Gå til innhold

NV40 vs R420: Hvem vinner flest tester?


Anbefalte innlegg

Ytelsensforskjellene er temmelig små men jeg synes at Nvidias høye strømforbruk = mye varme = kraftig kjøling = støy ikke er bra. Behov for ny strømforsyning, 2kortplasser, 2 strømkontakter er heller ikke bra.

GeForce 6800 Ultra Extreme skal ha et strømforbruk på 125-130Watt ....

Radeon X800 XT skal være kjøligere en forrige generasjon.

 

Blant store PC-byggere som Dell, HP osv er trolig ikke Nvidias kort spesielt attraktive pga. overnevnte problemer.

 

Blir som å sammenlikne 2 biler som går omtrent like fort men den ene bruker mye mere drivstoff en den andre.

 

er jo bare toppmodellene som har 2 stk moduler,sikker ikke

så veldig mange som har råd med kort til 5000-6000.-

 

2 pci-plasser,fins 5-6 på hk(dårlig plass ?)

fins jo også ati-kort som tar 2 plasser(passiv-kjøling)

 

temp:vet ikke hvor mange tester du/dere har sett,men skal være

mindre temp på 6800 ultra enn fx 5900.

 

sitat fra nordichardware:

 

Temperaturen är "låg" och ligger på cirka 45 grader i idle och 55 grader under load. Förmodligen spinner fläkten upp när kortet blir för varmt men under den vecka vi haft kortet har det inte hänt en enda gång.

 

trodde det var fordel og ha bra kjøling på kortene,mindre temp og mere

stabile kort.fins nok av ati-fan her på forumet som har varmeproblemer !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke alle retailprodusenter som lager kortet identisk med det kortet nVidia har sendt ut nå. Har sett flere produsenter som lager det som 1 slots kort. Men jeg kunne ikke brydd meg mindre. Jeg har god plass.

Skal komme flere spill dette året med SM 3.0 støtte. nVidia ga en laaang liste med spill. Siden kodingen blir mindre og enklere med SM 3.0 burde dette gi nVidia en stor fordel.

Uansett, slik det ser ut nå, blir det X800XT på meg. (Men jeg venter til jeg får sett hvilken ytelses fordel SM 3.0 gir nVidia)

Lenke til kommentar
Vil det ikke være feil å sammenligne 6800 Ultra med x800xt? Kjemper ikke de i to litt forskjellige vektklasser? Mulig jeg har misforstått men er det ikke 6800 Ultra Extreme som er konkurrenten til x800xt?

 

6800ultra og x800xt skal begge koste 500$ så de er i samme klasse.

6800 ultra extreme sin pris er ikke bestemt men jeg gjetter 550-600$.

Lenke til kommentar
Veldig mye bruk av ordet "knuser" i denne tråden, til tross for at ytelsen er relativt jevn, slik jeg ser det ligger ATi litt foran, men det er ikke snakk om noen knusing hverken i den ene eller andre retning (noe som er relativt kalrt, siden folk her ikke engang klarer å bestemme seg om hvem som "knuser" hva)

 

AtW

 

Jeg skrev knuser fordi ati (x800xt) kortet kunne på nesten alle spillene kjøre 1600x1200 og full aa og af mens 6800ultra kunne nesten bare kjøre 1280/1024 med aa.

Det ser jeg på som knusing.

Dette er mitt syn og min mening.

 

1083564189888Adk70te_10_1.gif

Vær så snill... Gjør oss alle en tjeneste. Les mer enn en test før du uttaler deg... Ikke bare sett all din lit til [H]. :thumbdown:

 

Edit: Skrivleif.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar
Veldig mye bruk av ordet "knuser" i denne tråden, til tross for at ytelsen er relativt jevn, slik jeg ser det ligger ATi litt foran, men det er ikke snakk om noen knusing hverken i den ene eller andre retning (noe som er relativt kalrt, siden folk her ikke engang klarer å bestemme seg om hvem som "knuser" hva)

 

AtW

 

Jeg skrev knuser fordi ati (x800xt) kortet kunne på nesten alle spillene kjøre 1600x1200 og full aa og af mens 6800ultra kunne nesten bare kjøre 1024/768 med aa og af.

