Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stakkars privatperson sliter med å få fornuftig størrelse på det eletriske, de trur har skjønt at jeg er gææern og har satt ned foten

Betroz spøker om sykkel og dynamo, men du burde virkelig titte på solcellepaneler og vindturbiner, om du ikke allerede har gjort det. Ikke at det gir deg flere eller større kurser selvsagt, men jeg blir stressa bare av tanken på utgiftene strømleverandøren din har bare til papir til å printe regningen din på.

Endret av srbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser de har oppdatert ytelsen for F@H ved å justere for antall nye GPU osv, og det nye tallet lyder på 97 Petaflops!

 

Det er verdens desidert kraftigste maskin pr dags dato. Håper å runde 100 Petaflops med nye GPU i året som kommer.

 

Takk til alle for fantastisk bidrag til Team Hardware.no ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nå en til msi med varme problemer, 120 vifte, temp ned fra 85 til 78c. Msi er noe dritt med 2 kort.

 

Blir vel noen GTX 1080 Founders Edition kort på deg da ;)

 

Nei, Vanlige 1080/1070. Bruker nok strøm på foiding. 180w eller mindre, da er jeg happy. Nå 980=178w/ 980Ti/250w. 8x980/4x980ti.

Om alle går ned til 180w da vil jeg gå ned i watt og mindre strøm rekning. Bruker ca 25% av min inntekt på folding/internet.

Lenke til kommentar

Om alle går ned til 180w da vil jeg gå ned i watt og mindre strøm rekning. Bruker ca 25% av min inntekt på folding/internet.

Det var ganske så mye. Er det 25% kun på strømregning eller inkluderer det også komponentene?

 

La oss si at en PC med PSU på 1000W står på 24/7/365 og trekker 100% hele tiden.

1KWh x 24 (timer pr døgn) x 365 (dager i et år) x 0,25 kr (pr kwh) = 2190kr

En PSU står vel neppe på 100% hele tiden så total blir nok ikke så mye.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Når er det slik, sliter med helsen og ja bruker ca 25% av min inntekt på strøm og internet

Mine maskiner bruker max 2600w.

Så sparer som fann for å få råd til 1080/70

PC/Folding entusiast er en dyr hobby.

 

Hva får man ut av den hobbyen. Se på rankingen over tid og konkurrere med andre foldere. En liten tilfredsstillese at man har gjort sin gode gjerning for forskningen.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Hver sin smak og det er lov.

x kr kw er relativt, så kommer nettleie og de andre 7 avgiftene.

1kr kw ferdig avgiftbelastet er mer riktig i snitt over året.

Bruker jeg 8000kw en mnd så betaler jeg like mye i forbruksavgift på nettleia som i ren kw på strømregninga, før de andre gebyrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...