Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fokka nettverk...


Anbefalte innlegg

Sitter her å skal linke med en kompis, man slik det er nå, så virker ikke nettverket slik det skal..

kan jo ta ai lita beskrivning på korsen det er bygd opp da;

Loft; der står en router, som e kobla til på 2 maskine der oppe, og ned til en switch i kjelleren

 

Kjeller; Der står switchen og den er koblet til 3 maskiner

 

Alle maskinene kommer seg på nett, samtidig.. men kummunikasjon mellom maskinene går ikke, det var en periode at det virket, med det er nå en svunnen tid..

 

Alle maskinene er satt opp i samme arbeidsgruppe og når jeg sitter på pc`n til kompisen og på iallefall en av de andre pc\ene i huset, så ser jeg pc`n min inne på nettverket, men når jeg prøver å komme inn på den, så får jeg følgende beskjed;

 

nettverks%20tjafs.JPG

 

på min pc, så kommer jeg meg ikke inn på arbeidsgruppa engang.. snedig kaller jeg det hele.. har kaget netverksdiskett å kjørt på begge de aktuelle maskinene, men det hjelper ikke..

 

vist nokken he peiling på ka d e so e feilen, så må dei berre skrive det altså.. takk for hjelpa..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja, det er wp på alle maskinene

det med gjestekonto opplegget hjalp ikke

 

Windoze firewallen er avskrudd..

 

kan det vere en instilling i routeren som er grunnen?

 

Kommer meg innpå den 3. maskinene fra den 2. og omvendt.. men ikke snakk om å komme seg hverken ut eller inn på min maskin... (den 1.)

Lenke til kommentar

prøv dette:

 

lag en brukerkonto på alle maskinene. pass på at de har likt brukernavn og passord. husk også å gi brukeren tilgang på de stedene det skal hentes filer ifra.

eks:

user: petter

pass: nettverk

 

når du skal innpå en annen maskin i nettverket, logg deg på med denne felles brukerkontoen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...