Gå til innhold

TEST: Radeon 9600 vs FX 5600 XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ved bruk av 4xAA/8xAF tilbyr derimot Radeon 9600 noe bedre bildekvalitet. Bildekvaliteten bør ikke være noen avgjørende faktor for hvilke av disse kortene du velger - til det er den for lik.

Det burde være ganske åpenbart utifra de 3DMark03 GT1 bildene at ATi kan vise til betydelig bedre AA kvalitet. Men 4xAA er ikke akkurat så veldig brukbart med disse kortene.

Lenke til kommentar

hvorfor det? Når det er mindre enn 100kr som skiller dem i enkelte tilfeller, så er det ganske så berettiget å sammenligne dem.

 

begge ligger i midsjiktet, begge koster omtrent det samme, begge har 2 versjoner som er bedre enn dem med samme GUP (9600 PRO/XT) (5600 vanlig/Ultra). At ATi har enda ett kort som er enda dårligere, har da ffs ikke noe å si.

 

artikkel priser:

 

R9600 = 950-1050kr

GF5700XT = 850-1100kr

 

(fra prisguiden)

R9600SE = 754kr

 

kanskje R9600SE burde vært med (selv om jeg synes at optill 300-400kr forskjell er MYE i denne klassen), men når man sammenligner med andre kort i samme slengen, vil jeg si at det hele er ett irrelevant punkt.

 

at R9200 i noen tilfeller slo 5600XT burde jo bare si sitt...

Lenke til kommentar
hvorfor det? Når det er mindre enn 100kr som skiller dem i enkelte tilfeller, så er det ganske så berettiget å sammenligne dem.

 

begge ligger i midsjiktet, begge koster omtrent det samme, begge har 2 versjoner som er bedre enn dem med samme GUP (9600 PRO/XT) (5600 vanlig/Ultra). At ATi har enda ett kort som er enda dårligere, har da ffs ikke noe å si.

 

artikkel priser:

 

R9600 = 950-1050kr

GF5700XT = 850-1100kr

 

(fra prisguiden)

R9600SE = 754kr

 

kanskje R9600SE burde vært med (selv om jeg synes at optill 300-400kr forskjell er MYE i denne klassen), men når man sammenligner med andre kort i samme slengen, vil jeg si at det hele er ett irrelevant punkt.

 

at R9200 i noen tilfeller slo 5600XT burde jo bare si sitt...

Nettopp det jeg mener... FX 5600XT er feilpriset ang. ytelse :thumbdown:

Men vanlig 5600 kan klokkes litt og er nok en del bedre...

Og er vel 9600SE som er mer relevant og sammenlikne....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

artikkel priser:

 

R9600 = 950-1050kr

GF5700XT = 850-1100kr

 

(fra prisguiden)

R9600SE = 754kr

 

Nettopp det jeg mener... FX 5600XT er feilpriset ang. ytelse :thumbdown:

Men vanlig 5600 kan klokkes litt og er nok en del bedre...

Og er vel 9600SE som er mer relevant og sammenlikne....

Blir helt feil å bitche til HW folka da. Klag til nVidia da, ikke HW.no, er ikke dem som lager prisene. De kan bare bedømme de kortene som er priset noenlunde likt...

Lenke til kommentar

artikkel priser:

 

R9600 = 950-1050kr

GF5700XT = 850-1100kr

 

(fra prisguiden)

R9600SE = 754kr

 

Nettopp det jeg mener... FX 5600XT er feilpriset ang. ytelse :thumbdown:

Men vanlig 5600 kan klokkes litt og er nok en del bedre...

Og er vel 9600SE som er mer relevant og sammenlikne....

Blir helt feil å bitche til HW folka da. Klag til nVidia da, ikke HW.no, er ikke dem som lager prisene. De kan bare bedømme de kortene som er priset noenlunde likt...

Dine ord, har jeg nevnt eller henvist til noe annet enn kvaliteten til korta ?

Lenke til kommentar

Heldigvis så viser artikkelen veldig godt hva man får for pengene.

Ergo hadde jeg valget mellom å kjøpe et kort i den prisklassen så hadde jeg sikkert valgt ati kortet.

 

Howard: Hadde vært gøy å få vite hvordan kortet hadde latt seg overklokke med plassering av en 28db 80mm vifte over kjøleribba på ati kortet. Lar det seg fortsatt gjøre å få testet det????

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...