Gå til innhold

Første DRM-prosessorer fra Intel


Anbefalte innlegg

Ender vel opp med en billig DRM maskin med studentlisenser på det fåtallet software jeg trenger, 40GB disk og 512MB RAM som brukses til litt surfing og "offisielle" ting.

 

Og en DRM fri maskin i hvert rom koblet til diverse forsterker, høytalere, skjermer og TV-apparat, alt koblet til en filsever med 10-50 TB filmer, musikk og annen media i kjelleren. Og to separate nettverk... et ut til internett og et Wi-Fi lan som kobler meg sammen med titusener av andre noder som bridger meg mange mil utover i radius hvor alle samarbeider for å dele ut software og media slik at alle får tilgang til alt bare at par strakser etter at noen har fått tak i det. Og at opensource miljøene blir stadig større og kan spre seg lett utover i et slikt nettverk med personer som alle er opplyst og motstandere av DRM og TCPA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har faktisk planer om selv å kjøpe en av de nye lommepc'ene med en slik prosessor, fordi den også er den raskeste og kuleste prosessoren som blir å få i lommepc til sommeren.

Men jeg liker selvsagt ikke at det finnes DRM i prosessoren, men men...

Hvorfor vil du kjøpe en lommepc med en DRM prosessor? Selv om den er den raskeste, jeg har i grunnen ikke sett det store behovet for masse prosessorkraft i en PDA. Er ikke hovedpoenget med disse å lagre avtaler, notater, etc...?

Det er ikke en simpel PDA jeg skal kjøpe, men en LOMMEPC. Jeg bruker den til å se film, høre musikk, surfe Internet og kjøre GPS navigering på (og selvsagt også til vanlige PDA-ting som adresseliste og slikt). Den prosessoren som er i den lommepc'en jeg har nå har f.eks. ikke nok prosessorkraft til å vise divx-film i vga-oppløsning. Den har heller ikke nok prosessorkraft til skikkelig stemmegjenkjenning, noe som også vil være veldig bra å ha på en lommepc. Det er noe som kommer i disse nye lommepc'ene som kommer til sommeren (i hvert fall det med divx i vga. Skikkelig stemmegjenkjenning ligger nok enda litt lenger frem i tiden).

Uansett er det like dumt å si at en ikke trenger mer prosesskraft til lommepc'er som å si at en ikke skulle trenge mer enn 640KB RAM i pc'en...

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
Boikotten har starter her og nå for min del.......... :thumbdown:

Nice :)

 

Aldri mer x86 fra hverken Intel, AMD eller VIA.

Kast netverkskortene fra 3com.

Aldri bruk Photoshop eller andre programmer fra Adobe.

Får ikke håpe du har laptop fra Dell, Fujitsu, Acer, HP, NEC, Siemens eller Toshiba.

Og at den har HD fra Hitachi.

Minne fra Infineon, Micron, Samsung er også fyfy.

Og alt IBM er heller ikke kocher.

Microsoft er jo en selvfølge at du må ligge unda.

Og når Motorola og Siemens også er uaktuelt så blir valget av mobiltelefon mye lettere.

Skjermkort fra nVidia er jo uaktuelt, men siden de bruker minne fra Samsung så sier det seg selv.

Det er vel også på tide du kjøper deg en god barberhøvel fordi barbermaskinen fra Philips er boikottet.

Siden Sony = satan så blir det vel heller ikke mye CD'er på deg, og heller ikke Playstation f.eks.

Lenke til kommentar
Tenkte på DRM-brikker da........ ;)

Det ante meg egentlig :p

 

Har ikke egentlig lyst på DRM selv, men er maskinene med dette bedre (kjappere, strømgjerrigere o.l.) enn alternativene så er jeg ikke typen som rir prinsipper til punktet hvor det gir meg et dårligere produkt.

 

I bunn og grunn tror jeg ikke at DRM vil gi meg mindre glede av produktet, selv om teknologien har et potensiellt bruksområde som kan innskrenke visse muligheter.

