Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde strømbrudd i går og i natt på begge lokaliteter hvor serverene står så det blir en bølgedal i PPD herfra i en dag eller to til det tar seg opp igjen.

 

NB. Bildet over er en del av en oversikt online hvor vi selv legger inn resultatene fra maskinene vi folder med, slik at vi har noe å sammenligne med CPU vs CPU, rigg vs rigg. Hele oversikten finnes her: https://docs.google....xvejBDcHc#gid=0

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Hadde strømbrudd i går og i natt på begge lokaliteter hvor serverene står så det blir en bølgedal i PPD herfra i en dag eller to til det tar seg opp igjen.

 

NB. Bildet over er en del av en oversikt online hvor vi selv legger inn resultatene fra maskinene vi folder med, slik at vi har noe å sammenligne med CPU vs CPU, rigg vs rigg. Hele oversikten finnes her: https://docs.google....xvejBDcHc#gid=0

 

Ahh jeg lette etter den. Takk. 2spm: På den øverste røde linja så star det "4xE5 4650 deretter "64"x3.1GHz" osv...ser at andre ikke har lagt det inn men star det for 64 bits? Har man videre noe ytelsesfordel med 64GB RAM på den riggen? Det har vel kanskje noe med at alle cores/tråder leser mye data til RAM? Sry for newbie spørsmål :)

Lenke til kommentar

Ooops. Da var enda et 7970 kort bestilt. Tilbud på komplett til 2395,-

Litt lavere klokket en det forrige(1050 vs 925 MHz), men til den prisen må det vel være OK :)

 

Litt råflott med 2x7970 når siste spillet jeg spilte var Serious Sam for mange år siden :)

 

Den neste serien med grafikkort fra AMD er ikke langt unna, så de har bestemt seg for å kutte prisen på diverse kort I 7000 serien. Dette kan jo være en grunn til tilbud hos Komplett. Gleder meg veldig til den Nye serien, men det blir nok et 7970 el 7950 på meg, før den kommer.

Lenke til kommentar

Ahh jeg lette etter den. Takk. 2spm: På den øverste røde linja så star det "4xE5 4650 deretter "64"x3.1GHz" osv...ser at andre ikke har lagt det inn men star det for 64 bits? Har man videre noe ytelsesfordel med 64GB RAM på den riggen? Det har vel kanskje noe med at alle cores/tråder leser mye data til RAM? Sry for newbie spørsmål :)

"64"x3.1GHz står for antall kjerner (tråder) riggen folder med. Med hensyn til mengden RAM ville det sikkert holdt med 16 eller 32GB, men når 4GB brikker var priset omtrent likt med 1GB og 2GB fra den norske leverandøren så var valget enkelt, da ble det 16 x 4GB.

 

Hensikten er å få til 4-kanals minne som disse CPUene støtter, og raskere minne gir bedre ytelse, spesielt i folding. Forskjellen i ytelse fra 2-kanals til 4-kanals minne er betydelig i folding.

 

Siden jeg folder fra ramdisk på samtlige rigger er mengden viktig av den grunn også. Ser at det er kun E5-4650 riggen jeg ennå har 64GB RAM på, de øvrige kjører nå med 32GB (16 x 2GB) etter at jeg fant rimeligere minne på ebay.

Endret av -alias-
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den neste serien med grafikkort fra AMD er ikke langt unna, så de har bestemt seg for å kutte prisen på diverse kort I 7000 serien. Dette kan jo være en grunn til tilbud hos Komplett. Gleder meg veldig til den Nye serien, men det blir nok et 7970 el 7950 på meg, før den kommer.

Jeg har bestemt meg for å vente til AMD lanserer 9000-serien. Har vurdert frem og tilbake i laaang tid nå, 7970 eller GTX 780, 2 x 7970 i stedet for ett GTX 780 osv. Ettersom jeg har hodt på så lenge uten å klare å bestemme meg så kan jeg like godt vente litt til. Regner med at GTX 780 faller i pris når AMD lanserer sine nye kort.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det finnes en måte å finne ut hvor mange "bad-returns" man har. Får en og annen, av og til på gtx 650 ti boost kortet mitt. Og videre hva er konsekvensen hvis man leverer for mange. Blir man sparket ut av prosjektet?

 

Hvis du bruker HFM.NET til å overvåke PCen som folder vil denne vise antall fullførte/feilet, dog med den bug at en pause av slot'en blir fanget opp som en feil. Man blir ikke kastet ut av prosjektet ved for mange "bad-returns", men for å få bonus må man opprettholde en 80 % suksessrate.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er foldingen begrenset av vanlig PC bruk, altså ytelsen går vekk fra foldingen og over til det du måtte bruke PCen til (spill, video, etc.). Dette skjer kontinuerlig, og er styrt av operativsystemet (FAH kjører med lav prioritet og dersom normale programmer trenger regnekraft blir denne tatt fra foldingen).

 

Hvis du ønsker en mer permanent løsning, noe som også fungerer når du ikke bruker PCen, så kan man juster f.eks antall CPU-kjerner som skal brukes. GPU-folding er litt mer krevende, men hvis du setter power slider'en til "medium" skal den kun folde når PCen er "idle". Det anbefales for øvrig å pause GPU'en når man spiller.

 

Du kan også bruke power slider'en for å redusere foldingen generelt, se http://folding.stanford.edu/home/faq/faq-v7-introduction/#ntoc3

 

Men som sagt, i utgangspunktet er foldingen nedprioritert når det kommer til spørsmål om hvilket program som skal få ytelsen :)

Lenke til kommentar

"64"x3.1GHz står for antall kjerner (tråder) riggen folder med. Med hensyn til mengden RAM ville det sikkert holdt med 16 eller 32GB, men når 4GB brikker var priset omtrent likt med 1GB og 2GB fra den norske leverandøren så var valget enkelt, da ble det 16 x 4GB.

 

Hensikten er å få til 4-kanals minne som disse CPUene støtter, og raskere minne gir bedre ytelse, spesielt i folding. Forskjellen i ytelse fra 2-kanals til 4-kanals minne er betydelig i folding.

 

Siden jeg folder fra ramdisk på samtlige rigger er mengden viktig av den grunn også. Ser at det er kun E5-4650 riggen jeg ennå har 64GB RAM på, de øvrige kjører nå med 32GB (16 x 2GB) etter at jeg fant rimeligere minne på ebay.

 

Takk igjen -alias- :)

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å vente til AMD lanserer 9000-serien. Har vurdert frem og tilbake i laaang tid nå, 7970 eller GTX 780, 2 x 7970 i stedet for ett GTX 780 osv. Ettersom jeg har hodt på så lenge uten å klare å bestemme meg så kan jeg like godt vente litt til. Regner med at GTX 780 faller i pris når AMD lanserer sine nye kort.

 

Haha, ja jeg sitter å tenker litt jeg også. Tror jeg skal vente litt å se om jeg får råd til ett 9000 kort. Det er vel det mest optimale, eller så blir det ett 7950/70 kort. Hmm.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål ang. HFM.NET, og det er rett og slett hva jeg skal installere?

 

Jeg har en AMD A-10 5800K som jeg folder med, og synes HFM.NET ser interessant ut, men ble litt forvirret av de forskjellige valgene på nedlastingssiden her: http://code.google.c.../downloads/list .

 

Bare last ned 'Any CPU' versjonen ( https://code.google.com/p/hfm-net/downloads/detail?name=HFM%20Any%20CPU%200.9.1.595.msi ) så burde det fungere.

 

x86 er forsåvidt 32bit versjon av programmet, ikke fult optimalisert for 64bit systemer som jeg regner med du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...