Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Under Linux oppnår man generelt opptil 10% mer PPD enn Windows gir, samt at ved GPU-folding får man kun ned core17 WUer. Jeg har heller ikke opplevd å ikke få ned ditto! Må legge til at økt PPD under Linux også gir tilsvarende økt strømforbruk.

Ikke dumt. Hvis jeg skulle finne på å bygge en rigg bare til folding så kjører jeg linux. Så sparer jeg 800kr på operativsystem også.

 

Ja, og Linux er etter min erfaring vel så stabilt som Windows med hensyn til folding, samt at jeg opplever Linux som mer "robust" til å klare flere kort i samme rigg hvis hovedkortet støtter mange samtidige PCIe x16.

post-53451-0-45329300-1431075552_thumb.jpg Klikk for å forstørre!

Bildet viser 4 x GTX 660Ti som folder på 3 x P9411 og 1 x P9201. Ved 4 x P9411 ligger PPD omkring 336K PPD. Dette er jo kort som var nye 4 generasjoner tilbake, men jeg synes de er verdt å folde på ennå. Hovedkort her er EVGA SR2.

 

NB. Hvis noen stusser over at jeg kun folder på "Medium" så skyldes det at jeg oppnår max PPD og 6 - 7 Watt i redusert strømtrekk enn ved "Full"

 

Stor takk til Kjetil Lura som nesten ga dem bort til meg!

Hvis noen har flere lignende eller bedre kort liggende å støve tar jeg svært gjerne i mot inntil 3 stk. som vil få plass i en I7 980X rigg som bare står i ro det meste av tiden.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hvis noen har flere lignende eller bedre kort liggende å støve tar jeg svært gjerne i mot inntil 3 stk. som vil få plass i en I7 980X rigg som bare står i ro det meste av tiden.

 

Hvis jeg kjøper 980Ti eller et av AMD sine R390X kort over sommeren engang, så vil jeg da kvitte meg med mine 2 Asus GTX 670 kort. Kan si fra i tråden her da hvis du eller noen andre er interessert.

Lenke til kommentar

Joda mye ppd, men det var de som sluttet å funke på mine 4 kort. Men er vel derfor de er tilbake til beta på grunn av en eller annen feil.

Kjører litt til på beta og ser hva som skjer, funker de bra så beta videre, klatt så over til advanced eller normal eller naci. :)

 

Har en nye 9614 som gir 300k og bruker 53Min på en wu. :dribble:

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Selv om det er morsomt (?) med WU'er som tar 35-40 minutter (C18 P9612), stivner smilet litt når PPD'en er 50-60k lavere enn C18 P9430. Prøver å blokke 171.67.108.31 for å se om det da renner inn kun P9430 på BETA, ellers åpner jeg igjen. Gjennomsnittlig PPD blir uansett på høyde med P9411 (om enn ikke P9201).

Lenke til kommentar

 

Noen 970 kort som har død enda? Tror en forumbruker her har et 970 strix (uten garanti) til 1500Kr, så kjøpe det elns? 

Men siden det er uten garanti, og skal brukes 100% til folding så er jeg usikker :hmm:

 

Hmm, høres litt for godt ut til å være sant, spør du meg.

 

Er ikke Hexacore jevelen. En kompis av meg kjøpte andre kortet hans (altså av BSHagen). Som fungerer. (Tror BShagen har et han skal selge serru. :))

 

Har virkelig lyst å få utvidet folding delen for meg. ^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Kjetil, asus lar deg ikke montere vannblokk da evt selger har brukt vannblokk på kortet. :)

 

Men Ar`Kritz, godt å høre, får se om jeg får kjøpt det i nærmeste fremtid, om ikke jeg ser noen 980 kort billige, tviler, men håper^^ :)

Som jeg har sakt før, men sier det en gang til. Hvorfor montere vann block på 970/980 som er kalde som is? Vent til 980Ti kommer som vil nok ha en TDP på ca 250w :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...