Lenke til kommentar

man får se hva som skjer har ikke hørt at amd skal beggyne med å intrigere disse inn i sine brikke sett så vis man da fikk tak i plaine hovedkort fra dem også kan det enda være håp

 

 

 

men på en annen side skjønner jeg bidraget til intel å gjøre slikt vanskligere men jeg gir den "hardware" nøkelen 1 månede med levetid før crackere har funnet en fiffig måte og unngå problemet. jeg er forsatt tilhenger av at jeg skal kunne ha orginale backup kopier av ting jeg har kjøpt slik at orginalen vil leve til den er for gamel eller ubrukelig.. jeg har også lyst til å sjekke ut ting som koster alt for mye penger og er muligens ikke verdt det jeg tror også mange tenker slik mange finner også ut at hey dette funker dette kan jeg ta meg råd til dette har jeg altid gjort. og det er ingen ting som the real thing akkuratt som med cola man kan kjøpe "dårlig" etterligning som pepsi men cola er en klasse over der igjen

 

 

tror jeg blir med til fjellet dere trenger vel en "pensjonert" fag arbeider innen for data som gartner.

Lenke til kommentar
Får man muligheten til og disable DRM, greit,

hvis ikke kan de brenne et varm sted down under,

da blir jeg med og lever middelalder liv på fjellet med pen og papir rollespill!! :)

 

Bli ordentlig vikinger igjen og invadere sverige, ta tilbake det de engang stjal...

tyver..

Etter det jeg har lest så er det åpent for muligheten så starte maskine i "Usikker" modus. Men da kan man ikke bruke filer som krever sertifisering eller surfe på nettsider / bruke tjenester som er med på DRM.

 

Men om vi blir overvåket alikevel vet jeg ikke :hmm:

Vil ikke dette bare føre til at det kommer pirat-versjoner som der sertifiserings-kravet er disabled? Ser ut som den ærlige bruker får svi nok engang...

 

AtW

Lenke til kommentar
Tydeligvis ingen her som lever av å programmere... bare "bønder"  :lol:

 

Vel, jeg kommer til og leve av og programmere, men støtter fremdeles pirat kopiering+er imot DRM :)

Du hadde altså ikke hatt noe imot at jeg tok programmet ditt, la det ut for deling slik at de fleste piratkopierte det og du/firmaet gikk konkurs eller måtte utsette/avlyse mange prosjekter fordi dere ikke tjente nok penger på programmvaren? Jeg tror ikke det! At folk må betale for produktene de bruker er viktig for at konkurransen med tilhørende utvikling skal fungere. Piratkopiering er faktisk en viktig bremse på både utvikling og mangfold, fordi bare de med stort nok markedsføringsapparat klarer å tjene nok til å drive vidrereutvikling, mens de små firmaene med den ene gode ideen får det veldig vanskelig i forbrukermarkedet. Hvilket medfører at de enten må satse på å bli kjøpt opp eller utvikle for bedriftsmarkedet, som er hakket flinkere til å betale for seg.

 

Litt svartmalig dette ja, men jeg tror dere ser poenget. En sak har mer enn en side og DRM vil faktisk føre med seg mye bra også.

 

Til de som er bekymret for backup og brukskopier; Det kommer til å ordne seg, men selvsagt er det viktig at folk krever at funksjonaliteten blir implementert. Ellers vil det ta laaang tid å fikse det.

Lenke til kommentar
At folk må betale for produktene de bruker er viktig for at konkurransen med tilhørende utvikling skal fungere. Piratkopiering er faktisk en viktig bremse på både utvikling og mangfold, fordi bare de med stort nok markedsføringsapparat klarer å tjene nok til å drive vidrereutvikling, mens de små firmaene med den ene gode ideen får det veldig vanskelig i forbrukermarkedet. Hvilket medfører at de enten må satse på å bli kjøpt opp eller utvikle for bedriftsmarkedet, som er hakket flinkere til å betale for seg.

hørt om GNU og GPL?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...