Gå til innhold

Bergensere på forumet!


tor_erik

Anbefalte innlegg

Tror det blir bedre i morgen, var bare totalkaos på veiene nå i dag når "200000" mennesker skal hjem samtidig på ubrøytede veier, og jammen hjalp det ikke at de fikser bybanegreier på Paradis. Hele veien fra minde til nesttun var en hel lang kø, men men.

 

Så på det som en mulighet til å få litt ekstra søvn, selv om jeg gapte pent til de som måtte ville se på. Heldigvis snorker jeg ikke :) Det artige var at jeg satte på en 'state of trance' episode når jeg gikk ut av skolen, og at den ble ferdig akkurat når jeg kom inn døren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snøkaoset var ille ja. Jeg skulle hjem fra Danmarksplass (jobb) til Nattlandsfjellet (Like ovenfor Landås). Første 90-bussen som kom var stappfull, så jeg bestemte meg like godt for å gå opp til Haukeland. Der stod jeg og ventet i en halvtime ca. I løpet av den halvtimen greide tre biler å gå i spinne-modus. Så meg og to andre måtte hjelpe disse tre bilene igang. Morsomt nok. Men etter en halv time eller mer gikk jeg lei av å vente på en buss som aldri kom, så jeg begynte å trave oppover mot Hydroen ovenfor Landås (Like før Birkelundstoppen). Jeg var allerede litt våt, men nå ble jeg seriøst våt.

 

Men jeg trasket nå opp og kom fra til slutt. Men selvfølgelig går det ikke busser opp Nattlandsfjellet i snøkaoset, spesielt ikke med tanke på at de fleste bilistene sliter med å i det hele tatt komme seg opp. Så jeg går opp Nattlandsfjellet i tillegg og kommer hjem søkkvåt. Og da mener jeg virkelig gjennomvåt fra topp til bunn. Eneste som overlevde var boksern, og jeg var stygt redd for at mobilen skulle ta kvelden av fuktighetsskader.

Lenke til kommentar

Kan jeg få komme med en liten appell til de av dere som måtte lese dette som har bil?

Skriv på handlelisten for i morgen: Biltema på Sandsli: Kjetting og slepetau.

Jeg brukte 45 minutter i går på å dytte en Golf som kjørte seg fast hver femtende meter, og bemerket at bergensere er generelt lite flinke til å ha kjede. "Vi får jo aaaaldri bruk for det". Det samme kan sies om sykkelhjelmer, brannslukningsapparat, refleksvester, you name it. En av de andre som hjalp til hadde firehjulstrekker med tilhengerfeste, men var det noen som hadde slepetau? Nix.

 

Jeg vil mene det er minst et par ganger i året, selv i Bergen, at man kan få bruk for litt ekstra hjelpemidler hvis det ikke er mulig å la bilen stå på de verste dagene. Jeg synes egentlig bare det er gøy å være til hjelp, det er ikke hver dag man får gjøre manneting som å få buksa nedspylt med søle og slaps samtidig som det snør, regner og blåser gjennom marg og bein, men likevel. Disse tingene koster ikke en formue, og den dagen du trenger dem er det velbrukte penger.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Hehe, så typisk tide å bare "glemme" å sende busser av og til :) Der jeg bodde før hadde de en Norwegian-liknende tilnærming på bussene (spesielt de veldig tidlig om morgenen og de midt på formiddagen), hvis de ikke trodde de kom til å fylle bussen droppet de å kjøre, så fikk de slått sammen to ruter med neste buss. Helt krise.

Lenke til kommentar

Det mest irriterende er sjåførene. Jævla failures alle sammen, men de liker å leke gud når de kan. Venter til den gamle damen har stavret seg neeesten fram til døren, så lukker de og kjører.

 

... Sikkert felles for alle busselskap, men jeg har ikke vært belemret med andre enn Gaia og HSD/Tide så langt.

Lenke til kommentar
Snart kan dere stappe både eksosrør og girspaker opp der sola aldri skinner, for da kommer bybanen og kjører fra dere. "Snart" ...

 

Tja. Når den engang går dit jeg skal, kanskje. De burde vært en smule mer ambisiøse i starten, og satset på å strekke den i mer enn bare en retning ut fra sentrum.

 

MEN DET KOMMER VEL.

Snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...