Gå til innhold

Ser ut som det blir Nvidia denne gangen


Anbefalte innlegg

,21/05/2004 : 18:29] En ting jeg vil si derimot, er at jeg syns folk kan slutte å klage på at nvidia ikke bruker ordentlig Trillinear filtrering. "Hvorfor?" spør du? Fordi ATi er på samme nivå selv.

Så derfor er det greit? Jeg har dog ikke noe imot en slik optimalisering så lenge det ikke går utover kvaliteten og fra det jeg har sett så langt er det tilfelle med ATi sin optimalisering. nVidia på en annen side bruker en mer aggresiv metode så ATi er ikke helt på samme nivå. Men nVidia gir nå mulighet til å skru av denne optimaliseringen og da er det helt ok i min bok.

Hehe ok det var litt feil formulert...skriver i all hast av og til :blush: Nei, det er ikke greit.

Riktig formulering ville vært: "Nå er visstnok ATi på samme vei som nVidia når det gjelder Trillinear filtrering, så da er det ikke vits i å kalle ATi bedre enn nVidia..." ?

 

 

Bruker Nvidia en mer aggresiv metode, sier du? Hvis du har sett dette i ett av de programmene som ATi anbefalte for å teste med så kan du nok ikke si det... :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke lest utviklingen i tråden frem til nå, men med tanke på topic, så vil jeg nok si meg enig. Det blir nVidia på meg denne gangen, nærmere bestemt et 6800ultra av hva jeg har lest rundtom.

 

Grunnen til det er kort forklart:

-av tidligere erfaring er driverene til nvidia greiere å hanskes med.

-nvidia har flere funksjoner såvidt jeg ser med tanke på multiple skjermer og tv ut.

-av en eller annen grunn synes jeg det blir pinglete å satse på ati x800 sine 12 pipelines når nvidia sine kort har 16. Dessuten liker jeg at det er tilkobling for xtra strøm på nvidia kortet- jo mer strøm, jo bedre, iallefall med tanke på overklokking, og iallefall når hardwaren er laget for å takle det!

 

Hvorfor satse på å skyte fugl med blykule, når man kan stappe multipurpose ammo ned i den samme muskedunderen? ;)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest utviklingen i tråden frem til nå, men med tanke på topic, så vil jeg nok si meg enig. Det blir nVidia på meg denne gangen, nærmere bestemt et 6800ultra av hva jeg har lest rundtom.

 

Grunnen til det er kort forklart:

-av tidligere erfaring er driverene til nvidia greiere å hanskes med.

-nvidia har flere funksjoner såvidt jeg ser med tanke på multiple skjermer og tv ut.

-av en eller annen grunn synes jeg det blir pinglete å satse på ati x800 sine 12 pipelines når nvidia sine kort har 16. Dessuten liker jeg at det er tilkobling for xtra strøm på nvidia kortet- jo mer strøm, jo bedre, iallefall med tanke på overklokking, og iallefall når hardwaren er laget for å takle det!

 

Hvorfor satse på å skyte fugl med blykule, når man kan stappe multipurpose ammo ned i den samme muskedunderen?  ;)

Mere strøm er bedre. Lol, jo mindre spenning en komponent krever for å kjøre på høy speed jo bedre pga lavere varme osv. Du har en del å lære om elementær overklokking min venn baltasar...og by the way xt kortet til ati har da 16 pipelines og yter bedre jevnt over hele fjøla i forhold til ultra kortet, spesiellt med all grafikk slått på. Og det er ikke noe mere galt med ati sine drivere enn nvidia. Det er nemlig nvidia som legger til ulovlige optimaliseringer mest for tiden.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Mere strøm er bedre. Lol, jo mindre spenning en komponent krever for å kjøre på høy speed jo bedre pga lavere varme  osv. Du har en del å lære om elementær overklokking min venn baltasar...og by the way xt kortet til ati har da 16 pipelines og yter bedre jevnt over hele fjøla i forhold til ultra kortet, spesiellt med all grafikk slått på. Og det er ikke noe mere galt med ati sine drivere enn nvidia. Det er nemlig nvidia som legger til ulovlige optimaliseringer mest for tiden.

Ati er visst ikke mye bedre...De har optimaliseringer de også, som jeg linket til på side 3(?) i denne tråden.