Det ser jeg på som knusing.

Dette er mitt syn og min mening.

6800 ultra kjører jo i 1200x 1600 med x8 aa på i 70-75 fps.(ut 2004).

 

så at 6800ultra må ned på 1024x 768 er bare oppspinn fra din side..

 

 

men du har rett,ati x800xt tar 6800ultra i disse innstillingene.

 

http://www20.tomshardware.com/graphic/2004...ti-x800-14.html

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
Vil det ikke være feil å sammenligne 6800 Ultra med x800xt? Kjemper ikke de i to litt forskjellige vektklasser? Mulig jeg har misforstått men er det ikke 6800 Ultra Extreme som er konkurrenten til x800xt?

 

6800ultra og x800xt skal begge koste 500$ så de er i samme klasse.

6800 ultra extreme sin pris er ikke bestemt men jeg gjetter 550-600$.

Akkurat. Jaja.. begge disse kortene er ute av rekkevidden til ganske mange foreløpig. :) Tviler på at jeg kommer til å bruke mer enn 3000 på mitt neste skjermkort, men hvem vet? Kanskje jeg blir grepet av midlertidig galskap :p

 

Ellers er jeg mest nyskjerrig på ytelsen 9800 xt vs 6800 standard og om det kommer ett "billig" x800 kort. En av disse tre må jo kunne dekke mine behov skulle jeg tro. Dersom ytelsen er ganske lik blir det kun prisen som avgjør.

Lenke til kommentar
Vær så snill... Gjør oss alle en tjeneste. Les mer enn en test før du uttaler deg... Ikke bare sett all din lit til [H].

 

Edit: Skrivleif.

 

til din informasjon har jeg lest omkring 7 tester av dette kortet og mange tester av 6800ultra.

Jeg ser at det er forskjellige tendenser avhengig av hvilken side som tester.

Jeg fant denne (lenger opp på siden) fine tabellen på HardOCP og siden jeg ikke har sett en slik tabell på noen av de andre sidene så postet jeg den her så andre kan se den.

Ikke noe vits i å klage bare fordi jeg utrykket min mening :)

Lenke til kommentar
Vær så snill... Gjør oss alle en tjeneste. Les mer enn en test før du uttaler deg... Ikke bare sett all din lit til [H].  :thumbdown:

 

Edit: Skrivleif.

Jeg mener alle testene utført på VIA hovedkort med A64 ikke er verd en dritt! Hard OCP var omtrent de eneste som brukte Intel chipset. All heder og ære til dem. Måtte "beta" chipset'et til VIA dø nå som en snart får NForce 3 250 til A64 ... Tror nemlig ATI X800 virkelig vil sparke fra på raskere chipset i forhold til 6800

 

;-S

 

Edit: noe

Endret av sadolf
Lenke til kommentar

Lov å uttrykke din mening. Men du skrev:

Jeg skrev knuser fordi ati (x800xt) kortet kunne på nesten alle spillene kjøre 1600x1200 og full aa og af mens 6800ultra kunne nesten bare kjøre 1280/1024 med aa

Og der er jo feil. Dersom du har lest så mange tester du sier du har bør dt ta tilbake akkuratt det siste der. Slik jeg ser det, er det utsagnet gitt kun med hensyn på [H] testen.

Over til en annen sak. Jeg er enig med deg at ATI har det sterkeste kortet nå... Men jeg vil være forsiktig med å trekke konklusjoner med en gang. (Noen som husker FX5800 og R9700?) Mye kan forandre seg når driverene begynner å bli skikkelig optimalisert.

Lenke til kommentar
Lov å uttrykke din mening. Men du skrev:
Jeg skrev knuser fordi ati (x800xt) kortet kunne på nesten alle spillene kjøre 1600x1200 og full aa og af mens 6800ultra kunne nesten bare kjøre 1280/1024 med aa

Og der er jo feil. Dersom du har lest så mange tester du sier du har bør dt ta tilbake akkuratt det siste der. Slik jeg ser det, er det utsagnet gitt kun med hensyn på [H] testen.

