Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når du kjører på max så dør kortene, jeg liker å ha dem kjøligere, mere støy men kaldere.

 

Så nå venter jeg på at mine 2 andre msi 980 tar kveld på grunn av viftene på 100% klarer ikke å kjøle nok.

PS: Forskjell på 2200 vs 4400. Msi vs evga.

 

Synes mine MSI 980Ti kort bråker hvis viftene går over 1600 rpm jeg... Rundt 12-1300 rpm er mer behagelig.

Usikker hva jeg skal gå for neste skjermkort. Tenkte på EVGA, men ikke hvis de bråker enda mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Når du kjører på max så dør kortene, jeg liker å ha dem kjøligere, mere støy men kaldere.

 

Så nå venter jeg på at mine 2 andre msi 980 tar kveld på grunn av viftene på 100% klarer ikke å kjøle nok.

PS: Forskjell på 2200 vs 4400. Msi vs evga.

 

Synes mine MSI 980Ti kort bråker hvis viftene går over 1600 rpm jeg... Rundt 12-1300 rpm er mer behagelig.

Usikker hva jeg skal gå for neste skjermkort. Tenkte på EVGA, men ikke hvis de bråker enda mer.

Jeg valgte EVGA for min neste PC, en 980Ti Hybrid. Med vannkjøling så blir det stille og det kjøler vel bedre...

Håper bare EVGA kommer med en vannkjølt hybrid til nyeste 1080.

Lenke til kommentar

 

I morgen kan jeg igjen prøve med å installere Linux på sekundær riggen. Kanskje prøve Linux Mint utgave...

Linux Mint Cinnamon 17.3 fungerer utmerket :)
det var den jeg tenkte på. Sjekket linuxmint. :)

 

Edit: noe jeg blr tenke på før jeg begynner å installere?

Endret av MrHorgen
Lenke til kommentar

 

 

Når du kjører på max så dør kortene, jeg liker å ha dem kjøligere, mere støy men kaldere.

 

Så nå venter jeg på at mine 2 andre msi 980 tar kveld på grunn av viftene på 100% klarer ikke å kjøle nok.

PS: Forskjell på 2200 vs 4400. Msi vs evga.

 

Synes mine MSI 980Ti kort bråker hvis viftene går over 1600 rpm jeg... Rundt 12-1300 rpm er mer behagelig.

Usikker hva jeg skal gå for neste skjermkort. Tenkte på EVGA, men ikke hvis de bråker enda mer.

Jeg valgte EVGA for min neste PC, en 980Ti Hybrid. Med vannkjøling så blir det stille og det kjøler vel bedre...

Håper bare EVGA kommer med en vannkjølt hybrid til nyeste 1080.

 

Msi er ok om du bare har ett kort per pc, 2x980 eller 980Ti er varmt. Da er 980/Ti 2x evga bedre.

Lenke til kommentar

Edit: noe jeg blr tenke på før jeg begynner å installere?

 

Selve installasjonen av Mint er super enkel. Bruk denne ppa'n for å få nyeste nVidia driver :

- sudo apt-add-repository ppa:graphics-drivers/ppa

 

Hvordan du legger enn fah klienten og fahcontrol vet du eller? Husk å laste ned nyeste GPUs.txt så skjermkortet blir gjenkjent. 

Lenke til kommentar

Det morsomme med denne "brenne opp-debatten" er at du like gjerne kan slite istykker viftene om de går på for høyt turtall over lengre tid. Har ikke tall på hvor mange RMAer som har skyld i døde vifter.

Ja sant. Men jeg kjører ikke viftene på 100%

2x980/Ti er 100% på kort 1, min erfaring med msi. Evga acx2.0 flytter mere luft.

2200 og 4400 er max rpm.

Lenke til kommentar

Mna: Bare nacI her nå, yr melder varmt til fredag, Så ser om de har rett.

Henter nok rma kortet i morgen.

Men er og bra med varmen for min del, ikke noe verk i føttene min :tease:

 

War: Du kjøper nok 1080 når det kommer, så venter i spenning. :tease:

12x 1080 vil jeg spare mye strøm, hehe.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Blir å ta ned 980ene (Som er solgt), Ene 980Ti. Muligens andre også sikt, da varmen er et problem.  Blir for varmt i huset/kontoret der foreldrene min er når de folder på sommeren. Blir jo kun en liten pause til det blir kaldere igjen.

 

Skal da sette nåværende 980Ti i en dedikert rig slikt at jeg har 1080 part time, og 3x 980Ti 24/7 (ene skal være under linux/ubuntu).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...