Gå til innhold

Noen måte å slippe førstegangstjenesten på?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og han skal i fåsjen...

og smeboe klaget over setningsoppbygging med "ditt tilfelle(t)"...

 

 

Det er også mulig å bare være generelt udugelig. Mulig du ikke dimmer, men du kan bli satt til å gjøre spennende ting som å klippe gress, måke snø, fylle ut kjøreordrer etc.

(Du kommer til å bli sett ned på av de "skikkelige" soldatene, men du kan ikke få alt :D )

 

Det er også lov å være pasifist...

Lenke til kommentar
søk deg på FSK i bergen eller hvor det er.. :p

 

Det skal jeg! Hvis den fortsatt eksisterer da..

FSK heter ikke det lenger, nå heter det Spesial Jeger. Holder til på Rena leir sammen med Hærens hoppe klubb (fallsjermjegerene).

Hvar i opplasinger eskadronen, suverentjeneste, setteopp teltet i næreheten av et vei kryss og telte biler. Ikke no' befal i næreheten ikke no' problem. :D

Lenke til kommentar
Blir kalt inn til neste år, på grunn av at jeg utsatte det ett år pga skole og sånt...

Men finnes det egentlig en måte å slippe militæret på?

Satt og tenkte litt og det er litt kjipt å "kaste" bort ett år borte fra venner, damer, festing osv. :cry:

 

Er det noen måte å slippe førstegangstjenesten på?

Venner får man, hvis man ikke er for sær, damer vis du vill, og festing å ja det blir det nokk av. :D

Hvis det kommer en dag at jeg skal ansette noen, så vil fullført militær/sivitjeneste være en fordel.

 

For å slippe kan du jo få noen Nazi symboler tatovert inn på håndbaken, og generelt skrike ut rasistiske slagord hele tiden.

Være narkoman eller alkoholiker.

Være sengevæter.

Skyte deg selv i foten, ved første skytetrening.

Bærsje og tisse i buksa heletiden.

Gjøre det svært dårligt på IQ testen på sesjon.

Være våpen nekter, men da kan du drite i å få jaktlisens seienre i livet.

Lenke til kommentar

Det er intet annet enn forkastelig å lese enkeltes holdninger til militærtjeneste.

 

Det står respekt av de som bærer uniform for kongen og fedrelandet.

 

Si hva dere vil om bortkastet år osv, men rakk ikke ned på de som har lidd for andres frihet!

 

Det er også en fin ting å ta med seg videre i livet, både privat og arbeidsmessig.

 

/me går opp i rett og hilser til lua :salute smiley:

 

 

des,OUT!

Lenke til kommentar
Du slipper hvis du er plattfot eller har dårlig syn..

Jeg er jævlig plattfot, men slipper jeg militæret ? nei :thumbdown:

 

edit: har litt dårlig syn også

 

Når jeg var på sesjon var det en skikkelig sur gammel barnelege som jeg var hos. Prøvde å forklare at jeg er jævlig plattfot og har dårlige knær, men det hjalp ikke. Jeg fikk bare kjeft. Jeg blir innkalt til førstegangstjeneste neste år. Da skal jeg være forberedt med papirer som beviser min helse tilstand. For dere vet, militæret elsker papirer.

Endret av StrongBad
Lenke til kommentar
Men det er forbanna latterlig at de skal ta 1 år av mennene sine liv, mens kvinnene skal slippe unna.

 

Forsvaret trenger også "kvinnearbeid" på mange områder, så det er dårlig at de ikke kan gjøre noe nytte for seg.

Du glemmer kanskje at de fleste kvinner bruker et(eller fler) år av livet sitt på å dra på barna våre og til slutt sprette dem ut i verden mens de skriker av smerte

 

Forsvaret bruker jo ikke alle verneplitige gutter en gang. Bare halvparten eller noe blir innkalt

Ser ikke poenget

Lenke til kommentar

måter å slippe på:

 

si at du har ofte vondt i ryggen

 

si at du er dypt kristen og nekter å behandle våpen

 

ta deg litt hasj før du skal ta blodprøve

(hasj er ulovlig, dette kan medføre andre straffer, er ikke å anbefalle)

 

spør om når du skal få våpen hvert 5. min møter der

 

møt opp som transvistitt

Lenke til kommentar

Gleda meg til tjenesten jeg, men for dårlig hørsel satte en stopper for det. Dro heller ett par år på sjøen, jobba på Christan Radich, Sørlandet og Statsraad Lehmkuhl. Kan ikke akkurat si at jeg kastet bort to år av mitt liv selv om jeg ikke bidro til min videre karriere ved å gjøre det.

Akkurat det samme om jeg hadde vært 1 år i forsvaret hadde ikke sett på det som bortkastet, er en fin erfaring, det er nok av pattebarn som ikke greier å være borte fra mammaen sin. Har selv ett søskenbarn som er sånn, han greier ikke ordne forsikringa på bilen sin (kjøpt og betalt av mamma) engang. MEN HVORDAN I HELVETE SKAL HAN GREIE DET NÅR MORA GJØR ALT FOR HAN. Jeg snakker her om en 26 år gammel baby. Virker som om det er flere som han her.

Lenke til kommentar
Når det gjelder at mange har godt av førstegangstjenesten, så er det mulig, men jeg lærte meg å re opp min egen seng, lage mat, bo helt alene (og i kollektiv) flere år før jeg hadde siviltjeneste.

 

Kan re opp senga mi selv.

Liker å lage mat.

Har ikke noe imot mitt eget selskap.

 

BTW, tror dere jeg slipper siden jeg har astma og allergi for nesten alt :ermm:

Det er et HELVETTE å være ute på våren..

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...