Yter XT kortet bedre jevnt over hele fjøla i forhold til 6800U? Nei det har vi ikke sett! :laugh:

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
Mere strøm er bedre. Lol, jo mindre spenning en komponent krever for å kjøre på høy speed jo bedre pga lavere varme osv.

 

Hvis det er lite varme du er ute etter, så er det nok bra ja. Men dersom man har kjøling nok til å ta unna denne varmen, så stiller saken seg fra et annet perspektiv, og da er ikke lite varme nødvendigvis bedre.

 

Du har en del å lære om elementær overklokking min venn baltasar...

Er du ikke en tanke for rask til å slå med klubba?

 

Og det er ikke noe mere galt med ati sine drivere enn nvidia. Det er nemlig nvidia som legger til ulovlige optimaliseringer mest for tiden.

 

Les innlegget mitt igjen, og du vil se at jeg skriver at driverene er "greiere å hanskes med." At du tolker det dit at Ati sine drivere ikke er mer gale enn nvidia, fordi nvidia driver med "ulovlige" optimaliseringer er jo... hehe.. :laugh:

Lenke til kommentar
,22/05/2004 : 01:51]Bruker Nvidia en mer aggresiv metode, sier du? Hvis du har sett dette i ett av de programmene som ATi anbefalte for å teste med så kan du nok ikke si det... :hrm:

Neivel? Kan du forklare det litt bedre, gjerne bidra med en link?

 

Ati er visst ikke mye bedre...De har optimaliseringer de også, som jeg linket til på side 3(?) i denne tråden.

Jeg vil ikke kalle det ATi har gjordt for ulovlig. Tror nok han heller tenkte på "optimaliseringene" nVidia har gjordt i 3DMark03, timedemoer og whatnot.

 

EDIT:

Default Trilinear:

http://www.beyond3d.com/previews/nvidia/nv...rilinear_ss.jpg

 

Trilinear optimisations off:

http://www.beyond3d.com/previews/nvidia/nv...off_tril_ss.jpg

 

Som du ser er mip-map overgangene mye mer tydelig med med trilinear optimaliseringene.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Jeg har ikke lest utviklingen i tråden frem til nå, men med tanke på topic, så vil jeg nok si meg enig. Det blir nVidia på meg denne gangen, nærmere bestemt et 6800ultra av hva jeg har lest rundtom.

 

Grunnen til det er kort forklart:

-av tidligere erfaring er driverene til nvidia greiere å hanskes med.

-nvidia har flere funksjoner såvidt jeg ser med tanke på multiple skjermer og tv ut.

-av en eller annen grunn synes jeg det blir pinglete å satse på ati x800 sine 12 pipelines når nvidia sine kort har 16. Dessuten liker jeg at det er tilkobling for xtra strøm på nvidia kortet- jo mer strøm, jo bedre, iallefall med tanke på overklokking, og iallefall når hardwaren er laget for å takle det!

 

Hvorfor satse på å skyte fugl med blykule, når man kan stappe multipurpose ammo ned i den samme muskedunderen?  ;)

Mere strøm er bedre. Lol, jo mindre spenning en komponent krever for å kjøre på høy speed jo bedre pga lavere varme osv. Du har en del å lære om elementær overklokking min venn baltasar...og by the way xt kortet til ati har da 16 pipelines og yter bedre jevnt over hele fjøla i forhold til ultra kortet, spesiellt med all grafikk slått på. Og det er ikke noe mere galt med ati sine drivere enn nvidia. Det er nemlig nvidia som legger til ulovlige optimaliseringer mest for tiden.

Det er faktisk strømmen av elektroner som skaper varme, ikke spenningen. Spenning er .. nettopp det, en spenning. Den beveger seg ikke, og lager heller ikke varme.

Lenke til kommentar

En morsom historie om hvor galt det kan gå i verden.

 

Jeg er i et helt annen post en denne, der den helt ungåelige diskusjonen om hvilket skjermkort som yter best blusser opp igjen.

