Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er jeg i gang med folding @ home. Selvfølgelig for team hardware.no!

 

Jeg er helt ny og har i den anledningen et par spørsmål.

 

Til innledning. Her er mine specs, roughly.

 

1090t @ 4ghz

8GB ram

GTX 980 ref @ 1409mhz (ikke jobbet mye med denne, kan sikkert presses mer)

Crosshair IV Formula

 

CPU og GPU på vann med lave temperaturer.

 

Spørsmål jeg har:

 

1) Under registrering la jeg inn brukernavn: Strato og en passkey som ble tilsendt på mail. Det første jeg så var at jeg allerede hadde ca. 50.000 poeng registrert på fire forskjellige maskiner (utenom den jeg bruker nå). Alle disse var registrert for lag jeg ikke har kjennskap til. Hvordan kan dette ha seg? Jeg har aldri drevet med dette før. Her er link: http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userpage&username=Strato

 

2) Er det noe spesielt jeg trenger å vite annet enn å installere klienten, legge inn team # og så folde? Er det spesielle innstillinger som gjør ting bedre osv?

 

3) Som dere ser har jeg nå 109K "points" hvor 50k har gått til laget mitt. Er det slik det skal fungere? Kan jeg få alle poengene til å gå til laget?

2q04jyt.jpg

 

4) Her kan dere se hvordan jeg scorer på GPU. Ser dette riktig ut? Den er litt lavere nå som jeg jobber på maskinen samtidig. Ligger vanligvis på rundt 310k. Burde jeg ikke kunne klare opp mot 350k+ med mitt kort?

2pr8akp.png

 

5) Jeg stusser litt på dette. Power usage ligger på rundt 80%, usage på 85% og freq på 1409mhz (max). Har også sett at power noen ganger ligger på 100%, og gpu usage på 100%.

2ywim4o.jpg

 

Her er innstillingene i afterburner:

30bhjpl.jpg

 

 

Dette ble mye. Håper dere kan gi meg en liten tilbakemelding på hvordan jeg ligger an :)

Lenke til kommentar

1. Dette er deg: http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=677750, og du er unik ikke i brukernavnet, men identiteten er definert ved bruker+lag. I tillegg er den beskyttet av passkoden din.

 

2. Du har installert og ting fungerer - du trenger ikke gjøre mer sålenge du får ned nye jobber. Fra tid til annen kan det være litt krøll der, da kan du prøve å sette et flagg for client-type til advanced eller beta. Hvordan det gjøres finner du her: http://folding.stanford.edu/home/guide/configuration-guide/

 

3. Se 1. Du kan heller ikke "porte" poeng fra 1 lag til et annet, selv om du hadde foldet for flere lag under samme navn.

 

4. Inntil du har levert 10 jobber (WU), så har du en ppd på rundt 40k, grunnet at bonus ikke gis før den 11 fullførte WU'en. Da vil estimert ppd bli riktig. Den kan dog være noe lav, begrenset av cpu, PCIe 2.0 eller en kombinasjon.

 

5. Jeg tror ikke jeg har sett gpu-usage noe særlig over 95%. Den varierer også avhengig av WU og kan også falle under 90%.

Lenke til kommentar

Takk for gode svar!

 

Først og fremst. Er 300k PPD "riktig" for et GTX 980 @ 1400mhz?

 

Og så videre: Har vært ute hele dagen i dag. I dag morges sto PPD på 315K. Når jeg nå nettopp kom hjem og så på pc'n sto PPD på 30K... Jeg trykket derfor pause og så resume og nå ser det ut til at den stiger sakte i igjen.

Hva kan grunnen til dette være?

 

I tillegg så observerer jeg at GPU nå ligger på 98% use og 100% power som ikke har vært vanlig tidligere. I går for eksempel lå den på 78% use og 80% power. Er ikke dette rart?

 

Klienten sier at jeg nå jobber med PRCG 8018.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...