Gå til innhold

AMD64 socket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dvs om hva da? 1 dag, 1 uke, 1 mnd, 1 år?

Desember en gang.

Computex ser ut til å bli den mest spennende datamessen på lenge, med nye plattformer og brikkesett fra de viktigste aktørene. Nå virker det klart at også AMDs nestegenerasjons sokkel ankommer på messen på Taiwan i begynnelsen av juni.

 

Nyhet på hw.no idag :)

Lenke til kommentar

Jeg har vel også besluttet å droppe evig venting på socket 939....

Kjøper meg socket 754 snart så får jeg heller se om socket 939 er noe bra når det endelig kommer. I verste fall vil tapet være på 4000kr dersom jeg ikke skulle få solgt socket754 igjen og beslutter å kjøpe nytt 939 HK+CPU ...

Lenke til kommentar

Socket A = Socket 462 = en sokkel med 462 "hull" og en CPU med 462 "pinner". Socket 754 har 754 "hull" og CPU'en har 754 pinner. Så det er vel ganske innlysende at man ikke bare kan plugge en CPU med 754 pinner ned i en sokkel med bare 462 hull.

 

Socket 939 kommer vist om ca en måned (på E3 i begynnelsen av juni). Jeg har ikke droppet å vente "evig" på Socket 393. Tror til og med jeg klarer å vente helt til 90nm Athlon64 Socket 939 kommer ned i tusenlappen. ;) Jepp, jeg er nok tolmodig, men så vet jeg også hva jeg vil ha og hva jeg evt vil være missfornøyd med om et halvt år.

Lenke til kommentar
Kommer ikke Socket 939 til å være ganske overpriset i startfasen, og vi "dødelige" bør vente til september-oktober før prisen er blitt overkommelig i forhold til Socket 754??

Jeg tror det. Regner med at den første Socket 939 CPU'en som blir lansert er 3500+ ca i begynnelsen av juni og at 3700+ følger opp litt senere (juli). Deretter må vi nok vente til ca september før 3300+ dukker opp. Jeg tipper dette blir den tregeste Socket 939 CPU'en så det kommer an på hva du mener med billig. Hvis du tenker på 3000kr så tipper jeg september, hvis du tenker på 2000kr så tipper jeg desember. Selv venter jeg til den nærmer seg 1000-lappen. Dvs. at jeg venter helt til våren 2005.

Lenke til kommentar

Apparently, Athlon 64 3700+ (2.40GHz) for Socket 939 has been renamed to Athlon 64 3800+, while the Athlon 64 3400+ (2.20GHz) for Socket 939 is now called Athlon 64 3500+. Both 939-pin chips will emerge in May

 

men Simen1,kommer 64 3300+ først i sep..?

men du har sikkert rett,men høres litt omvent ut..

 

hørte at amd 64 4000+ ikke kommer får neste år(q1 2005)

Lenke til kommentar
men Simen1, kommer 64 3300+ først i sep..?

men du har sikkert rett,men høres litt omvent ut..

Jeg vil tippe det ja. Jeg vil tro AMD vil begrense S939-salget noe i begynnelsen slik at de som har ventet på S939 MÅ kjøpe en litt dyrere CPU enn de hadde tenkt seg i utgangspunktet. Dermed tjener AMD litt mer enn om de hadde lansert 3300+ med en gang. De som ikke tar seg råd til 3500+ for å få S939 venter sansynligvis til høsten med å kjøpe, og da er det altså greit å komme med 3300+. Mulig det kommer en 3100+ også etter hvert, men det er langt i fra sikkert. Kommer an på hvordan salget av 3300+ går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...