Gå til innhold

P4 3.0 eller Athlon 64 3000+?


AliGee

Anbefalte innlegg

hei

 

jeg skal oppgradere min stasjonære pc.

lurte på hva som er best

 

Intel P4 3.0 GHz

 

eller

 

Amd Athlon 64 3000+

 

og hvilket hovedkort som passer..

 

har tenkt å bruke 4000 kr på disse to tingene!!

 

## Emnefelt rettet til noe litt mer beskrivende -blacktower ##

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Amd sux0r  :thumbdown:

Et meget velbegrunnet argument... Hvis man ikke visste bedre, kunne man kanskje komme til å tro at du faktisk hadde et minimum av peiling både når det gjelder CPUer, debatteknikk og nettikette på forumet ...

 

Til trådstarter :

En Athlon64 vil også mest sannsynlig bråke mindre, siden den har lavere strømforbruk enn P4'n. Den har også "Cool'n'Quiet" som senker frekvensen (og dermed også varmeutviklingen) når maskinen ikke blir belastet fullt ut... f.eks når du ikke spiller.

Endret av ufo
Lenke til kommentar
AMD64 og VIA :thumbdown:

AMD 64 og VIA passer veldig bra sammen da.

VIA sitt chipsett er det beste chipsettet til AMD 64 prosessorene.

Er vel litt ymse meninger om det. Men det er helt klart ikke noe dårlig chipsett nei. Nforce3 150 er nå hvertfall på lik linje, og SiS 755 og Nforce3 250 er begge bedre en både Via K8T800 og Nforce3 150

Endret av bugbear
Lenke til kommentar

hei takk for at dere svarer

noen lurte på hva jeg skal bruke pc'en til det blir:

60 % spilling

30 % internett og vanlige ting

10 % videoredigering

 

når det gjelder minne så må jeg kjøpe det oxo.

så totalt budsjett er på 5000 kr for cpu minne og hovedkort

har en NV 30 Gerforce 4 Ti 4200 128 mb. denne skal jeg bytte ut om et år kanskje

 

hva bør jeg kjøpe ? :roll:

Lenke til kommentar

Skal du overklokke, så gå for P4 3.0 på enten et i865 eller i875 hovedkort, da kan du nemlig kjøre PCI og AGP buss låst på 33/66Mhz. Det kan du bare glemme på alle produkter fra VIA :thumbdown: ... Blir sikkert mer moro når en får tak i Nforce3 250.

 

Også er det den greia med hvor mye %CPU harddisk kontrollerne til henholdsvis Intel og VIA bruker ved "vanlig bruk" :p

 

;-S

Lenke til kommentar

Siden du hovedsakelig skal spille mener jeg at A64 er det rette valget. Videre ville jeg ha holdt på pengene noen få uker, og kjøpt hovedkort med Nforce 3 250 når disse blir tilgjengelig. Det ser ut til at dette brikkesettet har en rekke intreresante features med bl.a. innebygget brannmur, og en del bedre ytelse enn Nforce 3 150.

 

Når det gjelder minne, så ser det ut til at en del nyere spill går best med 1GB, men hvis økonomien er en begrensning, kan du jo alltids starte med 512MB, og så oppgradere senere.

 

R.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...