Gå til innhold

Anbefalte innlegg

P8018 er vel en core_15 WU, du vil se FahCore 0x15 nede til høyre i klienten. De gir lav ppd på visse gpu'er (iallefall gtx 9x0) og det finnes en egen tråd for hvordan man kan blokkere IP adresser, slik at en kan unngå å få disse.

 

Antar at 315k er noe lavt for et gtx 980, du kan være noe begrenset av cpu og/eller PCIe v2.0. Uansett så har du begynt å få bonus, siste WU levert ble kreditert med 85k poeng, som er 35k mer enn du fikk i hele går.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

All right! Da får jeg bare glede meg til å oppgradere resten av maskinen :) Kanskje det kommer et ekstra 980 også når disse synker i pris.

 

Forresten, til dere med lang erfaring fra F@H. Hvor lenge kan jeg regne med at GPU'n lever dersom den folder 24/7?

Er det stor sjanse for at den ryker før 5 år? I så fall er jo dette ikke så rent ulønnsomt.

Lenke til kommentar

Hei Strato, det virker som du har fått satt opp systemet til å folde, og begynner å få bonuspoeng, de er flott!

 

Om du skal vurdere gpu kan et 970 også være et godt alternativ, men om du skal ha det i samme system så ser jeg at du ønsker 980 sli. Jeg har selv 2 980 i samme maskin på x99 platformen og de produserer opp mot 400k hver. Så tror 980 fordelaktig gjør raskere system.

 

Ang. holdbarhet så må jeg meddele at viftene er de som ryker først. Avhengig av hvilke vifter og hvor robust disse er, kan de holde noe år. Har ingen bevis for at jeg føler referansekjøleren varer lengst, og her vil det nok være forskjellig oppfatninger. Undersøk garantiperiode for valgt leverandør. Har noen merker jeg aldri kommer til å kjøpe igjen pga elendige vifteløsninger, uten at jeg skal drive reklame.

 

Det er hyggelig at flere joiner laget, men husk Folding er aldri lønnsomt. :-)

Lenke til kommentar

Hei Strato, det virker som du har fått satt opp systemet til å folde, og begynner å få bonuspoeng, de er flott!

 

Om du skal vurdere gpu kan et 970 også være et godt alternativ, men om du skal ha det i samme system så ser jeg at du ønsker 980 sli. Jeg har selv 2 980 i samme maskin på x99 platformen og de produserer opp mot 400k hver. Så tror 980 fordelaktig gjør raskere system.

 

Ang. holdbarhet så må jeg meddele at viftene er de som ryker først. Avhengig av hvilke vifter og hvor robust disse er, kan de holde noe år. Har ingen bevis for at jeg føler referansekjøleren varer lengst, og her vil det nok være forskjellig oppfatninger. Undersøk garantiperiode for valgt leverandør. Har noen merker jeg aldri kommer til å kjøpe igjen pga elendige vifteløsninger, uten at jeg skal drive reklame.

 

Det er hyggelig at flere joiner laget, men husk Folding er aldri lønnsomt. :-)

Jeg kjøpte Zotac sin referanse fordi den hadde 5 års garanti og lav pris :)

 

Jeg kjører alt på vann! Akkurat nå bråker pc'n min mindre enn "villaventen" i leiligheten min (altså veldig rolig) og GPU ligger mellom 43-50 grader under load alt etter om sola steiker gjennom stuevinduet. PC'n min er nå hovedkilde til oppvarming i hele leiligheten (den trekker vel ca 300 watt tipper jeg) og jeg skrur kun på panelovnen dersom det blir for kaldt ute.

 

Dessuten bruker jeg pc'n til gaming ellers. Det betyr at jeg hadde hatt gtx 980 uansett om jeg foldet eller ikke ;)

 

Med alt dette tatt i betraktning så synes jeg ikke at F@H koster meg så veldig mye. Strømregningen går ikke særlig mye opp siden jeg trenger varme uansett. Vet det finnes mer effektive varmekilder enn pc, men panelovn er ikke egentlig en av disse. Jeg har ikke varmepumpe uansett.

 

Dersom det i tillegg betyr at jeg kan sikre meg en ny GPU når denne tar kvelden er jo det bare en bonus :)

 

Men alt i alt så er dette veldedighet og det er slik jeg ser på det! Noen gir 200kr til en eller annen organisasjon hver måned. Jeg bidrar til forskning på sykdommer :) Dette er jo dritkult!

Lenke til kommentar

Vifter/kvalitet ser jeg som random.

Har 2 rma på amd nå på ca 5 mnd gamle kort, dette er en av de dyreste 290x (matrix)

Det er flere rmaer en jeg har på de billigste stockkjølerene på 290x.

 

Msi sine vifter på 780tiserien døde på rekke og rad, men viftene på evga sine kort falt ut.

 

Vifter dør, kjøp kort et sted med god service så ordner det seg.

Lenke til kommentar

Så lenge den ikke kjører varmere eller med høyere spenning enn den er designet for, er det usannsynlig at det skjer. Det KAN skje, men da på grunn av en svakhet/feil/defekt i chipen, og denne svakheten kan fremprovoseres fortere ved å kjøre kortene med full last døgnet rundt. Uansett vil jeg ikke se på dette som et problem. Med de forbrukerrettighetene vi har i Norge (og noen produsenter begynner å få god garanti selv også) vil et skjermkort være fullstendig utdatert lenge før det "slites" i hjel.

Lenke til kommentar

Det får man heller ikke. La oss si at du kjøpte et kort til 5K for 5 år siden. Tilsvarende kort i dag koster for eksempel kr. 1700. Da kan du velge å få kortet eller pengene.

 

Det jeg er mest nysgjerrig på er om man får nytt kort på vift/kjølerfeil eller om dette blir fikset?

Lenke til kommentar

Jeg tror nok at butikken kan bestemme hvorvidt noe skal krediteres eller ikke ved førstegangsreklamasjon på skjermkort. Skal noe krediteres blir det nok beløpet du selv betalte. Forøvrig er 970 noe tregere enn 780ti, så jeg ville faktisk bedt om et 980 med det som argument hvis jeg sendte inn et 780ti. 780 til 970 er nok riktig. Greit nok at strømforbruket er lavere, men det tror jeg skal holde hardt som argument i en tvist når kortet er målbart tregere.

Fikk forøvrig 970 for 680, men det var før 960 var ute. Det var nok den rimeligste løsningen for komplett, eller hvem det nå var det ble RMAet til.

Lenke til kommentar

Hva gikk galt med 680'n?

 

Død. Aner ikke hva - utslitt av jevnt, hardt kjør, dårlig PSU, gudene vet hva :) Mulig jeg har skrevet årsak tidligere i tråden, men med mindre det er spektakulært husker jeg sjeldent slikt.

 

Forøvrig er jeg på ferie, og halve oppsettet mitt er nede pga strømbrudd (huseier ringte i dag) - så blir småredusert PPD i to døgn til.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Det får man heller ikke. La oss si at du kjøpte et kort til 5K for 5 år siden. Tilsvarende kort i dag koster for eksempel kr. 1700. Da kan du velge å få kortet eller pengene.

Utbetalingssum ved heving beregnes ikke slik.

 

Ved heving har forbruker krav på forsinkelsesrenter (etter statens satser) for tiden selger har brukt på avhjelp. Selger kan kreve bruksfradrag, men da kan også forbruker kreve forsinkelsesrenter fra kjøpsdato.

 

Det jeg er mest nysgjerrig på er om man får nytt kort på vift/kjølerfeil eller om dette blir fikset?

Det er opp til selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...