Gå til innhold

P4 3.0 eller Athlon 64 3000+?


AliGee

Anbefalte innlegg

Siden du hovedsakelig skal spille mener jeg at A64 er det rette valget. Videre ville jeg ha holdt på pengene noen få uker, og kjøpt hovedkort med Nforce 3 250 når disse blir tilgjengelig. Det ser ut til at dette brikkesettet har en rekke intreresante features med bl.a. innebygget brannmur, og en del bedre ytelse enn Nforce 3 150.

 

Når det gjelder minne, så ser det ut til at en del nyere spill går best med 1GB, men hvis økonomien er en begrensning, kan du jo alltids starte med 512MB, og så oppgradere senere.

 

R.

:yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

enig med plukkern her.

 

jeg mener ihvertfall at du burde gå for et Nforce3-chipset. (enten 150 nå eller 250 hvis du klarer å vente litt.)

 

jeg ville bare gått for VIA-chipset hvis du har mye penger å bruke på kvalitetsminne, siden VIA-chipsettene er ganske så sære når det kommer til minne.

de yter også marginalt bedre enn Nforce3-chipsettene.

Lenke til kommentar

De tingene du skal bruke pcen 90% av tiden til er etter MIT SYN A64 best på, derfor bør du gå for et A64 system. Intelen er bra men du skal ganske høy opp OC før du slår en AMD64 med OC i spill.

Dette er da min mening, men for all del velger du intelen får du også et bra system.. :)

Lenke til kommentar
A64 og et Nforce 3 250 kort!

Klart den raskeste platformen på markedet.

Er ikke diskuterbart engang.

 

(For oss forbrukere)

 

Man kan gå overkill med litt dual action opteron :dribble:

Nå er den ikke så veldig mye raskere enn via sitt brikkesett og nforce 3 250 yter også noe dårligere i enkelte tester. Vil si at det yter ganske likt med VIA sitt brikkesett.

Lenke til kommentar
Når kan man kjøpe Nforce 3 250 ?

Et hovedkort basert på det brikkesettet har allerede dukket opp i Komplett.no sine prislister:

 

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,Dual-GbLAN,ATX,Raid

Varenr.: 300050

Lagerstatus: Midlertidig utsolgt (antatt leveringstid til oss: 5 dager)

1295.00 inkl. mva.

 

Mer informasjon om dette hovedkortet finner du her:

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=6723

 

:thumbup:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
A64 og et Nforce 3 250 kort!

Klart den raskeste platformen på markedet.

Er ikke diskuterbart engang.

 

(For oss forbrukere)

 

Man kan gå overkill med litt dual action opteron   :dribble:

Nå er den ikke så veldig mye raskere enn via sitt brikkesett og nforce 3 250 yter også noe dårligere i enkelte tester. Vil si at det yter ganske likt med VIA sitt brikkesett.

men nå er jo nforce mye mere stabilt også da, kommer an på om man vill ha ytelse eller stabilitet, men man kan sikkert leve lykkelig med via også, hvis man er heldig og får det til å virke

 

dual opteron hadde vert noe ja :D :D :D

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
AMD64 og VIA :thumbdown:

AMD 64 og VIA passer veldig bra sammen da.

VIA sitt chipsett er det beste chipsettet til AMD 64 prosessorene.

Da skjønner jeg ikke hvorfor så mange sliter med stabillitet når de bruker chipsettet fra VIA.

1.Det var med 32bits-cpu'ene

2.Det var før(før VIA kom med nye drivere, spess på de litt eldre kortene)

:)

Lenke til kommentar
stemmer i på 1 gig. det trengs i dagens spill.

er ikke mye hjelp i 1gig minne hvis minnet er på f.eks 266mhz...

da ville jeg heller hatt 512 på 400mhz(som jeg har)

 

Jeg kan trykt si at med en xp2500@2,35Ghz og pc3200 minnet som jeg har, kan jeg spille alle dagens spill uten behov for 512 ram til...(inkuldert Far Cry)

Lenke til kommentar

selv skal jeg også kjøpe ny pc, dvs hovedkort, ram og cpu..

 

Har tenkt på denne

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120919&s=sc

 

Har ikke mye erfaring med hovedkort, så jeg valgte dette (har ikke bestilt enda)

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120573&s=sc

 

Er det et bra valg?

Hvis ikke, har dere noen andre hovedkort å anbefale?

 

Å så skal jeg ha ram og dette må dere hjelpe meg med, for her vet jeg _ingenting_

Har ikke det minste peiling på ram, men skal ha en stabil og bra ram! :yes:

 

Takk for alle svar :)

Lenke til kommentar
For tiden er vel helst SiS 754 chipsettet det beste til Athlon64, men nå kommer jo nForce3 250 ut. Vent på det du, og bestill deg deretter nytt utstyr ;)

Du mener vel SiS 755, men ALi M1687 er også bra, samt M1689(onechip). Men dette er alle 1G. brikkesett for S754.

 

Edit:

nForce 250GB er nesten det perfekte brikkesettet til en fremtidsrettet AMD pc, men... helt perfekt er det ikke ;)

 

Det har allerede kommet kort, sjekk eks. artikler fra mars i hw.no. Men om de har Men husker ikke om dette kun var demokort eller om de faktisk var lansert og vet ikke om de da evt. har nådd butikker i norge ennå.

 

Edit:

nForce 250/GB er 2G brikkesettet fra nVidia til AMD64 plattformen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...