Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal regne en del i helgen, da min nye pc må bli for det meste finansiert av salg av ting jeg ikke bruker lenger (les: andre pcer). Hadde egentlig tenkt å selge min gamle stasjonære, men den går nok over til F@H.

 

Da mister jeg vel ca. ~8000 kroner i "inntekt", og det blir nok vanskelig å finne saker til nye 8000 ;)

 

Håper på å kunne iallefall få solgt for 10 000,-. Da er jeg godt på vei! Har nå utstyr til ca. 3k som skal selges, men har mye mer liggende. 7000 to go! :p

 

Eventuelt kan jeg jo heller selge den gamle stasjonære, og kjøpe et GTX Titan. Men det må jeg tenke litt på :p

Lenke til kommentar

Virker som jeg tok knekken på det ene hovedkortet mitt + ram når jeg satt igang en GPU test rig med to overklokkete amd 7850 -- hvem skulle tro at et gammelt XFX hovedkort med en amd 940 ville dø ut så fort ;).

På tide og investere et par kroner i et litt mer nyere oppsett til gpu riggen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var omsider 7970 kortet oppe og gå. Blir litt mer futt nå enn tidligere :)

 

Ser ut som PPD varierer mellom 70k-140k når jeg er innom og sjekker.

 

post-13239-0-83276000-1374946090_thumb.jpg

Wa-wait. Kombiner dette, og:

Nvidia GTX 770 vil yte det samme som et AMD Radeon 7970 I folding. De vil også koste omtrendt det samme. Rundt 3000kr.

O.O Jeg knuser vel den gamle PPD-rekorden.

 

Forresten, finnes det noen enkel måte å skru av skjermkort? Altså når jeg ikke folder, trenger jeg ikke at de er på på maskinen. Er det da noen mulighet for å rett og slett bare skru de av via Windows eller annet? Slik at de ikke produserer varme liksom :p

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Jepp sett dem på pause.

 

Ja men jeg ønsker å kunne skru skjermkorta 100% av. Over tid genererer de varme og det er spesielt dårlig i denne sommervarmen :/

 

Lurer på om jeg skal skaffe meg en Vann-Luft kjøler. Altså en kjøleenhet som kobles direkte til vannkrana. Kanskje en litt dårlig idé siden vi snart får vannmåler i huset..

 

Noen som vet om noen effektive kjøleløsninger (eventuelt luft-luft) som kan monteres i et vindu? Altså den varme luften blåses ut i det fri, mens kald luft blåses inn? Litt som en varmepumpe, bare at den monteres greit i et vindu, og ikke koster skjorta ;)

Lenke til kommentar

Hva er galt når begge GPU slottene står på update_core hele tiden? Har stått slik i flere dager nå...

Feilmeldingen er som følger:

"08:33:16:WU04:FS00:Downloading core from http://www.stanford.edu/~pande/Win32/AMD64/ATI/R600/beta/Core_17.fah

08:33:16:WU04:FS00:Connecting to www.stanford.edu:80

08:33:16:ERROR:WU04:FS00:Exception: Failed to access core package."

Kan jeg laste dette ned manuelt siden det ser ut som den ikke klarer å koble til og laste ned??

Lenke til kommentar

Hva er galt når begge GPU slottene står på update_core hele tiden? Har stått slik i flere dager nå...

Feilmeldingen er som følger:

"08:33:16:WU04:FS00:Downloading core from http://www.stanford....eta/Core_17.fah

08:33:16:WU04:FS00:Connecting to www.stanford.edu:80

08:33:16:ERROR:WU04:FS00:Exception: Failed to access core package."

Kan jeg laste dette ned manuelt siden det ser ut som den ikke klarer å koble til og laste ned??

Har du slot prefix feks client-type beta osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...