vann her eller Kraken kjøler ? eventuelt hva er temp ?

 

kraken 62. Temp akkurat nå er 64 grader. Kjørt nacl noen timer. Vann er 37 grader i følge kraken softwaren.

 

 

Da kjører du vel med sidedøra i kabinettet åpent, eller har Kraken i front som drar kald luft inn? 20C romtemp? Jeg hadde min i topp den gangen i mitt lukket Corsair 780T kabinett, og vann temp under load var vel godt over 40 grader, opp mot 50 hvis jeg husker riktig.

 

Så man kan ikke bare si at "jeg har en Kraken X62 som kjøler 7900X på 100 Ghz" :p

 

 

Jeg skal uansett ha min i front om jeg får lirket den inn med tanke på nåværende klaring fra enden på 1070 kortet er 2-3mm :p og rom temp her er uansett under 20 på vinters tid så :p

Lenke til kommentar

 

 

 

 

x299 7900x @ 4,4ghz ~52000 nacl pdd 

Kjøler du med Custom vann her eller Kraken kjøler ? eventuelt hva er temp ?

 

kraken 62. Temp akkurat nå er 64 grader. Kjørt nacl noen timer. Vann er 37 grader i følge kraken softwaren.

 

 

Da kjører du vel med sidedøra i kabinettet åpent, eller har Kraken i front som drar kald luft inn? 20C romtemp? Jeg hadde min i topp den gangen i mitt lukket Corsair 780T kabinett, og vann temp under load var vel godt over 40 grader, opp mot 50 hvis jeg husker riktig.

 

Så man kan ikke bare si at "jeg har en Kraken X62 som kjøler 7900X på 100 Ghz" :p

 

Bruker et Phanteks kabinett, og radiatoren er i front. Spyr inn varm luft inn i kabinettet :p

 

 

Har mulighet for å ha X62 i front hos meg også. Kaldere CPU temps vil jeg anta da, men da sikkert varmere GPU. Har du lagt merke til det hos deg?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Det nærmer seg lønningsdag så ser prisene på 1080 Ti som er gått ned ca 500kr den siste uken ut i fra det jeg kan se.

Ellers så kan man jo alltids invistere i ny PC for mer NaCL og WU. Får vel 

 

 

https://www.komplett.no/product/922414/demovarer/datautstyr/skjermkort/msi-geforce-gtx-1080-ti-gaming-x-demo?offerId=KOMPLETT-310-922414#

 

Ser jo disse demo-modellene med god kjøler til salgs for 7300. Noen som har tenkt å invistere i det?

Lenke til kommentar

Angrer på at jeg ikke kjøpte større strømforsyning nå. Tenkte å bestille enda ett 1080 Ti i AMD 1700x PCen som allerede har 1 av disse kortene, men har en Corsair RM750w strømforsyning. Regner med denne vil bli veldig varm med enda et kort uansett om delene bare kjører på stock-speed.

Lenke til kommentar

Angrer på at jeg ikke kjøpte større strømforsyning nå. Tenkte å bestille enda ett 1080 Ti i AMD 1700x PCen som allerede har 1 av disse kortene, men har en Corsair RM750w strømforsyning. Regner med denne vil bli veldig varm med enda et kort uansett om delene bare kjører på stock-speed.

 

Du kan force spenningen til maks 0.95V, eller noe sånt, og fortsatt få greie frekvenser.

 

post-101601-0-32879300-1506538705_thumb.png

 

Er nok den nederste som er mest representativ, har sikkert fått en "snill" WU på den som trekker minst. Men, det er fortsatt nokså gjerrig målt opp mot TDP. Frekvensene er +100 MHz, ikke testet noe mer enn det.

Lenke til kommentar

Jeg folder litt meningsløst sånn sett. Jeg må ha vinduene åpne 24/7 på rommet slik at tempen ikke stiger mot 30'C :p Jeg liker meg best på 21-22'C. 

 

Men det fungerer! Jeg bytter på å folde Nacl og på å folde vanlig GPU. 

 

Vurderer å få skaffet meg enda et skjermkort på sikt. Et kort som kan dure i en I5 4670K maskin jeg har.

 

EDIT: Jeg ser at maskinen  min ikke har levert noen poeng.. Må får karret meg hjem og sjekket. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Du bruker ikke fjernstyring så slipper du å løpe hjem å sjekke hele tiden :D
 
Fra spøk til revolver, jeg synes faktisk at det er alt for mye gjeting av klientene for at alt skal virke.
Mye tull med klienter som henger, ikke laster opp eller ned nye wu'er osv. Skal bli bra når FAHClient V7.4.16 (Open-Beta) er ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...