Gå til innhold

Første DRM-prosessorer fra Intel


Anbefalte innlegg

"The Big Masterplan" til de som står bak DRM er å omforme internett til å bli DRM, dvs. at for å komme inn på store sider, som f.eks. msn.com, så må du ha en DRM-maskin. Det er nok litt frem i tid, men hvis de får virkelig iverksatt dette, betyr det at for å i det hele tatt få noe nyttig ut av en datamaskin og internett, så MÅ du ha en maskin med Digital Rights Management. Hvis ikke noen finner opp et "internet 2" uten DRM, som tar over for internett i popularitet og innhold, så betyr nok det "hadetbra" til data og "heisann" til seter og sauer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"The Big Masterplan" til de som står bak DRM er å omforme internett til å bli DRM, dvs. at for å komme inn på store sider, som f.eks. msn.com, så må du ha en DRM-maskin. Det er nok litt frem i tid, men hvis de får virkelig iverksatt dette, betyr det at for å i det hele tatt få noe nyttig ut av en datamaskin og internett, så MÅ du ha en maskin med Digital Rights Management. Hvis ikke noen finner opp et "internet 2" uten DRM, som tar over for internett i popularitet og innhold, så betyr nok det "hadetbra" til data og "heisann" til seter og sauer.

Jepp, stemmer det! MS regner med når 3. generasjon av dette systemet er på plass er det komplett/ fullt utvikla.

 

Regner med at de fleste her inne etterhvert har gitt en del tips til venner/ familie når det gjelder innkjøp av maskinvare. Benytt dette til å advare mot 1984-prosjektene.

Lenke til kommentar

Sånt må det erklæres krig mot. Og da må vi begynne å hamstre hardware nå og ikke kjøpe DRM-maskiner når de kommer. Da vil det ikke være noen til å bruke DRM-internet eller bruke DRM-informaskin. Hvilket betyr at de store må føye seg. For til syvende og sist, er det vi som bestemmer hvilke produkter de store utvikler. Og hva skal de store med et DRM-system som ingen likevel bruker? (Må bare understreke at dette er ren ønsketenkning) :love:

Lenke til kommentar

Hvis man ikke ønsker DRM eller Palladium så bør man så snart som mulig slutte å kjøpe og bruke produkter fra de selskapene som "pusher" denne teknologien, siden pengene de tjener i dag går med på å finansiere denne galskapen :thumbdown:

 

Det finnes heldigvis flere gode alternativer fortsatt :yes:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Hvis man ikke ønsker DRM eller Palladium så bør man så snart som mulig slutte å kjøpe og bruke produkter fra alle firmaer som "pusher" denne teknologien, siden pengene de tjener i dag går med på å finansiere denne galskapen :thumbdown:

 

Det finnes heldigvis flere gode alternativer fortsatt :yes:

Tja, hvor skal du få kjøpt CPU ifra da? VIA, AMD og Intel er jo med i alliansen, slik ingen av de kan du handle hos.

Lenke til kommentar
Hvis man ikke ønsker DRM eller Palladium så bør man så snart som mulig slutte å kjøpe og bruke produkter fra de selskapene som "pusher" denne teknologien, siden pengene de tjener i dag går med på å finansiere denne galskapen :thumbdown:

 

Det finnes heldigvis flere gode alternativer fortsatt :yes:

Både ja og nei - nå er det desverre slik at dagens økonomiske modeller er basert på stadig vekst. Og aksjonærene krever også en minimums vekst slik at om et firma går i overskudd trenger ikke det bety at aksjonærene er fornøyde (les: høyere aksjekurs).

 

Derfor, om firmaene nå bruker ekstra med penger for å utvikle 1984 og folk så plutselig slutter å kjøpe produktene deres, kan det raskt få en negativ virkning på aksjonærer og investorer og firmaene må leve av penger på bok i stede. Tror det er derfor slik ting er viktige for firmaer som microsoft; så snart de når monopol må de sørge for å få total makt eller satse på nye områder (som den evinnelige integreringa av alt mulig rart i windows og nå også biler!)