 

Pluttselig blusser en kar opp mot meg (la oss kalle ham ati junior), kaller meg j...... dust + alle de andre "ikke har stort ordforåd" så jeg bruker de jeg har ordene. Det gikk noen poster så er han på meg igjen, banner meg opp å ned og kaller meg jæ---- Nvidia elsker, skriver her et etter min mening morsomt svar "enda en 14`tis med mensen smerter som tror verden sirkles rundt krigen mellom ati og nvidia", hmm tenker litt, jeg har da overhodet ikke nevnt noe om nvidia på denne posten, tenker ikke mer over det.

 

Jeg åpner en post i dag, ati junior svarer han faktisk er 19 og elsker ati (det var det han skrev). Mulig ati junior er full av ironi (da er han morsom :thumbup: ), men det er så mye utrolig useriøs krangling om dette emne at det kan bli litt slitsomt. Denne karen har husket at jeg har tenkt å kjøpe meg Nvidia 6800gt fra en annen post :thumbup::thumbup: , ikke så mye mer å si om det.

 

Får litt den følesen av to gjenger som kriger, lurer på hvem som er sjefen av Nvidia og Ati gjengen :hmm:

Lenke til kommentar

Som en liten kommentar til det du skriver simalarion...

 

Jeg synes det er rart og mildt sagt bemerkelsesverdig at rasjonelle mennesker lar seg provosere så til de grader når det gjelder dette med Ati vs nVidia, eneste forklaring jeg ser at at disse individene må ta kritikken personlig. Hvis dette er tilfelle, så slår det meg at disse individene faktisk ikke ennå har forstått at de er offer for en beinhard merkevarebygging fra ati og nvidia sin side.

Det er jo nettopp slike "blåøyde" tilhengere ati og nvidia ønsker å skape med deres strategier, og at de faktisk har klart det ser vi jo ettertrykkelig på diverse forum.

 

Vel, uansett ønsker jeg de saklige diskusjonene velkommen ;)

Lenke til kommentar

Det er også utrolig hvor stort sinne det frembringer, som en ivrig suporter som griner når laget taper, hvor kommer den reakjsonen fra, trolig fordi suporteren føler seg hjemme og godtatt, han har noe å gå til.

 

Men at sterke markedsføring triks kan få fram slike følelser om hvilket grafikkort som yter best (snakker her om sinne), beviser at de har gjort om ikke bedre så en like god jobb som en viss herre med bart :laugh:

Lenke til kommentar

Tror du haddet fått de samme tallene om du kjørte en lignendet poll på hardware forumet.

 

Tenker på å hopper over til 6800gt (har en bestilling på x800pro sapphire på komplett) fordi den kommer med 16 pipelines + at det sies at den lett lar seg overklokke\flashe til ultra versjonen. x800pro har 12 pipelines og er dårligere en ultra versjonen, vi får se, ser ikke ut som kortene kommer med det første enda.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

På meg blir det nok et 6800GT eller Ultra med dual-DVI. Grunnen til at jeg går for nVidia er at jeg ikke kjøper skjermkort oftere en hvert 2. år, og da er støtte for Shadder Modell 3.0 viktig for meg...

 

Varmen er ikke noe problem for meg, jeg kjører vannkjøling uansett! :yes:

Lenke til kommentar

Vell, uansett hvilket kort du kjøper deg så er du garantert å få en veldig bra spilloplevelse.

 

Men jeg skal gi deg noen gode argumenter for å vente litt:

 

-Ikke referanse kjøling på kortene fra Nvidia/Ati.

-Bedre minnebrikker på kortene (ser ut som minnet er den store flaskehalsen, jo raskere minne jo bedre ytelse).

-Litt modnere drivere fra begge parter (ergo får man oppklart om nvidia har mye å gå på).

-Vi får se di første testene av GT kortene med en molex i overklokket tilstand og dermed bekreftet om det oppstår artifakts ved overklokking pga strømmangel.

 

Ergo, jeg anbefaler deg å vente litt, du vet hva du kjøper sånn ca i juli, desuten så har du jo fått feriepenger da eller hva ;)

Lenke til kommentar
Raptor' date='23/05/2004 : 11:24'] På meg blir det nok et 6800GT eller Ultra med dual-DVI. Grunnen til at jeg går for nVidia er at jeg ikke kjøper skjermkort oftere en hvert 2. år, og da er støtte for Shadder Modell 3.0 viktig for meg...

Shader Model 3.0 :) Det er ikke et dumt valg nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...