Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Fordelen med amd-gpuer er at cpu ligger på 1-2% load.

Dvs da kan man kjøre ræva cpuer / gamle rigger.

 

Plutselig vil man sette inn nvidiakort da, så av den grunn valgte jeg denne åpne jubeleumsgreia i ca 15? rigger.

 

https://www.komplett.no/intel-pentium-anniversary-edition-g3258/817927

 

Drar 2 kort helt fint, nvidia som amd.

Bra tips. Hender jo en bytter gpu ja...

 

Nåja. Han sier ikke om han har overklokket cpu eller ikke? Men som jeg sa, med den cpu da trenger du ikke bytte. Treger selv for jeg ikke gjorde det. Hadde jeg gjort det ville jeg ligget på mellom 6-7mil ppd.

2x980 i3 og i7 er ca 100-150k minus ppd.

Lenke til kommentar

Er det noen måte en kan velge at en skal ta ned små jobber? Litt irriterende at jeg ikke får fullført jobber før jeg skal legge meg. PC står på en plass der den støyer for mye om jeg skal folde om natten. Nå har jeg 2 jobber på GPU som er 30 min og 1t 22min igjen på. Hadde vært bedre for min del om jeg kunne få ned mindre jobber slik jeg kunne få fullført en del av de før pc blir avskrudd for natta.

Lenke til kommentar

Er det noen måte en kan velge at en skal ta ned små jobber? Litt irriterende at jeg ikke får fullført jobber før jeg skal legge meg. PC står på en plass der den støyer for mye om jeg skal folde om natten. Nå har jeg 2 jobber på GPU som er 30 min og 1t 22min igjen på. Hadde vært bedre for min del om jeg kunne få ned mindre jobber slik jeg kunne få fullført en del av de før pc blir avskrudd for natta.

google nacl fah 

Det er korte jobber hehe. 

 

Sett på pause da, du taper poeng ja, men den fortsetter imorgen. 

Taper uansett poeng mens pcen er av, så ingen forskjell. 

Lenke til kommentar

Er det noen måte en kan velge at en skal ta ned små jobber? Litt irriterende at jeg ikke får fullført jobber før jeg skal legge meg. PC står på en plass der den støyer for mye om jeg skal folde om natten. Nå har jeg 2 jobber på GPU som er 30 min og 1t 22min igjen på. Hadde vært bedre for min del om jeg kunne få ned mindre jobber slik jeg kunne få fullført en del av de før pc blir avskrudd for natta.

Vannkjøling ;) med stillegående pumpe.
Lenke til kommentar

 

Er det noen måte en kan velge at en skal ta ned små jobber? Litt irriterende at jeg ikke får fullført jobber før jeg skal legge meg. PC står på en plass der den støyer for mye om jeg skal folde om natten. Nå har jeg 2 jobber på GPU som er 30 min og 1t 22min igjen på. Hadde vært bedre for min del om jeg kunne få ned mindre jobber slik jeg kunne få fullført en del av de før pc blir avskrudd for natta.

Vannkjøling ;) med stillegående pumpe.

 

Hjelper ikke :/

 

Man må ha litt mer radiator areal også, singel Ek 360 holder ikke mål, de stakkars gamle corsair SP120 kjøres på 80-100% 24/7 for å holde tempen under 70¤C på korta :O

 

Tror jeg fant ut problemet mitt, DDR4 som har trolla meg. Satte brikkene i en annen Pc, testet de der, så i min egen igjen og voila ikke noen problemer :O

 

DDR4 er vanskelig å få 100% nedi slotsa :p

 

Også, hvem i granskauen kjører stock da? :p Litt oc må det være, har vært smart og går ned til 4.625Ghz på Gpu, og 1500/1900Mhz på Gpu`ene :D

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Vannkjøling er også vanskelig å få til å være helt rolig ved 100% belastnings 24/7.

 

For min del er det slik: Jeg har 2x480mm radiatorer med 4 Noiseblocker Pl-2 hver.

 

Under load spinner hver vifte på ca 900rpm. I seg selv er dette helt lydløst, men når man har 8 vifter som alle blåser mot en radiator vil summen av alle disse faktisk lage litt lyd.

 

Ikke missforstå, det bråker absolutt ikke. Jeg vil si det er stuevennlig, men ikke soveromsvennlig. Tror nesten ikke det finnes noen pc som kan folda hele natta på et soverom uten å høres.

