Gå til innhold

Ser ut som det blir Nvidia denne gangen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angrefristen gjelder som regel selv om man har åpnet varen.

 

Dersom varen er pakket slik at originalemballasjen må brytes, er det derfor ikke grunnlag for å avskjære angreretten eller redusere det refunderte beløp på grunnlag av at pakken er åpnet. Unntak kan tenkes dersom originalemballasjen er av en slik karakter at den må regnes som en del av varen.

-Forbrukerombudet

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Hurra..

 

Klokke kort. Vel jeg har et gainward Ti4600 750XP GS kort som har vandra heden 1 gang allerede... (fikk sels nytt kort på garantien), problemet med Nvidia sine kort er de hårreisende strøm kravene, og ja det er temmelig sikkert en grunn til at de stapper 2 molex kontakter på Ultraen.. hrm.. og dere som driver å harper på de hersens 3d mark resultatene.. jeg gir vel beng i om dere har 10e100 i score og jeg 2... så lenge det går så det koster .. en ting som er ganske viktig er bildekvaliteten på Ati vs Nvidia, foreløpig leder ATI.. Nvidia sin shader ser mildt sagt suspekt ut (grove overganger) (se test på toms og anandtech). Og ikke kjøp et X800 Pro kort dersom du skal ha det vasseste.. de har newta kortet med 4 mindre pipelines. Sukk.. og: med mindre du har tenkt å bruke Anisotropisk filter eller antialiasing (noe som er helt tåpelig i 1600x1200) så holder et 9800XT kort i lang tid enda.

Lenke til kommentar
Ahh kort om angre frist.. Nada problemas å returnere et åpnet kort, dog jeg trodde det var 14 dager som var returretten på postordre (dog det å returnere kjøpt vare "åpnet" er kun gyldig via post ordre..)..

Angreretten forutsetter at varen kan selges "som ny". Derfor mener jeg nettbutikkene er snille som tar i mot åpnete og brukte varer på angreretten. 14 dager, dersom angreskjema fulgte med. Ved kjøp i vanlig butikk har man ingen angrerett.

Lenke til kommentar

nvidia har kanskje "satt ned" kravet til psu på sine nye grafikkbrikker, men de bruker fortsatt mer enn ati sine kort, og begynner man med overklokking i tillegg må man kjøpe ny psu.. og det virker nesten på trådstarter som om x800pro ikke kan overklokkes i det hele tatt.. :hmm:

 

nå er det jo egentlig ingen tester som beviser noe som helst.. ville ha ventet til retail korta har kommet i butikken, og testet av norsk presse og brukere, før jeg uttaler meg FOR negativt eller positivt om enten det ene eller andre kortet.

 

men en ting er vel sikkert.. uansett hvilket kort du velger av nvidia eller ati, så har du power så du klarer deg, uansett hvilket kort som er "best". peace, love and r`n`r

Lenke til kommentar
og: med mindre du har tenkt å bruke Anisotropisk filter eller antialiasing (noe som er helt tåpelig i 1600x1200) så holder et 9800XT kort i lang tid enda.

Du får ikke bedre texture filtering med å kjøre i høyere oppløsning og aliasing er - ihvertfall for meg - veldig merkant også i 1600x1200.

Lenke til kommentar
en ting som er ganske viktig er bildekvaliteten på Ati vs Nvidia, foreløpig leder ATI.. Nvidia sin shader ser mildt sagt suspekt ut (grove overganger) (se test på toms og anandtech).

Ja, så det der..uff. Får håpe det er en driverbug, og at det fikser seg i neste versjon(er vel egentlig mest sannsynlig det..)

 

 

Jeg er enig i det som blir sagt om at det er for tidlig å uttale seg for mye om neon av kortene.

En ting jeg vil si derimot, er at jeg syns folk kan slutte å klage på at nvidia ikke bruker ordentlig Trillinear filtrering. "Hvorfor?" spør du? Fordi ATi er på samme nivå selv:

Les

 

 

Så nå ble det mer nøytralt der og... blir ikke akkurat lettere å velge heller da! :laugh:

Lenke til kommentar
' date='21/05/2004 : 18:29'] En ting jeg vil si derimot, er at jeg syns folk kan slutte å klage på at nvidia ikke bruker ordentlig Trillinear filtrering. "Hvorfor?" spør du? Fordi ATi er på samme nivå selv.

Så derfor er det greit? Jeg har dog ikke noe imot en slik optimalisering så lenge det ikke går utover kvaliteten og fra det jeg har sett så langt er det tilfelle med ATi sin optimalisering. nVidia på en annen side bruker en mer aggresiv metode så ATi er ikke helt på samme nivå. Men nVidia gir nå mulighet til å skru av denne optimaliseringen og da er det helt ok i min bok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...