Gå til innhold

Prosjekt Snekkerboden. Sammendrag s 80


Anbefalte innlegg

En bør vel bruke en form for krympeslange over det, men det følger med Svart i de settene jeg har brukt (fra MP).

 

Tideligere har det holdt med ett par strips, og endel vil jo komme under slangeklemmer så en får en naturlig stopp der hvor de flisete tuppene ikke blir så synlige. Har ikke prøvd å ha det under slangeklemmene, men tror det kan fungere.

Slangeklemmer?? FY! Med et riktig forhold mellom (helst silikon/tygon)-slange og nipler, behøves ingen slangeklemmer....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, syns jeg ser spruten fra monsteret mitt dersom jeg ikke bruker slangeklemmer ;)

Hm, ser jo feit ut den der ja, og da er vel en form for klemmer kanskje det sikreste? Men selv et slikt monster produserer vel ikke mer enn 0,2 til 0,3 bar, så du kommer vel ganske langt med strips også. Slangeklemmer er en uting, uansett.

 

Edit: Må beklage at jeg gikk litt OT her Snekkern, for dette hører vel strengt tatt ikke hjemme i prosjektet ditt.

 

Btw; Ser frem til bilder av det ferdige resultatet!

Lenke til kommentar
off topic men: snekker'n du har sikkert noen tips til fresing av tre med dremel?

 

ble veldig inspirert av kabinettet ditt så har tenkt og lage meg et eget et. så da skal jeg senke plexiglasset inn i side døra og må derfor frese. men tester først på noe annet da

Da bør du ha en slik forsats til dremmeln-

86.jpg

 

Og så ¨å du ha annlegg å føre den mot .

87.jpg

 

.

88.jpg

Lenke til kommentar
off topic men: snekker'n du har sikkert noen tips til fresing av tre med dremel?

 

ble veldig inspirert av kabinettet ditt så har tenkt og lage meg et eget et. så da skal jeg senke plexiglasset inn i side døra og må derfor frese. men tester først på noe annet da

Da bør du ha en slik forsats til dremmeln-

330.jpg

 

er ikke akkurat den der da. men veldig lik.

Endret av stidz
Lenke til kommentar
Men bør jeg polere mellom strøkene .

NEI!!

IKKE polér mellom strøkene! Beklager caps osv her, men dette er uhyre viktig! Årsaken er den at polishen vil gi deg såkalte "fish-eyes" i lakken, pga at den ikke vil binde seg skikkelig til forrige lakkstrøk.

Så poleringen er den absolutt SISTE finishen, etter at du anser deg ferdig med selve lakkeringen. Men da kan du til gjengjeld kjøre på med polish, etter at lakken har herdet noen dager.

Lenke til kommentar

TAKK :p for opplysningen Skrue (bra du er våken :-) ),da var det som jeg trodde.

Årsaken til spørsmålet var fordi en påsto at res ble bedre om man polerte med en helt ren og glatt fille mellom strøkene,men dette har jeg aldrig hørt om før.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
TAKK :p for opplysningen Skrue ,da var det som jeg trodde.

Årsaken til spørsmålet var fordi en påsto at res ble bedre om man polerte med en helt ren og glatt fille mellom strøkene,men dette har jeg aldrig hørt om før.

Vel, om du bruker en HELT ren fille kan det jo hende at du glatter overflaten litt.

Men min advarsel gjaldt først og fremst bruk av polish som sådan, da den inneholder stoffer (polymerer) som vil virke avstøtende på lakken. Det er rett og slett "katastrofe" med spor av polish når du skal lakkere. Bare spør en som lakkerer biler, så får du garantert samme svar!

Mener ikke å fremstå som noen "mister know-all" her nå, men jeg kan garantere at jeg vet hva jeg snakker om. :)

Lenke til kommentar
Nei det tror jeg heller ikke ,det er flott med tilbakemeldinger og spesielt i slike saker som dette .

Hadde jeg ikke spurt og heller prøvd kunne det jo blitt katastrofe , så jeg setter pris på svar.

PS: Denne :p var ment positivt.

LOL! Slapp av, jeg misforstod ikke :p !

 

Men legg på et par lag klarlakk til og la det som sagt tørke noen dager, før du polerer. Det skulle vel ikke være noe problem med tørk på dine kanter akkurat nå, om jeg leser værmeldinga rett?

 

Klem til, men "skynda langsomt"! Det gir som regel det beste resultatet.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...