Endret av Strato
Lenke til kommentar

Jeg ser ingen merkbar forskjell i ppd mellom den jubileum dual core cpu på 4.0 GHz og en i3 på 3.4 GHz. Begge riggene er 2x970

Har i3 3250 som kjører på 3500, men den er kun pcie 2.0. 2x980 blir 8x8x2.0

Nå ligger i3 på gpu0: 333k: gpu1: 292K P9201/9430. 3500 MhZ

Nå ligger i7 på gpu0: 345k: gpu1: 375k p9413/9430 4200 MhZ

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen måte en kan velge at en skal ta ned små jobber? Litt irriterende at jeg ikke får fullført jobber før jeg skal legge meg. PC står på en plass der den støyer for mye om jeg skal folde om natten. Nå har jeg 2 jobber på GPU som er 30 min og 1t 22min igjen på. Hadde vært bedre for min del om jeg kunne få ned mindre jobber slik jeg kunne få fullført en del av de før pc blir avskrudd for natta.

Vannkjøling ;) med stillegående pumpe.

 

Hjelper ikke :/

 

Man må ha litt mer radiator areal også, singel Ek 360 holder ikke mål, de stakkars gamle corsair SP120 kjøres på 80-100% 24/7 for å holde tempen under 70¤C på korta :O

 

Tror jeg fant ut problemet mitt, DDR4 som har trolla meg. Satte brikkene i en annen Pc, testet de der, så i min egen igjen og voila ikke noen problemer :O

 

DDR4 er vanskelig å få 100% nedi slotsa :p

 

Også, hvem i granskauen kjører stock da? :p Litt oc må det være, har vært smart og går ned til 4.625Ghz på Gpu, og 1500/1900Mhz på Gpu`ene :D

 

Bra det ordna seg med feilsøking. Men må si meg uenig med at vannkjøling ikke hjelper på støy hvis det var det du mente. Jeg er veldig støysensitiv og kunne fint hatt pc'en på soverommet. Med mcp 35x pumpe på 40% eller lavere og veldig stillegående vifter på kanskje 400 rpm så er min pc knapt hørbar. Jeg hadde samme skjermkortet på luft og da kunne jeg høre det i stua selv om pc'en står på vaskerommet. Jeg har maks temp på 47 grader på gpu med en radiator vifte på minimum og de andre av. Så jeg har mulighet for å kjøre vifter enda saktere. Og hvis du henger pumpa opp slik at du fjerner vibrering så blir det enda stillere. 

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar

Strøm, siste jeg tenker på. målet er å mørklegge norge når jeg booter opp

 

Jeg mørklegger jo kåken om alle PSUene går fra "av" til "standby". Sikkert oppstartsstrømmen til kondensatorene som kverker automatsikringen. Sikkert ingen som har tatt høyde for en høyere peak-strøm som får lov til å vare over et kortere tidsrom da sikringene ble designet. Hvis noen elektrikere her inne vet dette, gi meg gjerne et svar - har null peil på om slike mekanismer faktisk er inkludert i automatsikringene. På gammeldagse sikringer vil jeg tro slikt går ganske greit, da tråden ikke ryker om strømmen er for sterk bare tidsrommet er kort nok til at tråden ikke smelter (som jo ikke skjer akkurat samtidig som at strømstyrken blir for høy)

Lenke til kommentar

 

Strøm, siste jeg tenker på. målet er å mørklegge norge når jeg booter opp

 

Jeg mørklegger jo kåken om alle PSUene går fra "av" til "standby". Sikkert oppstartsstrømmen til kondensatorene som kverker automatsikringen. Sikkert ingen som har tatt høyde for en høyere peak-strøm som får lov til å vare over et kortere tidsrom da sikringene ble designet. Hvis noen elektrikere her inne vet dette, gi meg gjerne et svar - har null peil på om slike mekanismer faktisk er inkludert i automatsikringene. På gammeldagse sikringer vil jeg tro slikt går ganske greit, da tråden ikke ryker om strømmen er for sterk bare tidsrommet er kort nok til at tråden ikke smelter (som jo ikke skjer akkurat samtidig som at strømstyrken blir for høy)

 

Regner med at du har en B-karakteristikk på sikringen din hjemme (det vanligste). Hvis du skifter til en C- eller D-karakteristikker på sikringen så vil du kunne ha høyere strøm over et kort tidsrom.

B er 3 ganger merkestrømmen til automatsikringen

C er 5 ganger merkestrømmen til automatsikringen

D er 10 ganger merkestrømmen til automatsikringen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...