Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Jeg ser du legger skylda på én enkelt treg bilist.

Nei, ut ifra mine tidligere kommentarer om dette temaet, samt dagens kommentarer så burde det komme klart fram at jeg ikke bare legger skylda på bil nr 1. Køen oppstår på grunn av bil nr 1, men den vokser fordi bil nr 2 og 3 ikke kjører forbi.

 

Ght0 Ret4rd snakket om langkjøring og mitt svar til han gjaldt derfor typiske landeveger med 80-sone og ingen kryss eller rundkjøringer som er naturlige køskapere ved mye trafikk. Køene som oppstår på disse veiene er på grunn av sinker.

 

 

Det er kun når trafikkbelastningen er liten at det oppstår typiske sinke-køer. F.eks etter en traktor i 80-sone, en trailer i oppoverbakke uten krabbefelt, eller bobilister med liten motor, mye å dra på og som føles så vinglete på veien at hastigheten i svingene reduseres av komforthensyn. Sånne køer er ofte korte og løses lett ved forbikjøring på de lite trafikkerte veiene. Sånne køer rammer få og har kort varighet for hver bilist.

Bobilene er jo et kapittel for seg. De skaper køer uansett hvor de kjører. Det er dessverre ikke bare bobilene som skaper kø. Jeg ser ofte nyere personbiler som ligger fremst i køen.

 

Forresten så tror jeg ikke at bobilene er så umulige å kjøre. Lasten bak skal jo tross alt være sikret i skap og annet. Kjører disse folka med ting stående på bordet eller? Under normal kjøring på E6 der veien ikke svinger så altfor mye (ikke i Namsskogan altså) så skal man kunne holde fartsgrensa. Jeg har selv én gang ligget bak en bobil som jeg faktisk nesten hadde problemer med å holde følge med. Selv i den farten så jeg ikke at bobilen vinglet på toppen. Nei, det er nok førerne av disse bobilene som er undermotoriserte :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men igjen ligger du under fartsgrensen så har du enda lov til det ^^. Utrolig nok, køen må faktisk helt opp i 5KM før politiet gidder å bry seg om det! Så du kan godt ligge i 60 i 80KM og enda få lov til å kjøre der lovlig.

 

/\ hadde folk satt seg ned også skrevet et nytt lov angående det å kjøre under fartsgrensen ikke skulle vært lov men faktisk at 55 i 60 KM er lov haddde vært greit, men under det så kan du eventuelt miste lappen vist du ikke ser at du lager kø bak deg.

 

Men igjen så har du de som kjører alt for fort som kommer fortere i køen, har lagt merke til at de som er nr 1 kjører i fartsgrensen men de bak tar han/hun igjen pga de ligger 5-10 KM for fort.

 

 

Men jeg irriterer meg veldig at folk skal ligge -10KM under fartsgrensen. Det hater jeg, ihvertfall når jeg møte en L-bil på 23 veien i Røyken og lå i 50KM i 80 sonen. Med hele to doblet gule striper som gjør at du ikke for lov å kjøre forbi det er irriterende at det holder.. Kjøre forbi jeg etterhvert når jeg hadde bra sikt enn å ligge bak å irritere meg enda mer :p.

Lenke til kommentar

Det er ulovlig å ligge langt under fartsgrensen om man er til unødig hinder for normal trafikk.

 

Men igjen så bryr ikke politiet seg om det og ingen blir tatt for å kjøre for sakte. Bare å søke i aviser osv om noen har mistet førekorte når de har kjørt for sakte. Husker vel en fyr som kjørte sakte for purr faen 30 i 80KM han mistet vel lappen der og da men han var et hinder.

 

Eller var det ei tysk dame som fikk bot for å hindre trafikken men hun ble først stoppet første gang og forsettet i samme fart senere fikk hun bot for kjøre for sakte til å være et hinder.

 

Politiet tror ikke har noe veldig mye myndighet til å ta fra folk lappen for å kjøre for sakte, de pleier bare å stoppe dem å be dem kjøre fortere det er alt. Fordi om de ligger i 50KM i 80KM er de ikke et hinder i trafikken uansett, fordi de kan ha dårligere dekk osv og mye annet kan slå inn er vel sikkert derfor ikke du får bot osv for det.

 

Men selv spurt politi betjente angående dette og de sier og nevner det akkurat som jeg skriver her oppe.

Lenke til kommentar

Er ikke bilen eller føreren i stand til å kjøre i fartsgrensene, så har de ikke noe på veien å gjøre i det hele tatt, det er uløvlig å kjøre i en bil som ikke kan holde normal fart på veien.

 

Hvor står det? Ingensteder derfor kan de enda ha lappen i go tro ettersom Politiet kan ikke ta dem ifra dem! Så enkelt er det, vil du klage mer på det så spør advokater osv ^^ Jeg sier bare sannheten her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke bilen eller føreren i stand til å kjøre i fartsgrensene, så har de ikke noe på veien å gjøre i det hele tatt, det er uløvlig å kjøre i en bil som ikke kan holde normal fart på veien.

 

Hvor står det? Ingensteder derfor kan de enda ha lappen i go tro ettersom Politiet kan ikke ta dem ifra dem! Så enkelt er det, vil du klage mer på det så spør advokater osv ^^ Jeg sier bare sannheten her.

Mistet lappen for å kjøre for sakte.

