Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så må man se på core-temp i kabelen, da spørs det hvor denne ligger i veggene og hvor godt huset er isolert ol. 

 

Tåler sikkert 10A på fast kurs uten formange fjæroverganger og med kabel utenpå vegg i gamelt hus med trekk^^ 

 

Nye hus er bedre isolert, så alle nye sikringer er 15A (ikke 16 som før) pga dette. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. 970 har TDP på ~145W mens 750 Ti SC har TDP på 60W, altså ~40% av et 970. Hvis den da ikke samtidig leverer (endel mer enn) 40% av et 970 sin PPD ser jeg ikke helt vitsen. Hvis ikke 750 Ti SC gir nevneverdig bedre PPD/W kontra 970 kan du vel så gjerne bare rive ut nok 970 til at strømtrekket blir tilstrekkelig lavt.

 

Hvis planen din er å bare ha ett kort kjørende 24/7 møter du en annen problemstilling, nemlig at resten av maskinen også trekker endel strøm kontinuerlig. Nå vet ikke jeg om du kjører 3250 eller 3770 i maskinen det blir aktuelt å folde på, men med TDP på hhv. 55W og 77W er det ikke allverden forskjell. La oss si hele systemet vil trekke ~300W load med 970 og ~200W load med 750 Ti SC, eller ~66% av et helt system med ett 970. Da er diffen plutselig altfor liten til at det svarer seg å bytte ut 970 etter min mening.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
 

Mitt kryp inn er fra 70 tallet og aner ikke hvor mye de tåler. Om vinteren er det ikke så varmt.

 

Men jeg kan jo rive ut 970 og inn med 750TI sc.

 

Det går helt sikkert greit, sikringen skal gå før noe annet gir seg. Og du som har kjørt 2000W + på den kursen i så lang tid, ville vært klar over et svakt punkt for en god stund siden vil jeg tippe. 

Dersom du hadde koblet alt på hele kursen fra et støpsel, snakker vi brannfare. Men tipper de er fordelt på mer enn ett støpsel (da dette er mye mer praktisk), og da vil du være innenfor med en 10A.

 

Som War skriver så vil et gml hus som har lagt 2,5 kvadrat PR kabel med gjennomføringer i etg skille og rør osv (som tidligere var godkjent for 16A) bli sikret ned til 15A dersom du får skiftet ut sikringsskapet av en autorisert elektriker i dag.

Lenke til kommentar

Nope :) Er første sommer jeg gjør det. Har aldri sett over 2000w før p9704 kom ned på på 4 av dem på en gang.

Så enten ut med 2x970/ eller alle og inn med 4x750TI sc.Max strøm på 2x970 ca 290w+66w. 2x750Ti 120w+66.

I7 har 93w :)

 

Kjører naci på alle nå, og da viser målerne slik, 210w(3) og 170w(3) alle er 3250 i3, 105w og 93w 3770K

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Gått på den smellen selv, blokket så mye at jeg fikk 1-2 jobber pr dag.

Etter x forsøk gir V7 opp også og kan vente mange timer før den gidder å sende ny spørring imot server om jeg ikke restarter den selv.

Endret av War
Lenke til kommentar

Forskjell på pris også, 6800kr vs 4800kr.

 

Selv om jeg gjerne skulle hatt flere kort, eller oppgradert til 980 så er det ikke vedrt det. Better wait for pascal sier jeg :)

 

Jau, men mine 970 kort er litt for trege for 4K gaming hos meg. 980 Ti er litt bedre. Men smarteste er å vente på Pascal så klart.

Lenke til kommentar

 

Forskjell på pris også, 6800kr vs 4800kr.

 

Selv om jeg gjerne skulle hatt flere kort, eller oppgradert til 980 så er det ikke vedrt det. Better wait for pascal sier jeg :)

 

Jau, men mine 970 kort er litt for trege for 4K gaming hos meg. 980 Ti er litt bedre. Men smarteste er å vente på Pascal så klart.

 

Seff, men for din del ville jeg ikke gått under 980/Ti sli overklokket seff  :wee:  :dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...