Gå til innhold

Første DRM-prosessorer fra Intel


Anbefalte innlegg

Får man muligheten til og disable DRM, greit,

hvis ikke kan de brenne et varm sted down under,

da blir jeg med og lever middelalder liv på fjellet med pen og papir rollespill!! :)

 

Bli ordentlig vikinger igjen og invadere sverige, ta tilbake det de engang stjal...

tyver..

Etter det jeg har lest så er det åpent for muligheten så starte maskine i "Usikker" modus. Men da kan man ikke bruke filer som krever sertifisering eller surfe på nettsider / bruke tjenester som er med på DRM.

 

Men om vi blir overvåket alikevel vet jeg ikke :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[quote name='Punkin Penguin' date='15/04/2004 : 15:00'] Drepe produsenter

Tror dette blir første masseopprør av datanerder!

Tror også at alle hackerne kommer til ¨å gå sammen om å destruere hver eneste lille del av intel...ikkehackerne bruker hardware! små søte metallrør og koselige mp5er [/quote]
Ikke la det gå ut over Intel, men [url="http://www.againsttcpa.com/tcpa-members.html"]disse[/url]. Det er mangen selskaper som vil være med på dette.

TCPA er en organisasjon som skal utvikle data "sikkerheten". DRM er vel ett resultat av dette.

Intel, Microsoft og HP/Compaq er de som startet TCPA. Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Hmm... Intel er visst travelt opptatt med å spre kvalme blandt brukerne enn å skape produkter som holder mål.  Og det gjenspeiler seg i kvaliteten på produktene deres (prescott varme etc).  Hva sier dere intelfanatikere?

Tja hvem er det som fremtvinger slike løsninger? Jo de samme som benytter mest mulig piratkopierte programmer i sine maskiner :roll::roll:

Et hvert firma søker nemmelig å beskytte seg best mulig mot tyveri, ville ikke du sikret ditt hjem ekstra om du til stadighet hadde tyver på besøk :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg blir med til fjells jeg også :cool:

Å jeg kan ta med mine 3 Amstaffer så sauene ikke blir spist av ulv :thumbs:

Øy! Har du noensinne smakt helgrilla lam?? Denne ulven hadde spist litt av lasset i allefall og delt med mine fettere og kusiner i skogen

 

Tilbake til saken:

Tydeligvis ingen her som lever av å programmere... bare "bønder"  :lol:

 

Jeg lever ikke direkte av programmering men er godt inne i bransjen. Problemet med slike systemer er at det så altfor lett kan misbrukes. Det er derfor vi har bl.a. en streng personvernlov i Norge. Og personvernet er bare en ting. De store som har råd til å "sertifisere" seg vil kunne gjlre dette med glans og være med kontrollen, mens de mindre selskapene vil lett kunne presses ut. Jeg antar at du er progammerer, men om du plutselig måtte betale 250.000 til microsoft eller intel for at ditt produkt, din egen idé, skal kunne kjøres, hadde du vel ikke akkurat sett positivt på det...

 

Palladium/DRM inn, jeg ut...

Lenke til kommentar
Tja hvem er det som fremtvinger slike løsninger? Jo de samme som benytter mest mulig piratkopierte programmer i sine maskiner :roll::roll:

Et hvert firma søker nemmelig å beskytte seg best mulig mot tyveri, ville ikke du sikret ditt hjem ekstra om du til stadighet hadde tyver på besøk :hmm:

Antageligvis hadde jeg lagt ut feller om ikke politiet hadde klart og ta tyvene, men jeg hadde ikke installert overvåkningskameraer hos naboene og lagt inn fjernstyring i bilene deres for det!

Lenke til kommentar
Hmm... Intel er visst travelt opptatt med å spre kvalme blandt brukerne enn å skape produkter som holder mål.  Og det gjenspeiler seg i kvaliteten på produktene deres (prescott varme etc).  Hva sier dere intelfanatikere?

Tja hvem er det som fremtvinger slike løsninger? Jo de samme som benytter mest mulig piratkopierte programmer i sine maskiner :roll::roll:

Et hvert firma søker nemmelig å beskytte seg best mulig mot tyveri, ville ikke du sikret ditt hjem ekstra om du til stadighet hadde tyver på besøk :hmm:

Men still deg spørsmålet: Hva hadde databransjen selv vært idag uten piratkopiering. Tør tippe at den aldri hadde fått samme plassen i hjemmet (tenk litt vidt her nå). Å gå så hardt til verks på privatkunder at det hindrer funksjonalitet er rett og slett patetisk. Hvor hadde Idsoftware eller Microsoft vært den dag i dag uten piratkopiering?

 

Dette kan nemlig ikke sammenlignes med hustyveri.

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar
Tja hvem er det som fremtvinger slike løsninger? Jo de samme som benytter mest mulig piratkopierte programmer i sine maskiner :roll:  :roll:

Et hvert firma søker nemmelig å beskytte seg best mulig mot tyveri, ville ikke du sikret ditt hjem ekstra om du til stadighet hadde tyver på besøk  :hmm:

Vel, nå er vel ikke akkurat Intel den som er mest plaget av piratkopiering da.

 

Men hvordan skal DRM klare å skille kopiert programvare fra kjøpt? Produktet er jo helt likt, med unntak av spill som gjerne har crack som erstatter orginalen.

Men hva med f.eks Photoshop, 3D Max og slik dyr programvare?

 

Spør du meg så virker DRM og slikt lite gjennomtenkt siden det tydeligvis vil ramme ærlige kjøpere mer enn de som piratkopierer.

 

Resultat av dette blir bare at Linux blir ledende på hjemme-PC markedet og alle piratkopierte Windows program kjøres i Wine og andre slike emulatorer.

