Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei, det var forfatteren selv.

Hadde neppe reklamert så mye for meg selv om jeg skrev den :dremel:

 

I neste artikkel burde vi få frem mer av laget, denne gangen hadde vi bare timer på oss.

 

For AMD-brikker se her hva de for eks kan yte

Bare 63XX er klokket med turbo.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil det si at du har plassert måleren i sikringsskapet og måler totalforbruket på kursen der pc er tilkoblet?

Ser for meg at det er et lite egnet system for å måle forbruket på flere enkeltapparater?

 

Ja, senderen er plassert i sikringskapet, med ein giver rundt fasen til hovedsikringen, og det er totalforbruket for hele boligen eg måler. Mottakeren er eit trådløst display, som viser det aktuelle strømforbruket og historikk. Det som er så fint med dette, er at eg kan koble det til PCen, og laste opp historikken slik at eg får det i grafer, akkurat som det bilde eg la ut :)

 

Hvis eg ønkser å måle strømforbruket til ett enkletapperat, så har eg ein måler som eg kobler til mellom apparat og strømuttaket.

Lenke til kommentar
Hvis man folder på GPU, vil man ha mye utbytte I form av PPD hvis man bruker RAM Disk?

Uten at jeg har noen dokumentasjon vil jeg tro at det er en gevinst å hente på lik linje med cpu-folding. Det handler om sekunder spart pr. døgn i skriving og lesing til disk. Med ramdisk foregår dette nesten i sann tid. Hos meg varierer det mellom maskinene, men forbedringen er noen sekunder forbedret TPF for samtlige. På årsbasis blir det en ikke ubetydelig mengde poeng.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Uten at jeg har noen dokumentasjon vil jeg tro at det er en gevinst å hente på lik linje med cpu-folding. Det handler om sekunder spart pr. døgn i skriving og lesing til disk. Med ramdisk foregår dette nesten i sann tid. Hos meg varierer det mellom maskinene, men forbedringen er noen sekunder forbedret TPF for samtlige. På årsbasis blir det en ikke ubetydelig mengde poeng.

 

Ok, takk :)

Lenke til kommentar

Lurer på om det er noen her som vet hvordan det fungerer å kjøre to enheter med forskjellig oppløsning på ett sjermkort. Litt nermere forklart har jeg et mediasenter koblet til en projector. Mediasenteret foloder når det ikke brukes til filmtitting, det folder også når jeg hører på musikk. Det jeg er ganske lei av er å dra opp og ned lerrettet og skru på projectoren hele tiden. Har plass til en liten skjerm i hjørnet, men er ikke interesert i å betale 2000 kroner for en skjerm med 1920x1080. Noen som vet om det går ann å kjøpe en med mye dårligere oppløsning men alikevel kjøre full HD ut til projectoren. Altså uten å måtte plugge ut denne eventuelle skjermen av skjermkortet?

Lenke til kommentar

Ja, det er mulig. I hvertfall med Windows 7.

Du kan stille oppløsning for hver skjerm individuelt, og dra så mange skjermer som skjermkortet (eller skjermkortene) støtter. Jeg vet ikke om det er noen øvre begrensning i hvor mange skjermer windows støtter. Du kan også forandre orientering til høykant på enkeltskjermer, og mappe hvor de er plassert i forhold til hverandre når du utvidder skrivebordet. Om du skal ha klonet skjermbilde på skjermen og projectoren kan det bli et problem med forskjellig oppløsning, og jeg har ikke testet det ut, så jeg kan ikke si nøyaktig hva som skjer

.

Jeg kjører 3 skjermer, hvor de to på kantene er på høykant, og alle 3 har forskjellig oppløsning. Ganske effektivt for multitasking, men jeg vil bytte ut 22" 1050x1680 på høyresiden med en 27" 1440x2560 i løpet av høsten siden den er i minste laget. 24" 1200x1920 som jeg har på venstre siden fungerer helt greit, og er kjempefin til dokumenter.

Lenke til kommentar

Ja, det er mulig. I hvertfall med Windows 7.

Du kan stille oppløsning for hver skjerm individuelt, og dra så mange skjermer som skjermkortet (eller skjermkortene) støtter. Jeg vet ikke om det er noen øvre begrensning i hvor mange skjermer windows støtter. Du kan også forandre orientering til høykant på enkeltskjermer, og mappe hvor de er plassert i forhold til hverandre når du utvidder skrivebordet. Om du skal ha klonet skjermbilde på skjermen og projectoren kan det bli et problem med forskjellig oppløsning, og jeg har ikke testet det ut, så jeg kan ikke si nøyaktig hva som skjer

.

Jeg kjører 3 skjermer, hvor de to på kantene er på høykant, og alle 3 har forskjellig oppløsning. Ganske effektivt for multitasking, men jeg vil bytte ut 22" 1050x1680 på høyresiden med en 27" 1440x2560 i løpet av høsten siden den er i minste laget. 24" 1200x1920 som jeg har på venstre siden fungerer helt greit, og er kjempefin til dokumenter.

 

Takk for det, da blir det nok "ny" skjerm. Bare venter til det kommer på Bruktmarkedet. Når skal du investere i ny skjerm og er da evt. din 22" til salgs?

Lenke til kommentar

Hallo

 

Har akkurat startet med dette. Har noen spørsmål rundt dette. Har 2stk linux bokser som surer og går uten noen spesiel load. Den ene er en ubunta fil server med bare terminal. Den andre boksen går vel stortsett uten mål og mening, er bare terminal på denne også.

 

Kan noen gi meg noen tips på guider på åssen man setter opp disse til å folding, eller er det letter å sette opp kvm på disse maskine å kjøre folding denne veien.

Lenke til kommentar

Nei alias samme gamle hardwaren.Gtx 660TI og I7 3770K.

Eneste jeg har forandret er advanced på gpu(ZETA core) PPD fra 68-75000.

PS: Glemte å si takk.

Hvor mange gtx 660 har du? Hvordan folder man på Zeta core?

Er ikke det bare en utgave av core 17 som kom før betaen.

Endret av JadaNei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...