Gå til innhold

Anbefalte innlegg

det holder til nød i utvalgte spill på en gsynk halv-4k les swift.

 

Nå blir det bare 60 Hz 4K gaming her da, så 980 Ti SLI bør holde hvis jeg godtar å game uten AA, samt sette ned fra Ultra til Very High eller High. Jeg er ikke så kresen. Om de korta er verdt pengene er en annen sak  :hmm:

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vurderer et til gtx 980. Eller selge mitt ene og kjøpe 980ti. Hvordan er ppd på 980ti ? Finner ikke noe på google.

 

Jeg vet ikke men tipper rundt 400K PPD. Nizzen sine Titan X overklokka klarte vel litt over 500K PPD.

 

Jeg pleier nesten alltid ligge over 400k med ett klokka 980. Vært oppe i 550 også. Så det må jo være mer enn det ?

Lenke til kommentar

Nei, 2x980 vil du gå ned litt per kort. Grunnen er pcie 16x og 2x 8x8x pcie :)

 

De av dere som lurer på hvorfor jeg kjører mye naci, så er svaret enkelt. Maling lukter ikke bra og derfor vinduene igjen og min gamle bråke bøtte av en ac on.

Men liker ac on, føles som jeg er på høy fjellet. Friskt og herlig :tease:

Og ja at jeg er lei varmen de produserer :)

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

3.0 16x2 er vel kun tilgjengelig på LGA2011(-3) såvidt jeg vet, så det er nødvendigvis highenda ja. AM3+ derimot, ihvertfall 990FX om ikke flere, støtter 2.0 16x2, evt også 16x8x8x. Nå begynner den sokkelen å dra litt på årene, så spørs om ikke vi får se ny plattform fra AMD etterhvert. Med 32 lanes over 3.0 på billigsokkel kan AMD fort bli et varp til dedikerte foldingformål.

Lenke til kommentar

2011-3 folder man på pga man har det fra før eller vil lage kul rigg med mange kort^^ 

cpu-load med amd-kort er så lav at cpu går i hvilemodus som senker ppd, det fikser man med å disable c6 i bios. 

 

 

Så langt uten å tenke på watt ned til siste watt bruker jeg jubeleums-cpuen til intel 600kr-ish. 

Da får alle gpuene i en rigg 1 core hver og cpuload er en sånn 30ish % med nvidia. 

 

Billigere cpu får en 100% load med 2 nvidia-kort. 

Bruker de da jeg kan ha nvidia i pcen i fremtiden. 

 

På rene amd-only-rigger kunne man brukt det billigste som fantes eller tenkt ren watt uten å tape ytelse. 

Men amd-gjengen tenker vel ikke watt  :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...