 

De blir ikke kvitt problemet, de bare flytter det.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Tja DRM. Det er vel det anti-kopi helvete er det ikke? Det er triste saker. Håper aldri dette kommer til å slå ut, uansett. Så påen mobiltelefon så er det lite piratkopiering av programmer, og jeg trur, (som andre sa) eller lurer på hvordan DRM skal skille fra pirat- og ikke pirat

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar
Hmm... Intel er visst travelt opptatt med å spre kvalme blandt brukerne enn å skape produkter som holder mål.  Og det gjenspeiler seg i kvaliteten på produktene deres (prescott varme etc).  Hva sier dere intelfanatikere?

Tja hvem er det som fremtvinger slike løsninger? Jo de samme som benytter mest mulig piratkopierte programmer i sine maskiner :roll::roll:

Et hvert firma søker nemmelig å beskytte seg best mulig mot tyveri, ville ikke du sikret ditt hjem ekstra om du til stadighet hadde tyver på besøk :hmm:

Men still deg spørsmålet: Hva hadde databransjen selv vært idag uten piratkopiering. Tør tippe at den aldri hadde fått samme plassen i hjemmet (tenk litt vidt her nå). Å gå så hardt til verks på privatkunder at det hindrer funksjonalitet er rett og slett patetisk. Hvor hadde Idsoftware eller Microsoft vært den dag i dag uten piratkopiering?

 

Dette kan nemlig ikke sammenlignes med hustyveri.

er ikke uenig i det du sier forsåvidt, men konkuransen blir stadig hårdere og alle er opptatt av å beskytte sitt, tror desverre at dette bare er begynnelsen, om noen år vil det sikkert finnes slike systemer i det meste av elektronikk fra de aller fleste levrandørene. Ja i værste fall kan det bli slik at om du kjøper et produkt så er det forhåndsbestemt hva du kan bruke sammens med dette.

Lenke til kommentar

For og være ærlig , støtter jeg pirat kopiering,

for fleste parten av de som pirat kopierer hadde ikke kjøpt spill anyways,

men om spillet de spiller faktisk er kjempe bra, så kan det hende at de kjøper

spillet alikevel, ergo de har tjent penger på at noen pirat kopierer,

fordi at noen som ellers ikke ville ha testet det, fikk testet det,

slik er det hvertfall med meg og en god del andre jeg kjenner..

 

Jeg skal selv ta utdanning som BSc (Hons) Computing Games Development,

og tror at pirat kopiering er noe som kommer til og støtte meg og firma senere.

 

Og se DRM sakene komme er egentlig ganske skummelt, for man må

jo også få penger til denne helvetes DRM lisensen også sikkert, som alle produsenter må ha for at det skal fungere.. og dermed blir små firmaer

tråkket ned i søla pga. de ikke har penger til lisens, for den blir neppe gratis

og sansynligvis ikke noe særlig billig heller.

 

Men jeg tror EU kommer til og forby dette, og når det skjer har ikke Intel og de andre sauene (som jeg støtter at mr. Wolf her kan spise) så stort valg annet enn og gi seg på saken, etter og ha kastet bort mye penger.

 

Ang. Hackere, jau det kommer nok til og bli en del bråk der fra den siden også tenker jeg..

Endret av Snabben
Lenke til kommentar

Men selskaper som microsoft og intel er jo avhengig av kunder, og om vi (kundene) ikke vil ha slike løsninger så kan de jo ikke selge det. Problemet er egentlig at de store selskapene har så mye makt at de nesten kan bestemme hva vi vil ha indirekte ved at det ikke er noe annet å kjøpe. Får håpe AMD holder seg unna denne antipiracy alliansen, da blir det amd for alle penga her i huset i hvertfall. Eneste som kan stoppe dette er at vi forbrukerne begynner å stille litt krav til hva vi vil ha og ikke vil ha, hvis ingen kjøper DRM produkter så forsvinner de nok fort fra butikkhyllene ja. Jeg tror microsoft spenner bein på seg selv ved å gå så hardt ut mot piratkopiering... hvor hadde de vært i dag uten piratkopiering? neppe særlig langt.

Lenke til kommentar

AMD er allerede medlem av denne alliansen. Men det kunne jo tenkes at AMD tar en annen retning i denne saken, slik som de gjorde med RDRAM (huff, huff). AMD vurderte å ta i bruk Rambus-teknologi, men valgte heller å satse på SD-RAM og DDR SD-RAM, som siden Intel senere også ble tvunget over på å bruke.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke peiling på programering, hva er galt med tankegangen min?:

 

Hvordan skal man kunne utvikle et program på en drm maskin? Du kan ikke teste programmet om det funker fordi du ikke har en "nøkkel", hvis du kan kjøpe nøkkelen før du begynner å programere, når du får "nøkkelen" før du lager programet kan du vel bare finne på å lage et p2p/cracke program istedet for det programmet du egentlig skulle lage.

 

Kjøpe 1 nøkkel og bruke denne i mange program? Eller oppdateres fritzbrikken? Isåfall må vel denne kunne gjøre en korrupt oppdatering av seg selv, ala korrupt biosoppdatering, da feiler den og maskinvaren blir ubrukelig, da godtar den alt eller ingenting? Isåfall har du en maskin som ikke virker eller så har du en drm maskin uten begrensninger?

 

----

Av prinsipp skal jeg ikke ha en drm kontrollert maksin, riktignok må jeg ha en maskin for å sjekke email o.l. men da blir det hw av billgste sort og holde på den til den blir for dårlig til å surfe på nett før jeg kjøper ny.

Alså ikkeno for hobbybruk, utforsker heller en annen hobby, fjellsykling for eksempel, så kan jeg hilse på alle gjeterne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...