Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dust. Hadde jeg ikke fulgt den regelen hadde jeg knust bilen hans. Poenget var at når folk abre bråbremser så blir det dårlig stemning

Kanskje var det glatt, eller så hadde du dårlige bremser, eller dårlig dekk... Uansett, du skal kunne klare å stoppe på den avstanden du har tilgjengelig. Dermed betyr det at man ligge enda lengre bak, for å være sikker på å klare dette.

 

Man kan ikke bare ta sjansen på at folk fremfor en aldri stopper opp helt uten videre.. Du har kun deg selv å skylde på for at du nesten kjørte på vedkommende (selv om du syns han er en tulling/idiot).

 

Edit: Mon tro hva du hadde ment selv, om du var den som måtte bråbremse (av en eller annen grunn) hvor så å bli påkjørt bakfra fordi vedkommende ikke holdt god nok avstand.. Da hadde du vel blitt passe forbanna tenker jeg, og hyttet med nevene i været (eller i ansiktet på vedkommende).

Endret av droidy
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Edit: Mon tro hva du hadde ment selv, om du var den som måtte bråbremse (av en eller annen grunn) hvor så å bli påkjørt bakfra fordi vedkommende ikke holdt god nok avstand.. Da hadde du vel blitt passe forbanna tenker jeg, og hyttet med nevene i været (eller i ansiktet på vedkommende).

 

Han har ikke kjørt på noen. Han irriterer seg bare over at folk ikke viser hensyn i trafikken. Det synes jeg må være lov.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han har jo tatt hensyn?!

Innlegget (og reaksjonen) hans vitnet ikke om det: Han klarte bare såvidt å stoppe.

 

Altså var det snakk om svært små marginer for at det istedet ville blitt en liten kollisjon, og da kan han umulig å vist nok hensyn.

 

Man vet aldri sikkert hvor lang tid man trenger / hvor mange meter som er nødvendig, for å klare å stoppe helt, når man er ute å kjører.

 

I tillegg kan trafikanten fremfor deg ha bedre bremser og dekk en det du gjør... (Motorsyklister kan ofte klare å stoppe på halve distansen av det en bil gjør, noe de fleste motorsyklister selvsagt er klar over.)

 

Og hvis det ikke var glatt, kanskje man har pigg på asfalt.., det er like ille.

 

...

 

Om man holder 50 km/t vil man fort få 25 meter bremselengde om det er litt glatt. I tillegg kommer reaksjonstiden som gjerne blir flere sekunder når man er ufokusert/trøtt. Da er man fort oppe i 50 meter for å klare å stoppe helt.

 

Og hvor langt unna var TityBoi på bakenden til litaueren, mon tro? Kanskje det var 1 meter igjen, når han allerede hadde brukt kanskje 50 meter på å stoppe...

 

TityBoi virket oppgiret over at han var kommet så nær..., og i mitt hodet vitner det bare om at han ikke har tatt nok hensyn: Hensyn til bilisten fremfor seg, for å ikke glemme hensyn til kjøreforholdene...

 

Bare en tanke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han stoppa i tide, altså har han hatt rett avstand. Han er irritert over folk som svinger av uten å blinke eller viser at de har tenkt å gjøre det på noen måte. Som attpåtil har stoppet helt opp veldig brått fordi de tydeligvis ikke har visst hvor de er/skal. Om det er noen i den situasjonen som ikke viser hensyn, så er det personen i bilen foran.

 

Dette er en tråd hvor man klager over ting i trafikken. Han gjør det, og har ikke gjort noe galt ellers. Case closed. Spekulasjonene dine hører ikke hjemme i dette tilfellet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Holdt på å kjøre rett i ræven på en DHL idiot idag. Han vingla som faen i trafikken, men når det var rundkjøring bestemte han seg for å stoppe helt opp halvveis gjennom rundkjøringa.

 

Hva faen skjer med folk som må absolutt bremse for hver pris?

Ikke bare i dette tilfellet, men så jævla mange bremser på flate veien selv om de ligger 50km/t under fartsgrenen. Fatter ikke hva som feiler de.

Det er bare til å kjøre!!

Lenke til kommentar

Kjørte igjennom Lillestrøm sentrum for en liten stund siden, og kommer i et lyskryss. Skal da til høyre, og har rødt lys.

Dermed har bilene på venstre og høyre side grønt lys, og kan krysse over (såklart), og trafikken går som den skal. Ser så at lyset blir gult. Så smetter den en liten bil over, men det blir rødt før den gamle damen krysser streken/et gangfelt. Den gamle damen bråbremser midt i krysset, og står dermed i veien. Hele trafikken stopper opp.

Både jeg og flere andre forventet nok at den eldre damen bare kunne fortsette rett frem så hun kommer seg unna, så trafikken kan gå som normalt igjen.

Men hva skjer?

Tror du ikke dama bestemmer seg for å rygge bakover, og faktisk kjører på en mann som går over gangfeltet noen meter bak (om han hadde grønt eller rødt vet jeg ikke)? Ikke så hun mannen heller, så hun fortsetter å rygge bakover. Heldigvis traff bilen mannen helt på siden, så han ble dyttet unna vei, og kom tilsynelatende ikke til skade.

Damen stoppet så bare opp. Flaks for henne at det ikke var en bil bak også, for hun hadde nok truffet den også.

