Gå til innhold

Vannkj. / Kabbis Resurreksjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UPDATE:

 

Fikk omsider til å lodde. I think. Skal la greiene stå over natten, og så se (takk for tipsene dere!). Deretter pusset litt vekk overflødig lodd-ing og pusset litttt finish. Spiller ingen rolle, for det kan en ikke se fra bildene alliks. Borret hull i plexien til sokkel-feste:

 

16.JPG

 

 

Loddet og limte (ikke spør) fast gjengede M3-skrue-stykker i blokken til plexi.

 

15.JPG

 

 

Fant en ny flaske til tank. Er denne så dum? Mye mindre enn Farris-flasken.. Dessuten mangler den ikke bunn, som en viss annen.. 8 cm høy. (Det svarte på sidene er lim med rusk, forsvinner i varmt vann over natten..).

 

17.JPG

 

Skal prøve å få til et skikkelig kamera senere, for å gi skikkelig utseende av blokken.

Btw, kanskje jeg skal ta det videre til agp- og chipsetkjøler senere...

 

Folk litt lei av worklogger angående vannkjøling à hjemmebygget nå?

Lenke til kommentar

Hvis noe hadde rent ut av blokken ville du vel sett det ganske lett på papiret.

Du kan jo prøve å helle noe som er mer flyktig enn vann, f.eks whitespirit eller noe sånt oppi sånn for sikkerhets skyld. Ulempen med det er igjen at det fordamper sykt raskt så det er ikke sikkert at du kan se om det lekker da heller.

Lenke til kommentar

ville satset på å bare feste plexiet slik at det er tett (uten nipler) og puttet hele saken i en bøtte vann og sett etter luftbobler. eller feste nippler og holde for den ene slangen , og blåse til du blir blå ned i den andre men du ser etter luftbobler.

Endret av GSM
Lenke til kommentar

Har hatt en slik type pumpe i akvariet mitt en gang.

På hullet under kunne jeg kople på en filterpatron. tror ikke det hullet er beregnet til slanger.. Det du kan gjøre er å kjøpe ca 20cm slange som passer og sette på en reduksjons nippel til 12mm slange.

Lenke til kommentar

Kommer mer bilder i morgen. Hvis jeg får tid. Kommet mye lenger.

Skal støpe pakning til å ha mellom plexi og blokk, i gjennomsiktig silikon.

 

Limt fast nipler, fått pumpe, fikset en MacGyver med pumpen, testet den (temmelig bra, lite lyd!), laget nye plexi (greide å kverke 1.), pusset og er klar til å finslipe finishen, kjøpt sandpapir.

 

Masse interessante bilder av slikt h0h0.........

 

Enorm aktivitet her for tida!

(Ikke for å klage. Mer enn litt.)

Lenke til kommentar

Endelig: Den ene nippelen passer som støpt til 12mm slange. MEN den andre har i følge manualen 18.9mm diameter som er et problem. Jeg tok en gammel ventil til hageslangen (den til å feste til slangen og sprutetupptingen), kappet av den sidene og gjorde slik at den passet til nippelen på pumpa (parallelt, ikke inni eller utenpå, runding mot runding.) og den hin enden passer til 12mm slange uanz. Deretter brukte jeg en god, svart, gummiteip som jeg strammet godt rundt skjøten. Har tenkt å dekke den med silikon utenpå der igjen.

 

Klar over at det ble litt uklart det der, men

-> Bilder kommer.

 

Mvh

Endret av Kauder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...