Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle faktisk til å si det. Grunnen til at Kjetil ikke har RMA og problemer er fordi han har kjøpt kvalitet.

 

EVGA er det merket jeg ikke har hatt noe krøll med. Det dundrer og går, men så kommer war og ødelegger idyllen :)

 

Det kan skje selv den beste, er det ikke noe slikt mann sier :wee:

Lenke til kommentar

Har selv hatt ett av min 660TI fra evga som var død da jeg fikk det.

Ellers har jeg hatt problemer med 2x280(msi) og ett 560TI(msi) viftene døde så kjenner til det war, og gud hjelpe meg så varmt kortet var kunne ikke ta det ut.

Så nei kan ikke si jeg har opplevd mye problemer med gpuer opp gjennom årene.

 

Har og satt i gang 4x 970msi kort i kveld, de ligger på litt over 800k på p9201 :dribble:

Lenke til kommentar

ei57. Takker for at du har startet opp foldingen igjen, hater å se 0 i listen vårs :tease:

GTX 970 ble for fristende - kjøpte først 1 MSI Gaming, så 1 til. Det ene ligger å vaker rundt 250k, mens det andre klarer litt over 260k. Førstnevnte er klokket litt mer enn det andre, noe som tyder på at PCIe 2.0 kan være en begrensende faktor.

Lenke til kommentar

 

Samme her!AMD kortet pjusket og går uten at jeg merker det. Stadig heng og restart med nVidia kortet :(

Skjønner ikke det jeg, mine win og nvidia har nå kjørt i 3 uker og 4 dager uten restart, men må nå på grunn av win update.

Kanskje dette hjelper meg? Process Lasso. En på fah forumet brukte det og var fornøyd.

 

Problemet er at maskinen nekter å "våkne fra sleep". Dvs sort skjerm helt til jeg trykker reset.

Lenke til kommentar

 

ei57. Takker for at du har startet opp foldingen igjen, hater å se 0 i listen vårs :tease:

GTX 970 ble for fristende - kjøpte først 1 MSI Gaming, så 1 til. Det ene ligger å vaker rundt 250k, mens det andre klarer litt over 260k. Førstnevnte er klokket litt mer enn det andre, noe som tyder på at PCIe 2.0 kan være en begrensende faktor.

 

 

Jeg var veldig spent på det der med PCIe 2.0 x 8 og begrensninger. Først tippet jeg at det hadde begrensning på rett i underkant av 400k ppd, men mye tyder på at det kan ligge nærmere 460 - 480k PPD.

Tror det var Ar`Kritz som fikk testet ut litt. Og dersom jeg ikke husker feil, så ligger det under 500k stabilt med PCIe 2.0 x 8. Så 970 x 2 vil ligge i grenseland for hva som er mulig å få igjennom et slikt oppsett. Mens 980 ligger over.

 

Ettersom Kjetil også har fått nye kort, så kan han kanskje kaste noe mer lys over det samme fenomenet. Husker ikke hvilke støtte som var på hans HK. Men det finner vi fort ut.

 

Det er en form for polling mot CPU når man folder, så vanskelig å si hvorfor det begrenser PPD. Har ikke funnet noen entydig formel eller hva man skal si. Det eneste jeg har sett er at ved for lav PCIe bussbredde strupes PPD for Nvidia, mens AMD nesten kan kjøre på "hva som helst".

Lenke til kommentar

 

 

Samme her!AMD kortet pjusket og går uten at jeg merker det. Stadig heng og restart med nVidia kortet :(

Skjønner ikke det jeg, mine win og nvidia har nå kjørt i 3 uker og 4 dager uten restart, men må nå på grunn av win update.

Kanskje dette hjelper meg? Process Lasso. En på fah forumet brukte det og var fornøyd.

 

Problemet er at maskinen nekter å "våkne fra sleep". Dvs sort skjerm helt til jeg trykker reset.

 

Se det ja, mine kjører 24/7 så da så. Sikker på at det er nvidia som er problemet. Søkt på nettet etter en løsning?

Lenke til kommentar

 

 

 

Samme her!AMD kortet pjusket og går uten at jeg merker det. Stadig heng og restart med nVidia kortet :(

Skjønner ikke det jeg, mine win og nvidia har nå kjørt i 3 uker og 4 dager uten restart, men må nå på grunn av win update.

Kanskje dette hjelper meg? Process Lasso. En på fah forumet brukte det og var fornøyd.

 

Problemet er at maskinen nekter å "våkne fra sleep". Dvs sort skjerm helt til jeg trykker reset.

 

Se det ja, mine kjører 24/7 så da så. Sikker på at det er nvidia som er problemet. Søkt på nettet etter en løsning?

 

Tja, den folder selv om den ikke våkner.

Lenke til kommentar

 

Så 970 x 2 vil ligge i grenseland for hva som er mulig å få igjennom et slikt oppsett. Mens 980 ligger over.

Jeg kjører kun ett MSI gtx 970 gaming per rigg.

 

1. Asus P8Z77-V PRO / i7 2600k, gpu oc +76 MHz = 268k ppd

2. Asus P8P67 EVO / i7 3770k - gpu oc +108 MHz = 250k ppd

 

Det er kun PCIe-versjon som kan gjøre noen forskjell. Ser også at gpu usage ligger 2-3 % høyere på det første kortet (det varierer ikke med oc).

Lenke til kommentar

Har bare måler på det ene og den vil jeg tro ikke er til å stole på - 90W med skjerm av og 220W når skjermen er påslått. Det kortet som er klokket mest, kjører iflg Afterburner på 1465 MHz core clock, fan 40 og temp 60C (core voltage er urørt). Det lukter iallefall ikke svidd.

Lenke til kommentar

Hm..

 

Kanskje få riggene opp igjen under w8 pro idag.

 

Satse på rackskap etterhvert, må måle litt og flytte på ting.

 

Når den nye riggen er på plass, så pensjonerer jeg nok dagens rigg med hk til folding. Selger nok 760 og handler to 750Ti med mindre jeg får tak i noe mer stuff ^^

For neste samme pris for du ett 970. 750Ti ligger på ca samme ppd som 660Ti gjør, bare at 660Ti ca 150W og 750Ti ca 60W.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...