Tok faktisk litt tid før trafikken kom i gang igjen :p

Endret av Vertical^
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Nederst i Høgskolevegen der den møter Elgseter gate ved siden av Samfunnet i Trondheim er det ei relativt lang taxilomme rett før krysset.

Hvorfor skal alle bilene som står i kø nedover der på liv og død nederst stille seg i taxilomma?

Irriterer meg for jeg akter ikke å stille meg der men selv bilene bak i køen svinger innom selv om det er skilta TAXI ved siden av.

Må jo være kjempeirriterende for de som skal stille seg opp med Taxi dær også.

Det verste av alt er at google street view også har tegnet inn linja til veien innom taxiholdeplassen når man står på bakkeplan.

Litt veimerking hadde sikkert vært på sin plass i tillegg til å kjøre etter trafikkreglene og ikke bare instinktet.

Lenke til kommentar

Nederst i Høgskolevegen der den møter Elgseter gate ved siden av Samfunnet i Trondheim er det ei relativt lang taxilomme rett før krysset.

Hvorfor skal alle bilene som står i kø nedover der på liv og død nederst stille seg i taxilomma?

Irriterer meg for jeg akter ikke å stille meg der men selv bilene bak i køen svinger innom selv om det er skilta TAXI ved siden av.

Må jo være kjempeirriterende for de som skal stille seg opp med Taxi dær også.

Det verste av alt er at google street view også har tegnet inn linja til veien innom taxiholdeplassen når man står på bakkeplan.

Litt veimerking hadde sikkert vært på sin plass i tillegg til å kjøre etter trafikkreglene og ikke bare instinktet.

 

Står mye i den lomma selv. Men da parkert når jeg er på jobb. Utrolig mange som stopper opp bak meg hvis jeg står alene der og venter på tur/kunde, og tuter fordi jeg ikke kjører når krysset blir grønt....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag skjedde det igjen, etter noen uker uten hendelser. Kjører gjennom tunnelen fra Laksevåg til Puddefjordsbroen. Det er slakt nedover og jeg triller på giret i litt over 80 og holder ganske bra avstand til bilene foran. Bak meg er det en eller annen fyr som tydeligvis har det travelt, så han kjører forbi meg, smetter inn rett foran meg og bremser i det han gjør det for å legge seg 5 km/t under farten jeg hadde.

 

Lalalalalala. Vet folk hvor farlig det er å legge seg oppi støtfangeren på lastebiler og så foreta uventede oppbremsinger?

 

Og så er jeg som vanlig kjempeirritert over alle de som ikke blinker når de skal, de som tydeligvis ikke har øyner til å se parkering forbudt-skilter eller de som ikke forstår at de har vikeplikt om hindringer i veien er på deres side.

Endret av Sexylubb1
Lenke til kommentar

Satans folk som ikke kan kjøre i rundkjøringer. Er jo helt texas når folk ikke vet hvor de skal plassere seg på tur inn.

Helt enig, av prinsipp så gjør jeg det riktig hver gang. Men jeg tør ikke alltid å stole på at andre gjør det. Eksempel, dersom jeg skal rett frem i en rundkjøring og kjører bak en bil som legger seg slik at han skal til venstre uten å blinke - så tør jeg ikke alltid å kjøre på yttersiden og forbi han. Hvordan vet jeg om han er en av de som kutter rundkjøringen? Her i byen så er det hjulspor i asfalten som tilsier at de aller, aller fleste kutter rundkjøringen.

Lenke til kommentar

Helt enig, av prinsipp så gjør jeg det riktig hver gang. Men jeg tør ikke alltid å stole på at andre gjør det. Eksempel, dersom jeg skal rett frem i en rundkjøring og kjører bak en bil som legger seg slik at han skal til venstre uten å blinke - så tør jeg ikke alltid å kjøre på yttersiden og forbi han. Hvordan vet jeg om han er en av de som kutter rundkjøringen? Her i byen så er det hjulspor i asfalten som tilsier at de aller, aller fleste kutter rundkjøringen.

Er en slik rundkjøring på tur fra jobb. (Jobber på Lade i Trondheim)

Det er to filer som går inn i rundkjøringen der jeg kjører, og så er det fire armer på den.

Jeg skal da bestandig rett frem, og skal da ligge i høyre (ytterste) fil, og legge meg ytterst i rundkjøringen.

Den innerste filen er da utelukkende for de som skal til venstre.

 

Nesten ukentlig holder jeg på å kræsje med en som ligger innerst og skal rett frem.

 

Jeg er selv ganske sikker på at jeg kjører rett. Jeg skal ligge ytterst om jeg skal til høyre eller rett frem, og innerst, om jeg skal til venstre. Dette stemmer sant?

Vidre så er det vikeplikt ved felstskifte inne i rundkjøringen. Altså om jeg ligger ytterst, og en annen ligger innerst, så har han vikeplikt for meg om han skal ut av rundkjøringen. Ikke sant?

 

Så er jo problemet. Hvor passiv skal jeg være? Jeg har ingen skrupler med å bare kjøre på, og forårsake en krasj om det kommer så langt, men jeg er usikker på om jeg får medhold av forsikringen. Og jeg kan jo ikke akkurat ringe å spørre dem, for da begynner de jo å tro det er forsikringsvindel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...