Lenke til kommentar
Glad jeg har mac!  :devil:

Samme her. Steve Jobs har jo selv sakt at dette er den største gaven apple hår fått på mange år. Han er den eneste som kommer til å selge maskiner uten noen form for kontrol om noen år.

Har vurdert MAC sjøl! Men på en måte er jo MAC et slikt system, bare i en veldig lett versjon; du får ikke kjørt annet enn MAC OS på den. Men så lenge Steve Jobs ikke gjør noe mer utover det kan han få mange nye venner ja...

Lenke til kommentar
Glad jeg har mac!  :devil:

Samme her. Steve Jobs har jo selv sakt at dette er den største gaven apple hår fått på mange år. Han er den eneste som kommer til å selge maskiner uten noen form for kontrol om noen år.

Har vurdert MAC sjøl! Men på en måte er jo MAC et slikt system, bare i en veldig lett versjon; du får ikke kjørt annet enn MAC OS på den. Men så lenge Steve Jobs ikke gjør noe mer utover det kan han få mange nye venner ja...

Får ikke kjørt noe annet OS på Apple maskiner ? For noe vræl! Hørt om yellowdog linux ?

Lenke til kommentar
Glad jeg har mac!  :devil:

Motorola og IBM, som lager CPU til Apple maskiner er jo med. Slik at du skal ikke se bort ifra at Mac'en også havner i skjærsilden. Og DRM må jo maskinen støtte dersom du skal surfe på internett når og hvis DRM får fotfeste.

For det første så er det x86 som er målet for TCPA. Og apple er ikke x86. Og konkuransemyndighetene vil nok ikke like at apple blir skyvet ut på den måten. Kan ikke tenke meg at internett vil kunne bare bli brukt grunnet at du har en type cpu. Du kan jo sikkert lure internett, eks emulere. Og OS må støtte DRM.

Lenke til kommentar
Glad jeg har mac!  :devil:

Samme her. Steve Jobs har jo selv sakt at dette er den største gaven apple hår fått på mange år. Han er den eneste som kommer til å selge maskiner uten noen form for kontrol om noen år.

Har vurdert MAC sjøl! Men på en måte er jo MAC et slikt system, bare i en veldig lett versjon; du får ikke kjørt annet enn MAC OS på den. Men så lenge Steve Jobs ikke gjør noe mer utover det kan han få mange nye venner ja...

Får ikke kjørt noe annet OS på Apple maskiner ? For noe vræl! Hørt om yellowdog linux ?

stemmer, linux for Power CPUer kan du kjøre på apple

Lenke til kommentar
Hvis man ikke ønsker DRM eller Palladium så bør man så snart som mulig slutte å kjøpe og bruke produkter fra alle firmaer som "pusher" denne teknologien, siden pengene de tjener i dag går med på å finansiere denne galskapen :thumbdown:

 

Det finnes heldigvis flere gode alternativer fortsatt :yes:

Tja, hvor skal du få kjøpt CPU ifra da? VIA, AMD og Intel er jo med i alliansen, slik ingen av de kan du handle hos.

Vel, det er nå i første rekke Wintel-alliansen (Microsoft og Intel) som "pusher" denne teknologien såvidt jeg vet:

http://www.geek.com/newsbeta2/geeknews/200...20923016438.htm

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Jeg lar med ikke kue av slikt frihets-røveri! Da blir jeg heller med å gjete gjeiter (eller kuer for den slags skyld).

 

 

Men er TCPA og DRM samme tingen egentlig?

TCPA tror jeg vil slite litt med å få fotfeste pga anti-monopol loven rundtom (også kjent som konkuranse loven)

Lenke til kommentar

Det selskap som finner ut at de skal produsere HW uten DRM kommer til å sitte på en gullgruve.

 

Programvare sier du? enter opensourcemiljøene.

 

 

(jøss, dette blir jo rene "Rebel Allicance" vs. "The Evil Empire")

 

 

Skulle bare mangle at vi får to "internett" ett for DRM og ett for normale maskiner

 

(det er i slike stunder at jeg angrer på at jeg tok IT utdannelse....) :scared:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...