Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gammel? Xeon V4, samme generasjon som 6800k, for eksempel. Produsert midt i 2015 ifølge heatspreader :p

Sikker er jeg ikke, men om NaCl ikke greier ta unna mer enn f.eks. 16 tråder vil vel du kommer godt ut av det med 5960x, mens jeg ser litt lavere ressursbruk. Det er nå sånn det er, mister ikke nattesøvnen av det. Ikke så kaldt ennå at jeg gråter over 30w mindre her inne.

Lenke til kommentar

Jeg øker overklokken jeg. For hver ekstra watt så sover jeg bedre om nettene. :p

 

Jeg bestilte et 1070 til 2800 hos CDON, feilprising sier de. Jeg svarte med at jeg tar det videre. Kan ikke gå glipp av en slik PPD/Krone. Hehe.

 

Om de hadde det som lagervare vil jeg tro du har en god sak, det var 40% rabatt der - så forbasket urimelig er det ikke. Ikke lenge siden komplett hadde betydelig rabatt på 980ti.

Lenke til kommentar

 

Jeg øker overklokken jeg. For hver ekstra watt så sover jeg bedre om nettene. :p

 

Jeg bestilte et 1070 til 2800 hos CDON, feilprising sier de. Jeg svarte med at jeg tar det videre. Kan ikke gå glipp av en slik PPD/Krone. Hehe.

Om de hadde det som lagervare vil jeg tro du har en god sak, det var 40% rabatt der - så forbasket urimelig er det ikke. Ikke lenge siden komplett hadde betydelig rabatt på 980ti.

Forskjellen er jo at 980ti er EOL snart...

 

Nytt kort med -40% skjer ikkje, og det vet alle som har levd mere enn 14 år ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg øker overklokken jeg. For hver ekstra watt så sover jeg bedre om nettene. :p

 

Jeg bestilte et 1070 til 2800 hos CDON, feilprising sier de. Jeg svarte med at jeg tar det videre. Kan ikke gå glipp av en slik PPD/Krone. Hehe.

Om de hadde det som lagervare vil jeg tro du har en god sak, det var 40% rabatt der - så forbasket urimelig er det ikke. Ikke lenge siden komplett hadde betydelig rabatt på 980ti.

Forskjellen er jo at 980ti er EOL snart...

 

Nytt kort med -40% skjer ikkje, og det vet alle som har levd mere enn 14 år ;)

 

 

For menigmann er det ikke så lett å vite hva butikkene har avanse på. Selv ikke JEG vet hvilke produkter Dustin eller Komplett kan kjøre 40%-kampanjer på. Jeg er helt enig i at det er lett å tro at det der er feilprising, men mener da det var noen svært gode tilbud på black friday for 2 år siden, blant annet på nyeste generasjon GPUer. Her får butikken bare akseptere at de dreit seg ut, mener jeg.

 

Hadde kortet kostet 400 kroner hadde jeg sett poenget, men her er det i beste fall bare noen små hundrelapper opp til det som faktisk er en helt realistisk tilbudspris (de selger 980ti Matrix til 4100kr, og det er et raskere kort med bedre kjøler enn dette 1070'et vi debatterer).

Lenke til kommentar

Vet jo at det er feilprising? Lol.

 

Men forbrukerrådet påsto jeg hadde en solid sak. Så da går jeg videre.

Det har du. MPX hadde, for flere år siden før de dreide seg kun mot forbrukermarkedet, en maskin de feilpriset ned fra femsifret til firesifret (om lag 14500 ned til 6000) og samtidig klarte å overselge før den var sluttprodusert og ikke lenger å få tak i. Det finnes minst tre separate FTU-vedtak der kjøper tilkjennes 8500 kr i mellomlegg for dekningskjøp. Her er ett av dem, men det ser ut som de har noe serverproblemer når en skal laste PDF-filen.

 

MPX trakk frem tidligere saker der selger hadde fått medhold i at varen var åpenbart feilpriset, men i disse sakene var det typisk snakk om laptoper til ~250 kroner. I disse "nye" sakene mot MPX kom utvalget til at det ikke var urimelig at en laptop kunne koste 6000 kroner (på tross av at dette utgjør godt over 50% rabatt), og at feilprising dermed ikke var åpenbar. På tilsvarende måte er det ikke urimelig at et skjermkort kan koste 2800 kroner.

 

FTU-2011-93, FTU-2011-336 og FTU-2010-1369 er relevante vedtak.

Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere kan kjøpe evga 1080 sc, de er bedre enn 980 sc og stillere. Kjører min på 2025. og ca 2000rpm og 65c. :w00t:

PS: PPD er nå 9.7.

 

Hvis du mener slike 90mm vifter er stille ved 2000 rpm så... Vel vi har hver våre grenser for støy :)

MSI Gaming X er nok mer stille igjen.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Hehe, Du gir deg ikke. Men helt ok :)

Min erfaring. msi og vifte problemer, så syns du da det er merkelig jeg ikke kjøper mere msi gaming kort :hmm:

Joda, har 10 msi kort, støyer som fann, men de er nede. Så håper mine nye evga sc er like bra som 980 sc.

Kjører dem nå på 2075. Treger for jeg ikke ventet, ville spart mye penger på å vente på evga 1080 sc.

Har ett 980 msi gaming som må inne på grunn av de jekla viftene slutter å funke, ikke opplevd det på evga enda.

PS: mitt 3 kort med vifte problemer. :hmm: Jeg sier jekla dritt kort. :shrug:

 

9.8 ppd nå, på 12 kort. :hmm:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...