Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Om jeg forstår deg riktig og om du blokkere alle openCL jobbene for du da kun core 15?

 

Jeg vil vite ppd på 970 på ditt system, var det ikke q6xxx cpu du hadde :hmm:

Jeg er ikke så inn i de forskjellige core typene, men poenget med å blokkere opencl var å hindre at det kommer jobber til AMD Radeon 6950 kortet som står i maskinen. Hvis det er enkelt å finne ut GPU ID på de 2 kortene, så kan jeg like gjerne spesifisere denne, og kjøre forskjellige jobber.

 

CPU er AMD Opteron 2384 2.7GHz (2x Quad Core).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forskning, så det går for det samme. Men det er greit å vite for den som er ny ;)

Ja sant, men er irriterende at de ikke kan gjøre noe med det. Jeg bryr meg ikke men laget gjør. Men jeg trøster meg med at det ikke er bare 37651 som får de.

PS: Kjører nå 9x naci på grunn av varmen og at de spylte blokka jeg bur i. Kan ikke ha vinduene oppe. Starter helt sikker opp 8 kort i kveld, men de andre 8 er usikker.

Lenke til kommentar

 

Om jeg forstår deg riktig og om du blokkere alle openCL jobbene for du da kun core 15?

 

Jeg vil vite ppd på 970 på ditt system, var det ikke q6xxx cpu du hadde :hmm:

Jeg er ikke så inn i de forskjellige core typene, men poenget med å blokkere opencl var å hindre at det kommer jobber til AMD Radeon 6950 kortet som står i maskinen. Hvis det er enkelt å finne ut GPU ID på de 2 kortene, så kan jeg like gjerne spesifisere denne, og kjøre forskjellige jobber.

 

CPU er AMD Opteron 2384 2.7GHz (2x Quad Core).

 

Aha, da kan det være at det ikke betyr noe. Du husker vel min kommentar to sider tilbake.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

War

Jeg disablet Ubuntu fra å slå av skjermen og da tygger 4P-serveren (Amd 6276) nacl så det bare hyler etter, har ikke hatt noen feil nå siste 1/2-timen. Bruker ca. 148 sekunder pr. WU inkludert opp og nedlasting, som tilsvarer 584 stk. pr. døgn. PPD = 73K

 

Edit: Skal teste dette på 4P 4650-serveren også!

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

War

Jeg disablet Ubuntu fra å slå av skjermen og da tygger 4P-serveren (Amd 6276) nacl så det bare hyler etter, har ikke hatt noen feil nå siste 1/2-timen. Bruker ca. 148 sekunder pr. WU inkludert opp og nedlasting, som tilsvarer 584 stk. pr. døgn. PPD = 73K

 

Edit: Skal teste dette på 4P 4650-serveren også!

 

Det som er litt rart, er at i5 Devils Canyon nesten klarer å levere det samme, men da på 100W  :hmm:

Lenke til kommentar

 

War

Jeg disablet Ubuntu fra å slå av skjermen og da tygger 4P-serveren (Amd 6276) nacl så det bare hyler etter, har ikke hatt noen feil nå siste 1/2-timen. Bruker ca. 148 sekunder pr. WU inkludert opp og nedlasting, som tilsvarer 584 stk. pr. døgn. PPD = 73K

 

Edit: Skal teste dette på 4P 4650-serveren også!

 

Det som er litt rart, er at i5 Devils Canyon nesten klarer å levere det samme, men da på 100W  :hmm:

 

Dette fungerte også på Intel 4650-serveren, men her skjer det noe merkelig fordi denne bruker 7 sekunder lengre (155 sek) tid pr. WU en Amd-serveren! Det hadde jeg ikke trodd hvis jeg ikke hadde målt det selv. Angående at din i5 klarer det samme er ikke så merkelig, tror ikke nacl er optimalisert for multicpu-servere.

 

Edit: Med alt som kjører nå skal jeg ha en produksjon omkring 1350 WUer pr. dgn. :)

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Jaha og ikke overklokket, Ja har og sett dem på mine, men skjekk % på cpu når du får dem. Mine i7 ligger da på kun 40%. Så jeg Tror det er noe galt da.

Meste jeg har hatt på 6x i3 3250(6st) og i7 3770K(3st) er 1085 wu. Så hvor er resten av dem. Hehe :hmm:

 

Se på min statistikk nå kl 19:00. Har da kjørt naci siden 13:30 i dag? Tipper mellom 100/200 wu :)

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Det er ikke alt som er logisk med nacl!

Hvorfor skal en Intel 4P Xeon 3.1GHz cpu-belasting 6270% produsere mindre enn Amd 4P Operon 6276 på 2.3GHz cpu-belasting 6250% ? Min gamle i7 2600 klokket til 4GHz tygger dem unna på omkring 5 minutter med cpu-belasting 95%.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Da har jeg kjørt igang i5 CPU som ikke er klokket med denne brukeren: Nacl_Proof_i5

 

Så får vi se hva den leverer. Har jo ikke kontrollert det selv heller, så vi får se hva det står i morgen tidlig  :)

 

Edit: Ser at den bruker 4 minutter pr WU.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

Det er ikke alt som er logisk med nacl!

Hvorfor skal en Intel 4P Xeon 3.1GHz cpu-belasting 6270% produsere mindre enn Amd 4P Operon 6276 på 2.3GHz cpu-belasting 6250% ? Min gamle i7 2600 klokket til 4GHz tygger dem unna på omkring 5 minutter med cpu-belasting 95%.

Samme gjør mine i7-3770K på 3500 + turbo ligger de på 3700 og ca 5min. Klokker jeg dem bruker de 4 min på 4200. Men da bruker de 3 maskinene ca 70w mere. Ikke aktuelt på denne tiden av året.

Lenke til kommentar

Vær oppmerksom at tiden som nacl oppgir er svært misvisende, som regel bruker den omtrent det dobbelte av oppgitt tid + tiden opp / nedlasting tar. Jeg har manualt tatt tiden på de jeg har kjørende. Målet mitt er å nå 100.000 WUer, og det når jeg i løpet av onsdagen i morgen hvis ikke noe klikker underveis.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hehe, Det skal du slite med å klare, men hey bra om du klarer det. hehe

En annen-ting jeg kom på, kunne ikke forstå hvorfor denne maskinen ikke kunne kjøre naci stabilt lenger, jeg fant ut hvorfor. Var så mye støv på kjøleren og over 74c på på corene, nå er de på ca 60c. Så fjern hybel kaninene før du får problemer. :rofl:

 

 

Ps: Fikk bare 86 wu, jaja alias/sn1ken, ikke bli skuffet om du/Dere ikke klarer målet Deres :hmm:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...