Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget med custom vannkjøling i min mening er fordi man liker å bygge og styre med det, samt for å kunne overklokke mer. F.eks jeg har min 5960X @ 4200 med Noctua D15 luft kjøleren med viftene på 1200 rpm under load. På custom vann kunne jeg hatt den på 4500-4600 Mhz. Om ytelsen er verdt det er en annen sak, men veldig mange mener det da. Selv orker jeg ikke lære meg vannkjøling. Jeg vil ha ting enkelt :p

Lenke til kommentar

Poenget med custom vannkjøling i min mening er fordi man liker å bygge og styre med det, samt for å kunne overklokke mer. F.eks jeg har min 5960X @ 4200 med Noctua D15 luft kjøleren med viftene på 1200 rpm under load. På custom vann kunne jeg hatt den på 4500-4600 Mhz. Om ytelsen er verdt det er en annen sak, men veldig mange mener det da. Selv orker jeg ikke lære meg vannkjøling. Jeg vil ha ting enkelt :p

Man trenger ikke å lære seg noe om vannkjøling. Jeg hadde aldri før vært bori vannkjøling før jeg bygde ny PC i sommer. Har en 360mm AIO vannkjøler til CPU og 120mm AIO vannkjøler til GPU. Å koble på en AIO vannkjøling er ikke noe mer eller mindre enn en luftkjøler.

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å lære seg noe om vannkjøling. Jeg hadde aldri før vært bori vannkjøling før jeg bygde ny PC i sommer. Har en 360mm AIO vannkjøler til CPU og 120mm AIO vannkjøler til GPU. Å koble på en AIO vannkjøling er ikke noe mer eller mindre enn en luftkjøler.

 

Jeg snakket om custom vann her og ikke AIO som din Kelvin S36 ;)

Lenke til kommentar

Custom loop er nesten ingen ting å lære, bare å kjøpe kvalitet når man først er i gang. Kjøpe en D5 pumpe dag 1, og det er jeg veldig glad for idag. Brukte en halvtime-time på å rense alt i loopen. Skyllte igjennom rads, pumpe, skjermkort og blokka er renset og klar til bruk.

 

Vurderer å legge ny kjølepasta på skjer kort når jeg først har kortet tilgjenlig.

Lenke til kommentar

Delene er ikke noe stress, men å sette dem sammen og få alt tett er en annen historie.

 

Vedlikehold av oppsettet er også en ting. Jeg synes i grunn det er mer enn nok jobb å måtte fjerne støv fra maskinene mine... Jeg vil heller bruke tiden min på å bruke dem. Men å bygge maskiner var gøy en gang i tiden :)

Lenke til kommentar

Det er ikke poenget, vil ha mere wu fra laget. Jeg driter i om du har i3,i5,i7 eller 5960x ++.

Er bedre enn ingenting. Kjører nå selv 6 gpu mindre. Mange hyggelige svar da jeg kom tilbake med 10mill ppd, får dem ikke nå da jeg snakker om wu?

Skal ikke så mye til for å slå 105,600 wu :nei:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...