Over til en annen sak. Jeg er enig med deg at ATI har det sterkeste kortet nå... Men jeg vil være forsiktig med å trekke konklusjoner med en gang. (Noen som husker FX5800 og R9700?) Mye kan forandre seg når driverene begynner å bli skikkelig optimalisert.

Hva med R9700Pro og FX5800? R9700Pro kom jo nesten ni måneder før på markedet enn FX5800... Samtidig med FX5800 kom jo R9800Pro... Skjønner ikke helt hva du prater om her men...

Lenke til kommentar
Lov å uttrykke din mening. Men du skrev:
Jeg skrev knuser fordi ati (x800xt) kortet kunne på nesten alle spillene kjøre 1600x1200 og full aa og af mens 6800ultra kunne nesten bare kjøre 1280/1024 med aa

Og der er jo feil. Dersom du har lest så mange tester du sier du har bør dt ta tilbake akkuratt det siste der. Slik jeg ser det, er det utsagnet gitt kun med hensyn på [H] testen.

Over til en annen sak. Jeg er enig med deg at ATI har det sterkeste kortet nå... Men jeg vil være forsiktig med å trekke konklusjoner med en gang. (Noen som husker FX5800 og R9700?) Mye kan forandre seg når driverene begynner å bli skikkelig optimalisert.

Hva med R9700Pro og FX5800? R9700Pro kom jo nesten ni måneder før på markedet enn FX5800... Samtidig med FX5800 kom jo R9800Pro... Skjønner ikke helt hva du prater om her men...

Ni måneder er vel å ta litt hardt i... Var vel heller noe mer i retningen av 5-6 måneder. Uansett, FX5800 kom før R9800 og flere anmeldere var overbevist om at nVidia hadde tatt tilbake tronen. Men vi har jo sett hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Det er ikke alle retailprodusenter som lager kortet identisk med det kortet nVidia har sendt ut nå. Har sett flere produsenter som lager det som 1 slots kort. Men jeg kunne ikke brydd meg mindre. Jeg har god plass.

Skal komme flere spill dette året med SM 3.0 støtte. nVidia ga en laaang liste med spill. Siden kodingen blir mindre og enklere med SM 3.0 burde dette gi nVidia en stor fordel.

Uansett, slik det ser ut nå, blir det X800XT på meg. (Men jeg venter til jeg får sett hvilken ytelses fordel SM 3.0 gir nVidia)

Jeg er helt enig ! Selv har jeg ikke noen pci kort . Dvs masse plass til grafikkort med både 4 og 5 plassers bruk. De eneste som bryr seg må vell være shuttle brukerne. Jeg er også veldig intresert i å se hvor bra SM 3 egentlig er. Det ser ut til at det er denn eneste fordelen nVIDIA (imho).

Lenke til kommentar
Lov å uttrykke din mening. Men du skrev:
Jeg skrev knuser fordi ati (x800xt) kortet kunne på nesten alle spillene kjøre 1600x1200 og full aa og af mens 6800ultra kunne nesten bare kjøre 1280/1024 med aa

Og der er jo feil. Dersom du har lest så mange tester du sier du har bør dt ta tilbake akkuratt det siste der. Slik jeg ser det, er det utsagnet gitt kun med hensyn på [H] testen.

Over til en annen sak. Jeg er enig med deg at ATI har det sterkeste kortet nå... Men jeg vil være forsiktig med å trekke konklusjoner med en gang. (Noen som husker FX5800 og R9700?) Mye kan forandre seg når driverene begynner å bli skikkelig optimalisert.

Hva med R9700Pro og FX5800? R9700Pro kom jo nesten ni måneder før på markedet enn FX5800... Samtidig med FX5800 kom jo R9800Pro... Skjønner ikke helt hva du prater om her men...

Ni måneder er vel å ta litt hardt i... Var vel heller noe mer i retningen av 5-6 måneder. Uansett, FX5800 kom før R9800 og flere anmeldere var overbevist om at nVidia hadde tatt tilbake tronen. Men vi har jo sett hvordan det gikk.

Hvordan i alle dager kunne de ta tilbake tronen når kortet aldri var i nærheten av å nå opp til 9700 Pro kortet (utenom på 3DMark der vi alle vet hva nvidia gjorde)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...