Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har noen tips til hvordan jeg kan øke ppd?

Kjører nå en i7 4770k rig med GTX770. Kjører på det er er av standardinnstillinger og har nå 40-50k ppd. OS er forøvrig Windows 7 64bit med nyeste Nvidia drivere innstallert.

 

Det er flere muligheter for og klare dette, det letteste er og sette parameter for hver slot slik det fungerer bedre og kjører på WorkUnits basert på den nye core17.

 

Regner me det er Fahclient V7 du bruker?

Det letteste er og sette opp diverse innstillinger i FAHControl for hver folding slot du har (du åpner FAHcontrol ved og gå på startmenyen>Fahclient>FahControl).

Gå så videre på configure, og inn på slots tab'en.

Trykk Edit på CPU først, og sett CPUs til 6 threads ( Når du har nvidia kort som folder bruker FahCore17 endel prosessor krefter, og ved og sette cpu til 6 threads vil ikke dette påvirke CPU PPD mer en nødvendig).

 

Er ikke vits og legge til så mange extra slot options for cpu folding i windows siden det ikke vil ha så mye utslag på ppd.

 

 

Så videre til GPU sloten, du gjør det samme med og åpne edit menyen på GPU slot, for så og skrive inn litt diverse informasjon på extra slot options ved og trykke på add og legge til følgende:

 

Name: client-type -- Value: advanced ( denne gjør at du får ned de nye Core17 prosjektene)

name: next-unit-percentage -- Value: 100 ( Denne gjør at du ikke laster ned nytt prosjekt før det du allerede har er ferdig foldet og du vil få litt PPD økning ettersom dette vil senke tiden du har hatt prosjektet )

 

Skal se noe slikt ut når du er ferdig

post-125365-0-27589500-1375023058_thumb.jpg

 

Etter dette er gjordt vil du begynne og folde på FahCore 17 som vil gjøre et sterkt utslag på PPD på GPU siden.

 

 

Når dette er gjordt kan du få deg Passkey hvis du ikke alt har dette, det vil og øke PPD siden du vil få bonus poeng ettersom hvor raskt Workunits blir ferdige.

 

Dette gjør du via http://folding.stanf...aq/faq-passkey/ og legger dette inn via configure menyen.

post-125365-0-13941600-1375023370_thumb.jpg

 

 

Så er det bare og folde!

Regner med 770 kortet vil gi deg ca 100k ppd og cpuen vil nok gi deg rundt 20-30k ppd.

 

Håper dette svarer deg på det du lurte på :)

 

-Kim

Endret av Nif
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg måtte le litt av et bilde jeg fikk på e-mail I dag. Den er vel litt over kanten, men jeg håper det går bra :)

 

Slettet den....

 

Legger heller til et par bilder av pc'en min fra 2003. Tiden går fort... :)

 

post-292564-0-92853100-1375037520_thumb.jpg

 

post-292564-0-49130600-1375037487_thumb.jpg

Endret av Bit44
Lenke til kommentar

Ja men jeg ønsker å kunne skru skjermkorta 100% av. Over tid genererer de varme og det er spesielt dårlig i denne sommervarmen :/

 

Lurer på om jeg skal skaffe meg en Vann-Luft kjøler. Altså en kjøleenhet som kobles direkte til vannkrana. Kanskje en litt dårlig idé siden vi snart får vannmåler i huset..

 

Noen som vet om noen effektive kjøleløsninger (eventuelt luft-luft) som kan monteres i et vindu? Altså den varme luften blåses ut i det fri, mens kald luft blåses inn? Litt som en varmepumpe, bare at den monteres greit i et vindu, og ikke koster skjorta ;)

Om ikke jeg husker feil så bruker 660TI ca 7w idle, vil nå si det ikke er mye varme. :green:
Lenke til kommentar

Var litt mistenkligt stillere og par grader kjøligere når eg sto opp i dag.

amd maskinen med 2 stk gtx 650 ti oc hadde skrudd seg av.

Slo den på å cpu vannkjølingen laga slurpe lyder.

Har måtta etterfylt vann ca 1 gang i uka men di siste dagene har eg fylt annen hver dag.

 

dumme meg som ikke brykte lykt for å finne event lekasje.

 

her er resultatet

 

post-28054-0-93182700-1375192038_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Var litt mistenkligt stillere og par grader kjøligere når eg sto opp i dag.

amd maskinen med 2 stk gtx 650 ti oc hadde skrudd seg av.

Slo den på å cpu vannkjølingen laga slurpe lyder.

Har måtta etterfylt vann ca 1 gang i uka men di siste dagene har eg fylt annen hver dag.

 

dumme meg som ikke brykte lykt for å finne event lekasje.

 

her er resultatet

 

post-28054-0-93182700-1375192038_thumb.jpg

 

Ouch, var det mye som ble ødelagt?

Lenke til kommentar

Gjorde den ren,å etter halvtime med av og på sletting av work og cor mapper, så er alt oppe og går :-) :w00t:

Grei flaks det :) Gratulerer! ;)

Har selv opplevd at den gode gamle Thermaltake Bigwater XL jeg hadde for utallige år siden slo lekk som en sil på et lan i en mørk kjeller hvorav det ikke ble oppdaget før det var et lite basseng i pcen og så og si alt utenom harddiskene døde, ble kalt poolboy flere måneder etterpå :p.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke summen du får, må ha gjort feil i innstillingene mine et sted.

Kom plutselig over noe som kanskje kan hjelpe :)

 

Har du tilfeldigvis aktivert double precision i kontrollpanelet (Nvidia sitt altså; var vel der man skrudde på dette???)?

 

Core17 was available and 2 of my Titans showed 130-140k PPD, while the 2 others were in the 110k range. My initial thought was that Titans have very high sample variation. I was wrong. The culprit was me. I forgot to set all 4 Titans to the same system setting and 2 lower performing cards had the option "double precision" still turned on. Keeping it on impacts the single precision performance as the turbo mode doesn't kick in.

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...