Gå til innhold

Ser ut som det blir Nvidia denne gangen


Anbefalte innlegg

6800gt kan lett klokkes til 6800ultra, 6800ultra er bedre en x800pro, det er den ingen tvil om er det?. x800pro har etter jeg har forstått ikke gjort noe med pipelinesène sine (på tynn grunn her) og er ikke så overklokkings dyktige (brukte hardware forumets smøbrødsliste til å lage mitt 9800pro mes Zalman til et xt kort, dette blir umlulig denne gangen har jeg forstått).

 

Ergo det lønner seg å kjøpe 6800gt gjør det ikke.

 

tenkte på dette¨

 

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=137780

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt er GF6800Ultra raskere enn X800Pro ja, men det er situasjoner der X800Pro er raskere, men det er nok litt tidlig å si at 6800GT lett kan klokkes til Ultra. Dessuten er 6800GT dyrere hvis man ser på billigste X800Pro kontra billigste 6800GT.

Fra det jeg har sett og hørt er X800Pro ganske overklokkings vennelig.

Lenke til kommentar

Jeg begynner og tvile litt på GT kortene.

Først sendte nVidia kort med 16 pipelines til test.

De gjorde det veldig godt.

 

Senere har det stått flere steder at kortet skal ha 12 pipelines...

Dermed vil det ha mye dårligere ytelse og det kan godt hende at x800pro blir bedre.

 

Tror det var et triks fra nVidia for og vise at de har bedre kort enn ati i alle kategorier. (eks. 6800 ultra extreme som aldri kommer).

Lenke til kommentar
Senere har det stått flere steder at kortet skal ha 12 pipelines...

Dermed vil det ha mye dårligere ytelse og det kan godt hende at x800pro blir bedre

 

Aha der har vi den lille tingen man kunne oversett, takk gud for forum som dette der man kan juge + komme med hardet fakta :yes:

 

Kan ikke noe for det, men nå får jeg tilbake den følelsen av at ati er det sikkreste valget. Inne i hodet mitt er Nvidia = den store slimålen Ati = regnbue ørreten :w00t:

 

 

I de gammle TI dager kjørte jeg kunn Nvidia dog

Lenke til kommentar
6800gt kan lett klokkes til 6800ultra, 6800ultra er bedre en x800pro, det er den ingen tvil om er det?. x800pro har etter jeg har forstått ikke gjort noe med pipelinesène sine (på tynn grunn her) og er ikke så overklokkings dyktige (brukte hardware forumets smøbrødsliste til å lage mitt 9800pro mes Zalman til et xt kort, dette blir umlulig denne gangen har jeg forstått).

 

Ergo det lønner seg å kjøpe 6800gt gjør det ikke.

 

tenkte på dette¨

 

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=137780

Vent et par uker til....Tom's Hardware vil sikkert ta en grunndig titt på Ultra VS XT og GT VS PRo.... :thumbs:

 

Da kan vi konkludere... Alt annet idag er bare småbiter som små frister kjøpere...ikke noe "konkrete" informasjon å stole på, da mener jeg at det er ingen større teste som jeg har sett hittil... bare små VS tester som ikke holder mål.... (min mening) :D

Lenke til kommentar
Generelt er GF6800Ultra raskere enn X800Pro ja, men det er situasjoner der X800Pro er raskere, men det er nok litt tidlig å si at 6800GT lett kan klokkes til Ultra. Dessuten er 6800GT dyrere hvis man ser på billigste X800Pro kontra billigste 6800GT.

Fra det jeg har sett og hørt er X800Pro ganske overklokkings vennelig.

 

 

har du 6800 gt selv,siden du sier dette !

6800 kan overklokkes til 425mhz/1.2 på ram.

og da kommer kortet over 6800 ultra(400/1.1)

i ytelse..

 

http://www.firingsquad.com/hardware/geforc...reme/page22.asp

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Generelt er GF6800Ultra raskere enn X800Pro ja, men det er situasjoner der X800Pro er raskere, men det er nok litt tidlig å si at 6800GT lett kan klokkes til Ultra. Dessuten er 6800GT dyrere hvis man ser på billigste X800Pro kontra billigste 6800GT.

Fra det jeg har sett og hørt er X800Pro ganske overklokkings vennelig.

 

 

har du 6800 gt selv,siden du sier dette !

6800 kan overklokkes til 425mhz/1.2 på ram.

og da kommer kortet over 6800 ultra(400/1.1)

i ytelse..

 

http://www.firingsquad.com/hardware/geforc...reme/page22.asp

Problemet nå Mr.Traxco er at det ser ut som om Geforce 6800 GT kommer med 12 pipes og ikke tidligere antatt 16 pipes, og selv om du klarer å klokke det til Ultra fart vil det ikke være i nærheten av samme ytelse ;)

Lenke til kommentar
Generelt er GF6800Ultra raskere enn X800Pro ja, men det er situasjoner der X800Pro er raskere, men det er nok litt tidlig å si at 6800GT lett kan klokkes til Ultra. Dessuten er 6800GT dyrere hvis man ser på billigste X800Pro kontra billigste 6800GT.

Fra det jeg har sett og hørt er X800Pro ganske overklokkings vennelig.

 

 

har du 6800 gt selv,siden du sier dette !

6800 kan overklokkes til 425mhz/1.2 på ram.

og da kommer kortet over 6800 ultra(400/1.1)

i ytelse..

 

http://www.firingsquad.com/hardware/geforc...reme/page22.asp

Problemet nå Mr.Traxco er at det ser ut som om Geforce 6800 GT kommer med 12 pipes og ikke tidligere antatt 16 pipes, og selv om du klarer å klokke det til Ultra fart vil det ikke være i nærheten av samme ytelse ;)

du så linken min Merlin ?

da vet selv du at 6800gt(overklokket) har mere ytelse

i spill enn 6800 ultra i spill !!!

 

og 6800 gt kommer med 16 pipes,ikke 12 som du tror ;)

 

men hold deg til ati(x800pro) du,så får vi se hvem som scorer mest

i 3d mark 2003 :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...