Gå til innhold

Første DRM-prosessorer fra Intel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem kontrollerer kontrollantene, som kontrollerer kontrollene?? :p

 

Trodde "PC" stod for PersonalComputer jeg :hmm:

Det er også et veldig viktig poeng. Med mulighet til å tidstemple mail og andre dokumenter, man store bedrifter enkelt fjerne alle spor etter økonomisk snusk ... Enron-saken anyone ?

 

Eller hva som en eller annen ondsinnet hacker får tak i tilgangskodene? Brått ligger hele verden åpen for det totale mayhem ?

 

"Not a single file left on the planet..."

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å holde pc'en min gående så lenge som mulig og spille medieval:totalwar, Civ3, Morrowind og north&south :love:

 

Etter en par tiår så går vel pc'en til de evig-grønne-AMD-marker, så da joiner jeg dere i sauegjetning. Tror det blir lite budeiaer, siden lite jenter er datafrelst :scared:

Lenke til kommentar
[quote name='stigfjel' date='15/04/2004 : 13:20'] Ikke pokker om jeg vil ha sånt drit inn i huset mitt. Det kommer ikke på tale. Kjøper heller en UltraSPARC hvis jeg kan slippe sånt fremfor at sånne som Microsoft skal ha kontroll over min PC...
Blir sint når jeg leser sånt. :angry:  :angry:  :angry: [/quote]
Microsoft har faktisk ikke så mye makt så de ville ha. Intel satt en stopper for dette. Men hva hjelper nå det når Intel har sitt opplegg... (AMD er også med på dette så det er ingen grunn til å hate Intel mer)

/offtopic
Noen som vil lage en internettside som heter www.datalandsbyen.com eller www.landsbynærdane.com så vi kan melde oss inn? Vi må jo sertifisere alle som skal i landsbyen :p Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Jeg kommer til å holde pc'en min gående så lenge som mulig og spille medieval:totalwar, Civ3, Morrowind og north&south :love:

 

Etter en par tiår så går vel pc'en til de evig-grønne-AMD-marker, så da joiner jeg dere i sauegjetning. Tror det blir lite budeiaer, siden lite jenter er datafrelst :scared:

Pøh ! Kan hende omvende og fjellbuende nerder blir Big Hit for damene.....

Lenke til kommentar
Kunne ikke ramle meg inn å ta på en slik prosessor engang. Da blir jeg værende på det jeg har av hardware/software idag. Og når det slutter å funke, får jeg gå over til å male bilder og gjete sauer oppe på fjellet.

megtet godt sagt ! Går nok for det jeg og :devil:

Lenke til kommentar
Helt til Windows Media Player sjekker om det som er nedlastet er "trygt" med å sertifisere det.

Da bruker vi selvsagt et annet program i stedet for Windows Media Player...

 

Nei, alt i alt tror jeg dette er gitt mye for stor betydning i media. Det er bare enda et mislykket forsøk på å stanse piratkopiering, som dessverre kun går ut over de som allerede er lovlydige.

Lenke til kommentar
[quote name='Roadrunner7' date='15/04/2004 : 14:00'] [quote name='AMD-King' date='15/04/2004 : 12:16'] Helt til Windows Media Player sjekker om det som er nedlastet er "trygt" med å sertifisere det. [/quote]
Da bruker vi selvsagt et annet program i stedet for Windows Media Player... [/quote]
Men det andre programmet er ikke trygt nok for microsoft så det vil ikke la seg installere i Windows Longhorn.
Lenke til kommentar
Helt til Windows Media Player sjekker om det som er nedlastet er "trygt" med å sertifisere det.

Da bruker vi selvsagt et annet program i stedet for Windows Media Player...

Men det andre programmet er ikke trygt nok for microsoft så det vil ikke la seg installere i Windows Longhorn.

Er det ikke derfor vi har linux ?

Lenke til kommentar
Er det ikke derfor vi har linux ?

Ikke nøvendigvis. Linux MÅ være med visst det er i hardware alt ligger. Det er det som er poenget med DRM og alle disse lignende navnene, alt ligger sikret i hardware og ikke software.

 

Det er snakk om å lage linux versjoner, men det er noen problemer for å få det gratis. Visst du skal utvikle programvare som skal passe/la seg sertifisere inn i hardwaresystemene må du betale lisenser til Intel, Microsoft (whatever, de som har kontrollen)... og dette har mange små selskaper ikke råd til. Dette vil sette en demper på konkurranse.

 

Men fremtiden vil vise hva som skjer. Jeg er litt usikker på mine detaljer, men man skal ikke se bort i fra at dette kan skje. Rettferdig syns jeg det ikke er, da datamaskiner er et såpass generelt verktøy i dagliglivet. Og med det bør jo alle få være med i å lage ett sikkert system. Jeg vil jo gjerne bruke all gratis softwaren som finnes i dag.

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Helt til Windows Media Player sjekker om det som er nedlastet er "trygt" med å sertifisere det.

Da bruker vi selvsagt et annet program i stedet for Windows Media Player...

Men det andre programmet er ikke trygt nok for microsoft så det vil ikke la seg installere i Windows Longhorn.

Er det ikke derfor vi har linux ?

Hjelper ikke det. Maskinvaren lar deg ikke kjøre linux, fordi det ikke er "sikkert"

Lenke til kommentar
Se der ja! Palladium'en kommer mer og mer! Hørte noe om at Prescott også skulle ha noe liknende funksjonalitet, men den har den kanskje ikke (ennå?), eller så vil de kanskje prøve markedet litt med denne. Skumle greier... Anbefalt bok: 1984 av George Orwell.

 

Ufo,

Jeg blir med å gjete sauer! Er ferdig med PC sjøl jeg om dette får fotfeste. Kommer vel for fullt på maskinvarefronten når windows longhorn nærmer seg tenker jeg. Prøve å installere Adaware eller Spybot på den og man får vel feilmeldinga "Cannot run on spyware"

En meget bra bok, om 100 år er verden eid av store mulinasjonale selskaper som

har overtatt samfunnet, det hetter ikke lengre borgere men forbrukere, og alle har en liten chip i kroppen i tilfelle du skulle finne på noe dumt som og flytte ut på landet med din gamle amd xp 2000 og dyrke poteter. JA JEG ER LITT PARANOID :scared:

Lenke til kommentar
Om noen år er altså fjellet fullt av sauer med plexivindu, neonlys og overklokkede sauebjeller...

Tjaa, det bør i alle fall bli geniale kjøleløsninger for hjemmebrent-apparater ;)

 

Edit: beklager off-topic, men tror nok point med DRM er definert nå.....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...