Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DargarWhiteFang

AMD Athlon XP 2500+

2x512 MB "DDR RAM" husker ikke hva jeg har putta i den... :blush:

 

 

Trivia informasjon:

 

- Jeg gikk over fra SETI (1729 WU's de fleste fra de siste 6 mnd) til Folding for å føle meg litt mer "nyttig".

 

 

- Jeg kjører FireDaemon, Electron Microscope og selvsagt "Folding" fra en 15MB Ram-disk. Bruker RamDiskNT version 1.4.12 fra cenatek.com. Dette gjorde jeg på SETI også, med forskjellen at på SETI så hadde jeg ingen autosave siden en WU gikk på ca. 4 timer... Fordelene med å kjøre på RamDisk var iallefall på SETI at den kan jobbe 100% i minnet = MYE raskere I/O operasjoner (viktig for SETI, ingen aning om hvordan det er for folding?????) pluss at man kan la HDD'en spinne ned når man ikke bruker maskinen (om natten f.eks.) uten at dette påvirker programmet... man "sparer" vel strengt tatt på HDD'en da, siden de er "speca" basert på antall "work hours"....

 

??????????????????????????????????????

Har ikke orka lese så mye om hvordan folding jobber, og siden jeg akkuratt har instalert programmet så kan jeg egentlig ikke si så mye om det har noen fordel å kjøre folding på RamDisk... Er det noen som har noen mening om dette?

??????????????????????????????????????

 

Da gjenstår bare å si at maskinen min kommer til å fortsette der den slapp på SETI, som vil si 24/7 året gjennom, med untak av "drift-stopp" i form av omstarter i blant osv. :)

Når jeg kjørte SETI og jeg brukte maskina vanligt, dvs. litt spill av og til og rapport skriving i Word og Excel og VB programmering, så klikka den alldrig og den kunne stå å tygge i et par uker uten problem eller omstart... så gjenstår det å se hvordan det går her.

Lenke til kommentar
heh...hard kniving mellom meg og eriond i teten ser jeg.

:p

 

Tror ikke jeg klarer å holde deg så mye lengre, men det er jo morro dette. Håper de får bruk for dette også da, slik at det ikke er bortkastet.

 

Tydelig at denne saken engasjerer. 135 medlemmer på listen som har fått unnagjort minst en WU, og vi har kommet opp på plass nr. 1617 totalt :)

Lenke til kommentar

nå begynner jeg å bli gretten her ass...mistet enda en wu nå!! på p4 maskinen er det ht, og jeg vil gjerne kjøre to instanser av folding, for å utnytte best mulig. den ene av dem kjører helt fett, mens den andre kræsjer når den skal "shut down core" etter å ha gjort ferdig en wu. hvis jeg dreper FAHcore78.exe i task manageren, så står det deleting current wu, and continuing. der vil den da stå og henge, og nekter å kjøre som normalt før jeg sletter alle filene, og starter en ny FAH4console ting....argh!!!

Lenke til kommentar

noen som har en ide på hvorfor min amd 1600@1700 jobber mye bedre enn min xp 2500?

 

160@1700 har gjort unna 7WU's, en del store (10000 stuff), mens xp2500+ er på sin andre WU, dette er tredje dagen på en WU på 400.har kommet 23%...

 

:cry:

 

Edit: ser ikke at 2500+ tegner noe heller... :ermm:

Endret av En Tiger
Lenke til kommentar
noen som har en ide på hvorfor min amd 1600@1700 jobber mye bedre enn min xp 2500?

 

160@1700 har gjort unna 7WU's, en del store (10000 stuff), mens xp2500+ er på sin andre WU, dette er tredje dagen på en WU på 400.har kommet 23%...

 

:cry:

 

Edit: ser ikke at 2500+ tegner noe heller... :ermm:

noen WU på 10000 går ganske raskt. Har blitt unnagjort på noen timer, men nå holder min A64 3000+ på med en WU på 400, og etter snart et døgn har den skyflet unna kun 55 % :roll:

Konklusjon: De tallene har visst ikke relevans for hvor stor en WU egentlig er :hmm:

Lenke til kommentar

Nei, men vist dere kikker i details lista så ser dere antall atomer også videre, det forteller litt mer om hva slags Wu dere jobber med.

 

Men det er ikke så godt å bli klok på, for en med mange atomer kan gå raskere og gi mindre poeng en Wu med få atomer. Jeg har sett de på 500 ofte tar veldig lang tid. Mens 5000 og 10000 og 250 går unna raskt, merkelige greier ja.

 

Kan du adde en 2200+ på meg puretamil, Eriond og veggis får ikke dra ifra mer :p

Tror jeg må oppdatere snart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...