Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OT spørsmål, men siden mange av dere har erfart likende før så spør jeg her.

 

Skulle teste et nytt benche/stress program i dag. Fikk error under testen, så inn i BIOS for å forandre på OC. Plutselig i en av restartene så kommer det ikke lenger POST engang. Reboota og resatt CMOS flere ganger. Asus Q-Code 95 kom først, og i følge manualen står det for "PCI Bus Request Resources". Tok så ut skjermkortet og Intel PCI-E SSD'n, men samme errror etterpå. Resatte CMOS enda en gang, men nå får jeg Q-Code 62 "Installation of the PCH Runtime Services", og PC'n skrur seg av etter 10 sec. Samme skjer hver gang.

 

Opplevd liknende selv før (annen Q-Code), men hver gang har en CMOS resett fixa det. Ikke nå. Føkka hovedkort?

 

Edit : Error koden er visst b2 og ikke 62. I manualen står det bare "Legacy Option ROM Initialization"...

 

Noen som vet?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Hehe, har selv 28c nå med alt oppe. Men er varmt ute i dag.

Jepp, samme måler viser 20 grader utenfor i skyggen. Regner med det kan være noe avvik da dette er en temp måler fra Biltema som sikkert er rundt 12-15 år gammel.

 

Tror jeg må flytte en eller 2 maskiner ut i boden til neste sommer. Har jo plass til et rack der + det er isolert fra meg :)

Har fått sendt noe ubrukt i retur til komplett så snart jeg får pengene tilbake så blir det vel nytt 1080 Ti, men trenger ny strømforsyning regner jeg med.

 

Edit: Tenkte egentlig litt på å skaffe Vega 56 da denne skulle være super til compute power, men den kommer vel knapt i nærheten av 1080/1080 Ti?

Endret av xSotte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...