Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, men foreløpelig kun intern beta testing! :) Du kan være med hvis du vil, men gir ingen poeng og mye problemer (feilmeldinger)... Riktignok er det Kepler som sliter mest, tror Fermi-kort klarer seg noenlunde fint.

Link? Kan jo bidra med litt testing. :) Har fermi-kort.

Under Windows vet jeg ikke, men med Ubuntu kan du få omkring 33 - 35K PPD med Project: 8530 http://fah-web.stanf...bebanned?p=8530

Hm, kjører linux. Bruker jo maskinen en del da, så det er nok det som er cluet, selv om foldingen er satt til hakket over idle. Men sel over natten uten at maskinen har vært i bruk estimerer den bare 20K :/

 

Project 7647

Base Credit: 2250

Estimated Credit: 18821

Estimated PPD: 20662

Estimated TPF: 13 mins 07 secs

FAHCore: 0xa4

 

Har sikkert tom for litt klokking, ettersom tempen nå er på 60 grader, og jeg tror CPU-vannkjøingen, H30 eller noe, står på lav effekt. Eller auto, litt usikker. :p

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Instalerte Ubuntu 12.04 LTS Desktop 64 bit på min gamle PC og den folder (ferdig med 1 allerede), men den bruker bare 1 core på CPU, av 4 og ikke GPU

Kjører i terminal og det ble litt vel avansert for meg

Har prøvd å google litt, men finner ingenting

 

Ifølge temp sensor så er CPU 20 grader "varm"

Lenke til kommentar

Samme her. Ved nye WU nå kom det ned core 16. Mister ca 40 000 PPD med å få ned core 16 WUs på denne maskinen. Så jeg lurer også på hva som har skjedd.

Nå ser det ut til å være slutt på morroa for denne gang. Har foldet på Core 17 i et par uker, men nå får jeg plutselig større Core 15-pakker, og mister 10k PPD per skjermkort. Har de avsluttet betaen, eller er det tilfeldig?

Beta skal fortsatt være i gang, men det er gjerne blitt veldig mange som vil ha mer poeng på AMD-kortene sine :p Det er jo tross alt bare et prosjekt (foreløpelig) på FAHCore17. Det er flere som klager på mangel, men har ikke fått noen semi-offisiell forklaring enda.

 

Vil det være bedre med flere kjerner (12/16) med lav Ghz eller færre kjerner og høyere Ghz ?

Tenker da på AMD Opteron 12-Core 6348 - 2.8GHz vs AMD Opteron 16-Core 6272 - 2.1GHz.

FAH skalerer rimelig lineært med kjerner, altså 32-core@2GHz vil ha ca dobbel TPF av 64-core@2GHz gitt samme type prosessor. Så det er vanskelig å finne et godt estimat på hvilken av de du foreslår er best, men vil tro at 6348 vil være raskere enn 6272 pga Abu Dhabi (63XX) er raskere klokk-for-klokk enn Interlagos (62XX).

Lenke til kommentar

(..) Hmm, nå stoppa skjermdrivereren (..)

 

Sånn i tilfelle det har blitt noe tullerusk i forbindelse med installering av drivere, så kan du fjerne ALT som har med AMD/Catalyst å gjøre ved å bruke AMD sitt verktøy: http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/catalyst-uninstall-utility.aspx Deretter installere driverne på nytt.

 

Hvis ikke så stresser FAH skjermkortet veldig mye, mer enn hva spill klarer å gjøre. Så det kan være en liten feil på kortet som gjør det ustabilt i folding, men fungerer ellers.

Lenke til kommentar

Sånn i tilfelle det har blitt noe tullerusk i forbindelse med installering av drivere, så kan du fjerne ALT som har med AMD/Catalyst å gjøre ved å bruke AMD sitt verktøy: http://sites.amd.com...ll-utility.aspx Deretter installere driverne på nytt.

 

Hvis ikke så stresser FAH skjermkortet veldig mye, mer enn hva spill klarer å gjøre. Så det kan være en liten feil på kortet som gjør det ustabilt i folding, men fungerer ellers.

Jeg tror det bare var OC av GPU som gjorde det, har det kjipe 7950 uten boost og kjører da 800MHz på core istedet for 950 som de "andre" gjør. Jeg har testa i krevende spill også, og da henger driveren uansett når jeg har OC.

Kjører på std. 800 nå og har ikke opplevd problemer etter det. Så også over at flere oppgir at de ikke lenger får 7662 prosjektet, det gjør jeg, akkurat starta på et nytt.

Lenke til kommentar

På [H]forum ble jeg informert om at 4 stk 6128/6132 ville ligge på rundt 200-250k ppd.

Det jeg lurer på nå er hvor må jeg/burde jeg se etter 4slot hovedkort? Og hva for merke/type er bra?

Jeg har jo aldri gjort noe slikt før, har kun holdt på med desktop (1cpu -pc'er).

Jeg skjønner jo at jeg isåfall trenger 4 kjølere til cpu, 4x så mye/mange minnebrikker etc

Men utover det er det vel ikke noe utenom det vanlige?

Lenke til kommentar

Tror ikke ting er helt på stell, kjører på 2 datamaskiner nå.. Stasjonæren har stått å gått i over 24 timer nå. Progress står på 2 %.. Har kjørt på full hele tida, og cpu skjermkort har vert maksa.

 

Og på brukeren min online står det total score 0, og finner meg ikke i lista over medlemmer på hw.no teamet.. er jeg helt på bærtur nå?

d7ab2c2cab044678ae302fa.png

 

Link til stor versjon av bildet.

Endret av iNzzain
Lenke til kommentar

Noen som har tips til hvor man kan plukke opp 4p hovedkort til en billig/hyggelig pris? :-)

 

Nytt koster 5-6-7-8K + mva minus rabatter.

Sånt må bli ebay.

 

http://www.ebay.com/itm/NEW-SuperMicro-H8QGL-IF-Bulk-Pack-MB-FULL-MFR-WARRANTY-/220980428328?pt=Motherboards&hash=item337375be28

 

4500kr ca.

http://www.nextron.no/main.php3?PI=list&MG=270&SG=95

Her er norske priser før mva. får de med 1000kr rabatt ca om man spør pent.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...