Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Med en 130 TDP prosessor så er det vel litt "uheldig" å overklokke i denne varmen på 1.5Volt, men resultatet ble jo "ok".

 

post-292564-0-98576300-1374781960_thumb.jpg

 

5GHz er imponerende, men kan du folde stabilt på den frekvensen? Jeg husker min en av mine gamle i7 2600K lot seg klokke til noen over 5GHz og den virket stabil i alt annet enn folding, der krasjet den øyeblikkelig når den kom over 4.8GHz.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5GHz er imponerende, men kan du folde stabilt på den frekvensen? Jeg husker min en av mine gamle i7 2600K lot seg klokke til noen over 5GHz og den virket stabil i alt annet enn folding, der krasjet den øyeblikkelig når den kom over 4.8GHz.

 

Takk -alias-. Jeg kan folde på den med en frekvens på 5GHz men da vil den ha en volt på 1.566!! før den er 100% stabil og det er altfor høyt. :)

Lenke til kommentar

Takk -alias-. Jeg kan folde på den med en frekvens på 5GHz men da vil den ha en volt på 1.566!! før den er 100% stabil og det er altfor høyt. :)

 

1.566V ?!? Hva i alle dager kjøler du dette her ned med? Et isberg?

Endret av Nif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmål: Bildet av HFM.NET I wars post over ser jeg inneholder noe jeg ikke har. Det jeg tenker på er -SMP 64 osv. Hva gjør egentlig -SMP? Har det noe å si at jeg ikke har dette? Programmet ellers virker som det skal.

 

Edit: Grats med 2M PPD :green:

Endret av TactricitaN
Lenke til kommentar

Hva folder du med?

Det er cpu-serverene mine hvor jeg bare for å være sikker skriver hvor mange cores jeg vil at den skal bruke, her alle 64 jeg har i en pc.

Skriver det i parameterene som for eks -bigbeta -smp 64

 

Bare -smp folder også på alle cores hos meg så er vel helst mest nyttig om man ikke vil folde på alle.

Lenke til kommentar

Går utifra du tenker hardware når du spør hva jeg folder med?

 

PC1

CPU - AMD FX6300 6-core 3,5ghz

GPU - 2x AMD Radeon HD7850

RAM - Corsair 4GB 1333mhz

 

PC2:

CPU - AMD Phenom II X4 955

GPU - AMD Radeon HD 5850

Ram - Corsair 16GB 1333MHZ

 

Ingen overklokking. Begge folder med client-type advanced.

Lenke til kommentar

Det er et testoppsett.

Med paneler i hulrommene og dører på sidene blir det bra med tiden.

 

Se fint ut har også sin pris.

  • Begrenser utvalget av kjølere
  • Kan ofte ikke klokke
  • PSUene bråker pga rackformat
  • Kabinettene er små og dyre

Med ubegrenset plass, les bod og andre smårom kunne man fått mer PPD for færre kroner og 10 ganger mer stillegående.

Lenke til kommentar

Det er et testoppsett.

Med paneler i hulrommene og dører på sidene blir det bra med tiden.

 

Se fint ut har også sin pris.

  • Begrenser utvalget av kjølere
  • Kan ofte ikke klokke
  • PSUene bråker pga rackformat
  • Kabinettene er små og dyre

Med ubegrenset plass, les bod og andre smårom kunne man fått mer PPD for færre kroner og 10 ganger mer stillegående.

 

Vel, må man så må man ^^

 

Tenkte jeg skulle selge gamle gamerpcen, så kom jeg på at jeg var jo aktiv i F@H for en stund siden. Min 2500K og mine to 560Ti skal nok tilbake i folding snart for 24/7, den nye pcen kommer til å erstatte de.

 

Men fortsatt ingen som har noen tall på 4770K? Fant ut at 770 foldet for 30-40k PPD, og siden min 2500K foldet for maks 10k, regner jeg vel med at 4770K holder en grei 20-30k? :3

 

EDIT: http://wccftech.com/intel-core-i7-4770k-overclocked-7-ghz-z87-motherboards-including-asus-maximus-vi-extreme-spotted/ :O 7GHZ?! 2.56Volt?

 

Må ha blitt gjort på nordpolen..

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...