 

I tillegg har vi jo Vegtrafikklovens § 6, fartsregler:

 

Fører av kjøretøy skal avpasse farten etter sted, føre-, sikt- og trafikkforholdene slik at det ikke kan oppstå fare eller voldes ulempe for andre, og slik at annen trafikk blir minst mulig hindret eller forstyrret. Føreren skal alltid ha fullt herredømme over kjøretøyet.
Lenke til kommentar

Her er en sak i avisa om noen polakker som kjørte for sakte og ble stoppet av politiet:

Nordover E6 skapte lastebilene lange køer, stor irritasjon, og så mange farlige situasjoner at politiet til slutt måtte rykke ut.
Å lusekjøre og skape kø kan jo umulig være farlig. Eller er det det?

 

På et annet sted i forumet her står det om en person som strøk på oppkjøringen fordi vedkommende kjørte for sakte. Altfor mange i dette landet tror at de kan kjøre så sakte de vil uten at det får følger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Helvetes selvmordskandidater av noen jævla fotgjengere! :realmad:

Kjører på en vei hvor det er veiarbeid for tiden (like før Hafrsfjordbroa, for de som er kjent i Stavanger). På grunn av veiarbeidet er det ikke gatelys, og jeg hadde en buss foran meg. Bussen blinker til høyre og stanser i veien pga. utilgjengelig busslomme, og jeg senker farten og er oppmerksom på at det vil være fotgjengere. Bussen blinker seg ut igjen akkurat idet jeg nærmer meg bak den, så jeg senker farten enda litt mer og slipper den frem, samtidig som jeg holder et øye til høyre. Jeg legger merke til to sortkledde personer (da mener jeg skikkelig sortkledde), og de står pent og venter ... til den ene plutselig spurter ut foran bilen, mens den andre er en etternøler som venter litt, før han også løper (når han siste løp var jeg max. 4 meter fra dem). Altså, man har to sortkledde personer på en bekmørk vei som løper rett ut foran en bil, og har heller ikke oversikt over hva som er i den andre filen, ettersom bussen blokkerer for sikten. Jævla idioter!

Lenke til kommentar

Jeg sier bare det jeg hører osv ^^. Husker det var en lastebil i 40 km i 100km politiet bare kjørte forbi uten å gjøre noe. Et annet sted var en fyr som lå i 40 i 80 og politiet bare kjørte forbi uten å gjøre noe.

 

Men tenkt på hvor mange som har mistet lappen som har kjørt for fort enn de som har kjørt for sakte?

 

Men jeg tror politiet ikke prioriterer de som kjører for sakte heller.

 

 

Jeg veit om han som kjørte for sakte på oppkjøringen, men var første gang jeg har hørt det.

 

Pluss de som kjørte de lastebilene der kom seg unna uten å gå bot osv, bare sette på kjettinger. og hvor lenge ventet politiet med å ryke ut? Som sagt de prioriterer ikke de som kjører for sakte, men ringer du inn å sier det er en som kjører som en idiot pluss har høy fart så skal du høre hva de gjør da!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564

Men jeg tror politiet ikke prioriterer de som kjører for sakte heller.

 

Nei, det er jo ikke så rart, da det går mot statens politikk om at all fart dreper.

Lenke til kommentar

Møtte en idiotsjåfør i dag. Skal innom en bensinstasjon for å fylle bensin, og kom fra feil vei, og det er ikke mulig å komme til den bensinstasjonen fra den veien jeg kjørte. Derfor velger jeg å snu i en rundkjøring som ligger 100 meter bortenfor.

 

Kjører 2/4 runde og ser en komme mot rundkjøringa i større fart, kjører yttligere 1/4 runde og ser han kjøre rett inn i rundkjøringa uten å se seg for. Måtte jo selvfølgelig bråbremse for å ungå et sammenstøt og da gjør han det samme(!), 2 meter rett foran meg! Så sto begge bilene stille i rundkjøringa og han ser på meg mens jeg slår ut med armene og gir han et lite tut, før han får starta bilen igjen og kjører videre..

 

Idiotisk at så mange bilister ikke skjønner at noen biler faktisk skal helt rundt i en rundkjøring.

Lenke til kommentar

Svinger man ikke alltid mot venstre om man ikke svinger første høyre i en rundkjøring? Det er vel hele strukturen i en rundkjøring, det sekundet du er ute fra din innfart er det ingen som vet hvor du kom fra, altså betyr venstreblinkinga ikke noe som helst som mangelen på blink til høyre også betyr,

Lenke til kommentar

Svinger man ikke alltid mot venstre om man ikke svinger første høyre i en rundkjøring? Det er vel hele strukturen i en rundkjøring, det sekundet du er ute fra din innfart er det ingen som vet hvor du kom fra, altså betyr venstreblinkinga ikke noe som helst som mangelen på blink til høyre også betyr,

Skønner ikke hva du mener. Så lenge du blinker til venstre, skjønner alle at har til hensikt å fortsette rundt i rundkjøringen fra hvor du er, uansett hvor du kom inn i rundkjøringen. Eller? Dersom du skal rett frem i en rundkjøring, blinker du ikke til venstre, men til høyre når du har passert den siste avkjøringen du ikke skal ut.

Lenke til kommentar

Pleier blinke både inn og ut, men husker ikke om jeg blinket inn i den der. Ut gjorde jeg derimot, men problemet var at han ikke så seg for engang, kun kjørte rett inn.

Jeg blinker alltid både ut og inn, men hver dag er det noen som kommer inn i rundkjøringer foran meg i stor fart, uten å forstå at de har vikeplikt for biler som er inne i rundkjøringen, og da blir det ofte jeg som må bråstoppe eller foreta en unnvikende manøver (som kan være til fare for andre) for å unngå ulykke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...