Gå til innhold

Ser ut som det blir Nvidia denne gangen


Anbefalte innlegg

Generelt er GF6800Ultra raskere enn X800Pro ja, men det er situasjoner der X800Pro er raskere, men det er nok litt tidlig å si at 6800GT lett kan klokkes til Ultra. Dessuten er 6800GT dyrere hvis man ser på billigste X800Pro kontra billigste 6800GT.

Fra det jeg har sett og hørt er X800Pro ganske overklokkings vennelig.

 

 

har du 6800 gt selv,siden du sier dette !

6800 kan overklokkes til 425mhz/1.2 på ram.

og da kommer kortet over 6800 ultra(400/1.1)

i ytelse..

 

http://www.firingsquad.com/hardware/geforc...reme/page22.asp

Problemet nå Mr.Traxco er at det ser ut som om Geforce 6800 GT kommer med 12 pipes og ikke tidligere antatt 16 pipes, og selv om du klarer å klokke det til Ultra fart vil det ikke være i nærheten av samme ytelse ;)

http://www.cclcomputers.biz/acatalog/index...044&CatalogBody

 

L@@k : more details, 6800GT kortet ;)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva er NVIDIA GeForce 6800 Ultra Extreme :wow:

noe nVidia annonserte for å ta bort fokus på ATi.. og som forresten aldri kommer ;)

 

EDIT: jeg vet jeg forpester topicer som omhandler nvidia vs ati, men hva bør jeg gjøre nå?

Bør jeg avbestille x800 pro og vente til alle kortene har kommet og er testet, noe som betyr at jeg må sitte på et ATi Rage PRO sånn ca 3-4 uker til, eller skal jeg bare endre ordren min og bestille et GeForce 6800GT istedenfor?

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Bør jeg avbestille x800 pro og vente til alle kortene har kommet og er testet, noe som betyr at jeg må sitte på et ATi Rage PRO sånn ca 3-4 uker til..

Ja.

Jepp ! jeg hadde ventet til vi vet noe mer om kortene, Gainward har

annonsert opp til 10% høyere 3D ytelse på 6800 kortene sine enn de

referansekortene vi har sett i testene.

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
har du 6800 gt selv,siden du sier dette !

Nei og jeg kan ikke se at jeg har sagt noe som kan tolkes dithen.

 

6800 kan overklokkes til 425mhz/1.2 på ram.

og da kommer kortet over 6800 ultra(400/1.1)

i ytelse..

 

http://www.firingsquad.com/hardware/geforc...reme/page22.asp

Firingsquad har kunnet klokke det refreanse kortet dem har fått så langt, men vi vet ikke noe om hvor grundig kortet har blitt stabilitets testet med denne klokke hastigheten. Uansett er ikke denne ene testen grunnlag for å si at "GF6800GT kan lett klokkes til Ultra".

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
har du 6800 gt selv,siden du sier dette !

Nei og jeg kan ikke se at jeg har sagt noe som kan tolkes dithen.

 

6800 kan overklokkes til 425mhz/1.2 på ram.

og da kommer kortet over 6800 ultra(400/1.1)

i ytelse..

 

http://www.firingsquad.com/hardware/geforc...reme/page22.asp

Firingsquad har kunnet klokke det refreanse kortet dem har fått så langt, men vi vet ikke noe om hvor grundig kortet har blitt stabilitets testet med denne klokke hastigheten. Uansett er ikke denne ene testen grunnlag for å si at "GF6800GT lett kan klokkes til Ultra".

Fikk ikke 6800 ultra artifacts i 3dmark03 med bare en molex tilkoblet og andre gpu krevende titler . Vil ikke en 6800gt klokket opp til ultra slite med stabilitet også siden den har bare en molex . Er ikke 6800gt en underklokket ultra (eller basert på samme design bare minimale forskjeller)

Endret av Troggen
Lenke til kommentar
Fikk ikke 6800 ultra artifacts i 3dmark03 med bare en molex tilkoblet og andre gpu krevende titler . Vil ikke en 6800gt klokket opp til ultra slite med stabilitet også siden den har bare en molex .

Vel, jeg vil tro det er en grunn til at GF6800Ultra har 2 molex kontakter og en større kjøleløsning enn GT.

Lenke til kommentar

på dette stadiet så er det spekulasjoner man kan komme med. Dere må nesten vente til alle korta er released og er grundig testet (av hw.no f.eks?). I mellom tiden må dere nesten vente med å kjøpe ting. Jævlig kjedelig å kjøpe f.eks 6800GT og finne ut at det var ganske ræva alikevel, og jeg vil ha Ultra isteden. (samme med ati). Jeg kjøpte Hercules 9800pro i august, XT kom ut i september elns....Think about it :)

 

Min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...